onko 37,2 kuumetta pepusta mitattuna? huolestunut melkein 4 viikkoisen pojan äiti.
Hei pakko sanoa että olen hakoteillä näissä asioissa ja ensimmäinen lapsi. Haluaisin teiltä fiksummilta äideiltä vastauksia. Huomenna pitäisi lähteä reissuun. Vai pitäisikö mun myöhemmin mittaa uudestaan ku pojalla on vähemmän päällä? eikö sekin vaikuta asiaan?
Kommentit (74)
vai neuvotaanko neuvolassa mittailemaan huvikseen rektaalilämpöjä?
en minä HUVIKSENI mittaa! Jos mieheni on kamalassa flunssassa ja kuumeessa niin kyllä huoli iskee. Enkä minä tuota haluaisi tehdä mutta se on varmin keino saada oikea lämpö. Ensimmäinen lapsi niin en voi kaikkea tietää :( Huvikseen varmaan jokainen äiti mittailee? EN usko!
Mistä sinä sellaista olet saanut päähäsi, että takapuolen olevan varminkeino kuumeen mittamiseen. Oleellisinta on kuitenkin mittaamisen käytetty aika, joista johtuu nämä aste erot.
Tämä on hölynpölyä, tai sitten minun rintamaitoni oli jotenkin viallista, kyllä meidän "noin pienellä" oli flunssa.
Pepusta mitattuna 37,5 on lämpöä ja 38 kuumetta. Tarkistettu juuri viime viikolla lääkäriltä.
Kiitos kommentista! Lapseni on kokoajan kiukkunen ja itkuinen kun pojalla on mahavaivoja ollut syntymästä alkaen mutta nyt on pikkaisen helpottanut. Pikkuisella on noi "maitoröörit vielä vähä rohisee" mutta muuten ok. Ei nenästä tule ainakaan vielä räkää. Oon koittanut itsekkin saada kaikki vitamiinit ja juoda paljon että pysyisin terveevä itsekkin, koska lasta flunssasena on tosi raskasta hoitaa. Kiitos kaikille kommentteja antaneille, ihan uutena äitinä olen pikkaisen hakoteillä mut aina kaikkea ei voikkaan tietää :)
Oletkin ainoa akka, joka on kerran haaravälinsä levittänyt miehelle ja sieltä lapsen synnyttänyt.
Eihän sinulla ollutkaan, kuin about 9kk aikaa ottaa selville, mitä kaikkea vanhemmuus tuo tulleessa. Yritä nyt pitää lapsesi hengissä ja hyvissä kantimissa. Onnea!
Tämä on hölynpölyä, tai sitten minun rintamaitoni oli jotenkin viallista, kyllä meidän "noin pienellä" oli flunssa.
Pepusta mitattuna 37,5 on lämpöä ja 38 kuumetta. Tarkistettu juuri viime viikolla lääkäriltä.
Oli siis tarkoitettu kommentiksi 13:lle.
kohdalla TAYSissa aika tarkkoja siitä, että lämmön piti pysyä alle 37, mutta useinhan se yli 37 tuli vaan siitä, että lasta oli puettu liikaa. Vaatekerroksia vähentämällä laski jokaisen meidän huoneen lapsen lämpö normaaliksi
Ja peppu on ainoa oikea paikka mitata kuumetta vauvalta. Tämän tietävät kaikki terveydenalan ammattilaiset.
Soittele neuvolaan jos jokin mietityttää, täällä saat vaan p***** niskaan.
Tsemppiä!
Ja peppu on ainoa oikea paikka mitata kuumetta vauvalta. Tämän tietävät kaikki terveydenalan ammattilaiset.
Tsemppiä!
Meidän terkkari ja lastenlääkäri suositteli vauvalle joko korva-, tai tuttikuumemittaria. Sanoivat että mielellään ei mitata peräaukosta kuumetta. Eivät muuten suositelleet suppojakaan vauvalle.
AP: Jos vauvan yleistilassa ei ole selvää muutosta, on hän ok. Meillä ainakin lapsista on huomannut jo vauvana että milloin heillä on kuumetta. Lapsi on silloin väsynyt, ei halua leikkiä ja yleiskunto on selvästi huonontunut.
Netistä löytyy kasapäin asiallista tietoa lapsen sairastamisesta joidenkin sairaaloidenkin sivuilla on tietoa noista.
Tämä on hölynpölyä, tai sitten minun rintamaitoni oli jotenkin viallista, kyllä meidän "noin pienellä" oli flunssa. Pepusta mitattuna 37,5 on lämpöä ja 38 kuumetta. Tarkistettu juuri viime viikolla lääkäriltä.
Oli siis tarkoitettu kommentiksi 13:lle.
Tsemppiä!
Meidän terkkari ja lastenlääkäri suositteli vauvalle joko korva-, tai tuttikuumemittaria. Sanoivat että mielellään ei mitata peräaukosta kuumetta. Eivät muuten suositelleet suppojakaan vauvalle.AP: Jos vauvan yleistilassa ei ole selvää muutosta, on hän ok. Meillä ainakin lapsista on huomannut jo vauvana että milloin heillä on kuumetta. Lapsi on silloin väsynyt, ei halua leikkiä ja yleiskunto on selvästi huonontunut.
Netistä löytyy kasapäin asiallista tietoa lapsen sairastamisesta joidenkin sairaaloidenkin sivuilla on tietoa noista.
millä sinulle perusteltiin sitä, ettei suppoja suositeltu tai peräaukosta mittaamista? Kiinnostaa kovasti, koska meidän neuvolasta saatu täysin päinvastaiset ohjeet..
Kamala äiti. Onko muitakin pedofiilitaipumuksia?
Se oli yleinen tapa vielä 2000-luvullakin.
Kipulääkettäkään ei noin pienille saanut kuin suppona.
"Miksi työnnät mittaria vauvasi persereikään?
Kamala äiti. Onko muitakin pedofiilitaipumuksia?"
^Kyllä on typerä vastaus tuo edellinen vastaus...
Kaikki vastaajat ovat sitä ikäluokkaa, että hanurista se on teidänkin kuume mitattu vauvana. Niin ne ohjeet muuttuu ajan myötä...
vai neuvotaanko neuvolassa mittailemaan huvikseen rektaalilämpöjä?
en minä HUVIKSENI mittaa! Jos mieheni on kamalassa flunssassa ja kuumeessa niin kyllä huoli iskee. Enkä minä tuota haluaisi tehdä mutta se on varmin keino saada oikea lämpö. Ensimmäinen lapsi niin en voi kaikkea tietää :( Huvikseen varmaan jokainen äiti mittailee? EN usko!
Oppia ikä kaikki, nyt tiedät, että lapselta ei tarvitse mittailla kuumetta, jos perheessä joku sairastaa.
Tilasin aventin tutti kuumemittarit juuri koneboxista niin ei tarvii pepusta ottaa enää lämpöjä.
Normaalilämpö on. Toisekseen, kainalosta voi mitata vauvaltakin lämmöt, ei tarvi peräaukosta mittailla enkä ymmärrä miksi sieltä kukaan mittailee? Ja kolmanneksi, jos lapsi on sairas, huomaat sen yleensä (esim. limaisuutta, itkuisuutta, syö huonosti jne).