työnhaku nelikymppisenä -merkataanko cv:hen
myös kesätyöt 20 vuoden takaa, etenkään jos ne eivät liity haettavaan alaan?
Entä merkataanko erikseen ne ajat, jotka olen ollut vakivirastani äitiyslomalla tai hoitovapaalla?
Kommentit (8)
Kyllä ainakin kesätyöt kannattaa merkitä. Niistä työnantaja näkee että olet ahkeroinut silloinkin. Noita vapaita ei tarvitse merkitä.
Jos siis sinulla on paljon työkokemusta, älä nyt ihmeessä merkkaa mitään sata vuotta sitten olleita mansikanpoimimisia. Ei anna hyvää kuvaa harkintakyvystä. Itse merkkaan siitä lähtien duunit, kun olen tehny omaa alaa eli 1 vuotta ennen yliopistosta valmistumista. En todellakaan sijaisopettajuutta tai kirjakaupassa työskentelyä.
Kyllä ainakin kesätyöt kannattaa merkitä. Niistä työnantaja näkee että olet ahkeroinut silloinkin. Noita vapaita ei tarvitse merkitä.
todella että olen leikannut kaupungilla 16-vuotiaaana kuukauden nurmikkoa? Ja onko sillä jotain merkitystä?
jos jostain löytyy työnantaja, jota kiinnostaa, olenko ahkeroinut teininä kesälomani vai en, minä en halua tälle työnantajalle töihin.
jos jostain löytyy työnantaja, jota kiinnostaa, olenko ahkeroinut teininä kesälomani vai en, minä en halua tälle työnantajalle töihin.
Olen korkeasti koulutettu asiantuntija, ja arvostan osaamistani, enkä todellakaan menisi sellaiselle työnantajalle joka epäilee minua persoonana laiskaksi ja työtävieroksuvaksi ja vaatii todisteita siitä että olen työteliäs ihminen ja ollut jo teininä...
Ei ei, oman alani meriitit riittää. Niistä kuvaan työsuhteiden lisäksi tärkeimmät projektit ja roolini niissä hieman yksityiskohtaisemmin.
Kerran kuitenkin yhteen asiantuntijavirkaan haki mies, joka laittoi työkokemukseen ihan toiselta alalta teinivuosien työpaikat. Ne liittyivät hyvin harvinaisen harrastuksen valmentamiseen ja koska se nivoutui harrastusten yms. kautta hänen persoonaansa, se herätti kyllä mielenkiinnon haastatella tyyppi, joka sitten otettiinkin meille töihin. Hänellä oli asiantuntijauran lisäksi ihan toinen mahdollinen ammatti tyyliin veneenrakentaja (pakko muutella totuutta tässä), joka oli tosi erikoinen. Tämä monialaisuus onkin tämän työntekijän ihan ehdoton paras puoli ja olen niin tyytyväinen hänen rekrytointiinsa, vielä kun snadista työhulluudesta pääsisi eroon.
Mutta esim. itselläni se on sitä normaalia lehdenjakamista, uimavalvontaa, jätskinmyyntiä ja lapsenhoitoa, joten sitä en todellakaan laittaisi.
Itse olen merkinnyt äityislomat ja hoitovapaat, koska niitä kolmen lapsen äitinä on kertynyt. Näkyyhän sitten, että lapset on jo tehty.
Minä en merkkaa mitään toisen alan kesätöitä. Ei ne työnantajaa kiinnosta pätkääkään kun arvioivat asiantuntemustani nyt haettavaan työhön.
En ole myöskään äitiyslomia merkannut koska tosiaan olen ollut työsuhteessa koko ajan.