Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä juusto sopisi korvaamaan pecorinon?

Vierailija
12.10.2012 |

Auttakaapa juustoasiantuntijat! Haluaisin tehdä eilisessä Hesarissa kovasti mainostettua avokadopastaa, mutta kaupasta ei löydy pecorinoa. Mikä olisi vastaavaa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se sopii osaan ohjeista joihin tulee pecorinoa, mutta avokadopastalle fetan maku ei ehkä ole oikein optimaalinen. Kovia juustoja ei tietääkseni samantyyppisiä kuin pecorino (lampaanmaitojuustoja) ei oikein tahdo taviskaupoista saada.

Mutta aika ihme jos ei pecorinoa löydy, onko kyseessä joku pikkupaikkakunta? Jopa mun pienessä lähi-Alepassa josta ei paljon muuta saa kuin kaljaa, karkkia ja vastaavaa, löytyy juusto-osastolta Quattrocolli-merkkitä Pecorino Romano -juustoa.

Vierailija
2/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se sopii osaan ohjeista joihin tulee pecorinoa, mutta avokadopastalle fetan maku ei ehkä ole oikein optimaalinen. Kovia juustoja ei tietääkseni samantyyppisiä kuin pecorino (lampaanmaitojuustoja) ei oikein tahdo taviskaupoista saada.

Mutta aika ihme jos ei pecorinoa löydy, onko kyseessä joku pikkupaikkakunta? Jopa mun pienessä lähi-Alepassa josta ei paljon muuta saa kuin kaljaa, karkkia ja vastaavaa, löytyy juusto-osastolta Quattrocolli-merkkitä Pecorino Romano -juustoa.

itse varmaan avokadopastalle. Ei se ole yhtä hyvää kuin lampaanmaitoinen pecorino, mutta parempaa taatusti kuin liian happoinen feta tai liian miedot kotimaiset perusjuustot. Laittaisin siis hyvää pitkään kypsytettyä parmesaania juuri itse raastettuna, mutta hieman pienemmän määrän kuin mitä pecorinoa kuuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä väitetään, että muistuttaa parmesaania, sopisiko se?

ap

Vierailija
4/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat korvaavat parmesaanin pecorinolla, koska se on halvempaa.

Vierailija
5/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen siis parmesaania, sitä tulee reseptiin muutenkin, lisään sitä hiukan.

Kiitos!

ap

Vierailija
6/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat korvaavat parmesaanin pecorinolla, koska se on halvempaa.

kyllä yleensä käytetään sitä mikä mihinkin ruokalajiin paremmin sopii. Pecorinon lampaanmaku sopii osaan todella hyvin, kun taas kaikkiin parmesania käyttäviin ohjeisiin se ei sopisi lainkaan. Osaan käytetään molempiakin, minusta esim. paras pesto tulee niin että laittaa puolet juustosta pecorinoa ja puolet parmesania.

Mutta kyllä avokadopastaan pecorino kannattaa korvata parmesanilla tosiaan.

Vierailija
7/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuu mahanesteelle ja haisee. Mutta on se niin hienoa syödä mädätettyä käynyttä maitoa, tsiisus :)

Ps. Siinä alkuperäisessä reseptissä taitaa olla fifty-fifty parmesaania JA pecorinoa.

Vierailija
8/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita vaikka emmentalia. Pecorino maistuu perseeltä joka tapauksessa.

Mikä juttu tää on et "maistuu perseeltä"? Onks yhä useammalla kokemuksia siitä miltä perse maistuu vai onks se joku käännös-uusssana?

Paskalta maistumisen ymmärrän, mut perseeltä...

No haiseehan se parmesaani aika lailla eltaantuneelle hiivan kurittamale anaalialueelle, höystettynä tymäkällä pyllyhiellä. Siis maistuu siltä, miltä persaus pahimmillaan voi haista.

Vierailija
9/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mulle sanottiin juustotiskillä kun samaista asiaa kysyin.

Vierailija
10/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko

Vierailija
11/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manchegolla voi korvata Näin mulle sanottiin juustotiskillä kun samaista asiaa kysyin.

Ei tullut itselle mieleen, mutta tosiaan, manchegon maku on vähän kuin pecorinon ja parmesanin puolivälistä joten varmasti sopisi hyvin tilalle.

Vierailija
12/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/21 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin valion mustaleimaa ja parmesaania. Puolet kumpaakin.

Vierailija
14/21 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pecorino maistuu lampaan perseelle eikä sovi mihinkään. Käytä kunnollista parmesaania.

Vierailija
15/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokadopastaan voi käyttää suomalaista emmental, edam, juustoja. Minusta aina yhtä hyvää.

Vierailija
16/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edam ei maistu ruuassa yhtään miltään.

Vierailija
17/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manchegolla voi korvata Näin mulle sanottiin juustotiskillä kun samaista asiaa kysyin.

Ei tullut itselle mieleen, mutta tosiaan, manchegon maku on vähän kuin pecorinon ja parmesanin puolivälistä joten varmasti sopisi hyvin tilalle.

Manchegolla minäkin korvaisin. Rakenne on enemmän pecoriinon kaltainen. Espanjalainen versio pecoriinosta, oisko :)

Vierailija
18/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kerran avokaadopastaa. Viimeisen kerran. Maistui lapsen puklulle. Seurasin reseptiä pilkulleen.

Minun neuvoni on että tilaat pitsat kotiin.

Vierailija
19/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parfait kirjoitti:

Avokadopastaan voi käyttää suomalaista emmental, edam, juustoja. Minusta aina yhtä hyvää.

No ei kyllä ole yhtä hyvää, ihmeellinen makuaisti sulla. Parmesaani ja pecorino ei muistuta edamia ja emmentalia millään tavalla.

Vierailija
20/21 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parmesaani on se millä korvataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi