Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Särkylääkkeet! Jahas eikö

Vierailija
12.10.2012 |

ne olekaan tietheellisesti hutkittuja ja kliinisesti hyväksyttyjä???? Vai onko -no mites sitten näin taas kerran???

http://www.iltalehti.fi/terveys/2012101216193929_tr.shtml

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki mahdollinen tieto tulee tutkimuksissa esille?

Vierailija
2/20 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeillä on sivuvaikutuksia. Tuliko uutisena?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi välttelen lääkkeitä ihan viimeiseen asti.

Vierailija
4/20 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se lääkkeen vika ole jos ihminen ei käytä niitä ohjeen mukaan.

Monet esim.syövät samaan aikaan montaa eri kipulääkettä jotka sisältävät samaa ainetta,tottakai riskitkin silloin korostuvat.

Vierailija
5/20 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

95% sääntö eli jos 95% tapauksissa "merkittäviä" sivuvaikutuksia ei ole, se otetaan käyttöön. Saattaa olla että itse kuulut siihen onnettomaan 5% väestöstä jolle ko. lääke aiheuttaa vakavan, jopa kuolemaan johtavan sivuvaikutuksen.

Juu ja luepa vaan lääkkeiden pakkauksista listaa mahdollisista sivuvaikutuksista, se on yleensä pitkä.

Itse en käytä särkylääkkeitä käytännössä koskaan, ehkä kerran 5 vuodessa. Ei niitä terve ihminen tarvi. Kipu kuuluu elämään.

Vierailija
6/20 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä särkylääkkeitä käytännössä koskaan, ehkä kerran 5 vuodessa. Ei niitä terve ihminen tarvi. Kipu kuuluu elämään.

Mulla päänsärky ei mene odottelemalla tai yön yli nukkumalla ohi, vaan äityy sellaiseksi kiputilaksi, johon ei enää käsikauppalääkkeet auta.

Kannattais varmaan jättää nuo lääketieteeseen liittyvät lausunnot alan ammattilaisille.

Vierailija
7/20 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei pakota sua käyttämään lääkkeitä :D. Palataan asiaan viimeistään 40 vuoden päästä ja katsotaan onko sulla mieli muuttunut. Kyllähän kaikki tietää että lääkkeillä on sivuvaikutuksia. Mutta on ne silti pirun hyviä olemassa kun tosipaikka tulee ;).

Vierailija
8/20 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on että kun oksentaa tien penkalla migreenin kourissa, niin kaiholla tulee lääkkeet mieleen.

Vierailija
9/20 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

95% sääntö eli jos 95% tapauksissa "merkittäviä" sivuvaikutuksia ei ole, se otetaan käyttöön. Saattaa olla että itse kuulut siihen onnettomaan 5% väestöstä jolle ko. lääke aiheuttaa vakavan, jopa kuolemaan johtavan sivuvaikutuksen.

Juu ja luepa vaan lääkkeiden pakkauksista listaa mahdollisista sivuvaikutuksista, se on yleensä pitkä.

Vierailija
10/20 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin korkeintaan joskus influenssassa jotain.

Sitten sairastuin reumaan, ja heh, enpä ihmettele enää suuria myyntimääriä.

Vierailija
11/20 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joudut käyttämään tulehduskipulääkkeitäpitkiä aikoja niin käytä myös vatsansuojalääkettä. aina apteekista sanotaan että älä syä kahta tulehduskipulääkettä samaan aikaan. parasetamoli eli panadol para-tabs ei aiheuta limakalvovaurioita terveillä ihmisillä mutta aiheuttaa maksavaurioita liian isoilla annoksilla. tulehduskipulääkket eivät sovi: marevan-lääkityksen tai muun veren hyytymiseen vaikuttavan lääkkeen kanssa eivätkä sovi sydänsairailla samoin eivät sovi joillekin astmaatikoille. lyhytaikainen tai tilapäinen ibuprofeenin käyttö oikeilla annoksilla ei ole vaarallista.

Vierailija
12/20 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen terve. Jos sairastuisin esim. syöpään reumaan, migreeniin tms. varmasti käyttäisin. Mutta kuten sanoin, terve ihminen ei tarvitse joka kolotukseen. Ja siinä voi juuri käydä niin että terveestä sitten tuleekin sairas näiden lääkkeiden takia.

Mulla päänsärky ei mene odottelemalla tai yön yli nukkumalla ohi, vaan äityy sellaiseksi kiputilaksi, johon ei enää käsikauppalääkkeet auta.

Kannattais varmaan jättää nuo lääketieteeseen liittyvät lausunnot alan ammattilaisille.

Vierailija
13/20 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla, ihan kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksia. Se ei ole mikään uutinen, sen sijaan se on, ettei tätä asiaa suomalaiset tunnu tajuavan vaan pelkäävät lääkkeiden haittavaikutuksia enemmän kuin sairautta tai vaivaa johon lääkettä pitäisi syödä.

jos joudut käyttämään tulehduskipulääkkeitäpitkiä aikoja niin käytä myös vatsansuojalääkettä. aina apteekista sanotaan että älä syä kahta tulehduskipulääkettä samaan aikaan. parasetamoli eli panadol para-tabs ei aiheuta limakalvovaurioita terveillä ihmisillä mutta aiheuttaa maksavaurioita liian isoilla annoksilla. tulehduskipulääkket eivät sovi: marevan-lääkityksen tai muun veren hyytymiseen vaikuttavan lääkkeen kanssa eivätkä sovi sydänsairailla samoin eivät sovi joillekin astmaatikoille. lyhytaikainen tai tilapäinen ibuprofeenin käyttö oikeilla annoksilla ei ole vaarallista.

Vierailija
14/20 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollisesti prosessoidulla ruualla on sivuvaikutuksia. Liikaa mansikoita syömällä saa elimistönsä sekaisin.

Mutta asiaan. Lääke on lääke, ja sitä otetaan jos tarvitaan. Jos kipu on kroonista, kannattaisi selvittää voiko sille tehdä jotain. Olen sinällään samaa mieltä, että terve ihminen ei lääkkeitä tarvitse - mutta...

Jos on niskat jumissa ja päätä särkee - jumppa. Valitettavasti sen eteen pitää tehdä jotain hartioita avaavaa, yksikään nappi ei lihasjumia vie ja palauta nuoruuden vetreyttä.

Polvikivut. Oikea kävelytyyli ja laihdutus. Toimii myös selkään... ei se nivelrikko siitä parane, mutta toimenpiteet saattavat hidastaa etenemistä.

Hammassärky - no, siinä ei voi oikein muuta kuin tilata ajan lääkärille.

Kuukauskivut - tähän on paha mennä sanomaan mitään kovin jyrkkää, koska endosta kärsivät nauravat jos ehdotankin liikuntaa, lämmintä käärettä ja ajatusta, että siihen ei kuole...

Antibiootit kuuluu vain vakaviin tauteihin ja heikentyneille. Ne on oikeasti hurjia aineita, pistävät elimistön kuukausiksi sekaisin tappamalla myös hyödylliset bakteerit suolistosta.

Harkintaa lääkkeiden käyttöön. Mutta tarpeeseen pitää ottaa. Ei tarvitse kärsiä. Eikä kaikista taudeista parane mustaviinimarjamehulla.

Vierailija
15/20 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen 46 v enkä tosiaan tarvi, koska olen terve. Jos sairastuisin esim. syöpään reumaan, migreeniin tms. varmasti käyttäisin. Mutta kuten sanoin, terve ihminen ei tarvitse joka kolotukseen. Ja siinä voi juuri käydä niin että terveestä sitten tuleekin sairas näiden lääkkeiden takia.

kun et tarvitse! Mä oon terve, mutta päänsärkyyn on pakko ottaa lääkettä, muuten se ei lähde.

Vierailija
16/20 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauskivut - tähän on paha mennä sanomaan mitään kovin jyrkkää, koska endosta kärsivät nauravat jos ehdotankin liikuntaa, lämmintä käärettä ja ajatusta, että siihen ei kuole...

Voi vittu. No veikkaan että sulla ei ole kovin monta ystävää. Oikeesti joskus vois pitää päänsä kiinni asioista joita ei oikeasti ymmärrä. Mulla ei ole endometrioosia itsellä mutta sivusta seuranneena.

Vierailija
17/20 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ms Lämmin Kääre kieriskelee kääreidensä keskellä ja toteaa että paskat tästä, nyt sitä pilleriä tänne.

Vierailija
18/20 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niskat jumissa ja päätä särkee - jumppa. Valitettavasti sen eteen pitää tehdä jotain hartioita avaavaa, yksikään nappi ei lihasjumia vie ja palauta nuoruuden vetreyttä.

...

tension neckistä, ihan pelkkä liikunta ei aina auta. Niskat voivat mennä niin pahaan jumiin, että joutuu liikuntakieltoon ja tulehduskipulääkekuurille.

Mulla ei ole edes endometrioosia, mutta toisinaan kuukautiskivut on olleet tosi pahat, mm. niin, että mulla on noussut kuume. Kyllä mä todellakin mieluummin otan sen särkylääkkeen kuin makaan vain vuoteenpohjalla ja ajattelen, että ei tähän kuole...

Vierailija
19/20 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautsikivut. Käännekohta elämään tuli kun istuin luokassa ja opettaja sanoi että Milla, ethän sinä vain meinaa pyörtyä, olet ihan valkoinen. Sillon mulla tuli ekaa kertaa mieleen että hetkinen, särkylääkkeet. Sen jälkeen kuukautiset sai lähes kivuttomiksi. En mä ymmärrä mitä ihmeen lisäarvoa sillä kitumisella oikein olisi ollut? Voisitko sinä LuomuLiisa kertoa että ihanko tosissaan sun mielestä pitäisi istua koulussa pyörtymispisteessä sen sijaan että ottaa yhden buranan kuukaudessa?

Vierailija
20/20 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on älytöntä. Kohta eläkkeelle ja ei ole tarvinnut syödä lääketeollisuuden kipulääkkeitä sun muitakaan, koska on olemassa homeopatia!

Eikö ole kumma, miten sitä pärjääkään vaihtoehtolääkinnän vedenmuistilla niin hyvin? Viimeksi yrittivät lähes väkisin kolesterolilääkitystä mutta teinkin jotain muuta ja kas kummaa 3kk arvot kohdallaan ilman lääketehtaan ponsorointia. Halvaksikin tuli:))

Mitä ihmettä tästäkin pitäisi ajatella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä