Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli ensimmäinen itse lukemasi kirja?

Vierailija
12.10.2012 |

Minulla se oli Astrid Lindrenin Rasmus ja kulkuri.

tästä on noin 50-vuotta aikaa.

Ensimmäinen kirja jonka sain oli:Hanhiemon iloinen lipas, sitä äiti luki minulle.

Mitä muistat lapsuutesi kirjoista?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin.

Vierailija
2/15 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pari vaihtoehtoa, joko se oli

Taksimatka Turuntietä, joka kertoi kahden lapsen taksimatkasta isovanhempiensa kanssa näiden mökille. Turuntietä pitkin. Juoni ei ollut kovin kaksinen, mutta luin kirjan kyllä loppuun. Ja myöhemminkin monta kertaa.

tai

Minna Suuronen. Kertomus koulun aloittavasta Minnasta ja siitä kuinka häntä kiusataan pienen kokonsa vuoksi. Minna juttelee iltaisin Jeesuksen kanssa peiton alla ja saa luokkakaverinsakin rukoilemaan. Se oli opettavainen kirja ja tykkäsin siitä vanhempanakin.

Muuten ensimmäisiä kirjoja, joita luin, olivat Anni Polvan Tiina-kirjat. Tykkäsin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ennen luin kyllä niitä tavutettuja mm. Pekka töpöhäntiä ja kiljusen perheen seikkailuja. Lempikirja lapsena oli ja itse asiassa on edelleen pikku prinssi. Äitini luki sen minulle ensimmäisen kerran jo kun olin vauva :) ja monet kerrat lapsuuteni aikana.

Vierailija
4/15 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen paksu Peppi Pitkätossu kirja.

Vierailija
5/15 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin lukemaan sanomalehteä silmäillessäni. Luin myös aapisen kannesta kanteen, mutta muita kirjoja en muista. Meillä oli aika vähän lastenkirjoja ja kirjasto oli kaukana. Koululaisena tietysti lainasin koulukirjastosta, mutta tuossa kohtaa olin vasta 5-vuotias. Lehdet ovat kiinnostaneet aina, ja toimittaja minusta tulikin.

Vierailija
6/15 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku prinssin lisäksi toinen tärkeä kirja oli iiris rukka. Tykkäsin myös anni swannin saduista.

Vierailija
7/15 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli eka kirjani ja edelleen kaikkein rakkain. Myöhemmin olen lukenut toki koko Raamatun mutta ensimmäinen kirja jonka mummoni opetti minut lukemaan oli juuri UT. Kyseinen kirja sisältää ihania lupauksia meille uskollisille, jotka halajavat kohdata Herransa Messiaansa jo tässä elämässä.

Vierailija
8/15 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli Isän ja Ilonan kulkevakoti.. Aivan mahtava kirja ja vieläkin muistuu mieleen mitä siinä tapahtui..

Vierailija
9/15 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tjsp

On kyllä hyllyssä vieläkin. Pitääpä tarkistaa.

Vierailija
10/15 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppi Pitkätossu seitsemällä merellä,tai jotain tollasta.

Vierailija
11/15 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä oli ihan aapinen ja sekin pakosta.

Vierailija
12/15 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosin lapsellakin se oli Aapinen mutta hän lukikin sen jo 5-vuotiaana omasta kiinnostuksestaan.

Vierailija
13/15 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun lapses onkin nero.

Vierailija
14/15 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sarjan kolmas kirja, oliko aarresaarella. Tämä oli ekaluokan joululomalla ja iso askel aku ankoista pois:)

Vierailija
15/15 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikko paistaa munia :) niissä syötiin jatkuvasti, sen muistan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi