Itsekkäästi äidit ei lyhennä työpäivää, vaikka koululaiset on yksin kotona!
Kommentit (22)
Mä lyhensin ja oon nyt kotona kokopäiväisesti.
Rahasta ja työnantajasta johtuva homma. Oishan se ihanaa kun sais tehdä vain osapäivätöitä ilman taloudellisia huolia.
Ei varmasti tunnu turvalliselta kun pitkään yksin. Etenkin alakouluikäiset.
rahallisesti.
Olen halunnut työn, jossa saan olla lasten kanssa ja vain virka-aikaan töissä. Siksi hoidan päiväkodissa työkseni lapsia. Jos siitä nettopalkastani ( n.1400 euroa) vielä vähennetään reilusti, niin miten pärjäämme?
olen yksinhuoltaja.
Vai onko se ap:lle liian vähän?
Jostakinhan sitä rahaa täytyy yksinhuoltajnkin saada kuitenkin.
Itsekkäästi isät eivät lyhennä työpäivää, vaikka koululaiset ovat yksin kotona!
Itsekkäästi ilkeät nettitrollit eivät ryömi luolaansa, vaan tahallisesti yrittävät satuttaa itseään parempia ihmisiä joilla on omatunto!
Onneksi on muitakin vaihtoehtoja, kuten ihanat isovanhemmat ja lastenhoitaja.
että kaikkien 55-vuotiaiden pitäisi luovuttaa työpaikkansa nuorten hyväksi, kyseisen aloituksen inspiroima. Ei se niin vaan onnistu, kumpikaan. Jos äiti lyhentäisi työpäiväänsä, siihen ei nuorta palkattaisi sitä paikkaamaan. Tuo ei vaan useimmiten onnistu, kumpikaan noista ehdotuksista!
ainakin teen max 20H viikossa eli n.4h päivässä, ENKÄ halua enempää tehdäkää! olenkohan minä sitten laiska...
Meillä onnistuu vaan niin, että tekee nelipäiväistä työviikkoa. Kuka mitenkin.
rahallisesti.
Olen halunnut työn, jossa saan olla lasten kanssa ja vain virka-aikaan töissä. Siksi hoidan päiväkodissa työkseni lapsia. Jos siitä nettopalkastani ( n.1400 euroa) vielä vähennetään reilusti, niin miten pärjäämme?
olen yksinhuoltaja.
ehkä jopa reippaasti vähemmän.
Säälittää ne monet yksinäiset reppanat. Tunti pari voi harjoitella yksinoloa, mutta pitkät illat kun vanhemmat tulee kotiin vasta illalla myöhään.
rahallisesti.
olen yksinhuoltaja.
ehkä jopa reippaasti vähemmän.
mutta mä kyllä kokeilin tuota, kun esikoinen aloitti koulun. Reilut puoli vuotta tein "lyhennettyä työpäivää", mikä käytännössä tarkoitti sitä, että tein tasan samat hommat, mutta huomattavasti lyhyemmässä ajassa ja paljon pienemmällä palkalla. Toisin sanoen, mihinkään lounaisiin ja kahvitaukoihin ei ollut varaa. Yhtään pidempään ei tehnyt mieli jatkaa, sillä töissäkäynnistä hävisi noinkin lyhyessä ajassa ilo kokonaan.
Itsekkäästi äidit ei lyhennä työpäivää, vaikka koululaiset on yksin kotona!
Laiska palstamamma huutelee, että tehkää osapäivätyötä... Oikeasti palstamammaa ei kiinnosta lapsi yhtään, ei vaan viitti tehdä täyttä päivää töissä. Käytetään hoitovapaat, että vältetään töihin meno, sitten lapsia tehdään just sopivasti kolmen vuoden välein, että vältetään töihin meno, ja kun lapset lopulta kouluikäisiä, ja pakko mennä töihin, ei voi tehdä kokonaista päivää. Lapset kärsii, äidille lyhyt päivä!!!
Itsekäs äiti haluaa miehen elättävän hänet kun itse saa vaan iltapäivät lorvia lasten kanssa kotona. Eikä ne lapset kotona käy kuin välipalalla ja läksyt tekemässä (jos ei laiska palstamamma jätä läksyjä illalla isän kanssa tehtäväksi kun isä myöhään kotiin tulee, tekee pitkää päivää kun perhe ei taloudelliseti selviä muuten). Eli palstamamma lorvii ja kirjoittelee provosoivia avauksia Aihe vapaalle.
Paljastuit!
Mulla työvuorot joko 5-13 tai 17-21. Voi tehdä täyden työpäivän ja silti viettää lasten kanssa aikaa. :)
Mies on töissä 9-17, eli iltaisin lapsilla on aina aikuinen seurana, vaikka minä töissä olisinkin.
Se on vaan ammatinvalintakysymys. ;)
Olisitko kiltti ja ottaisit huomioon, että me äidit olemme erilaisia.