Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys ilmainen,halpa,edullinen.... No ei ole

Vierailija
11.10.2012 |

ärsyttää kun ihmiset vetoaa noihin imetyksen etuna.. Pitää ostaa liivejä, liivin suojuksia, vaatteita jotka sopii imetykseen tai menee edes päälle kun isot ryntäät.. rintapumppua, mitä vieläs vielä... :)??? Ei se mielestäni halpaa ole vaikka sitä kannatankin ja haluan jatkaa mahdollisimman pitkään.. ;)

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetys on ilmainen, mutta siihen liittyvät tykötarpeet, kuten imetysliivit, imetyspaidat, liivinsuojukset, rintapumppu ja maidonkerääjä eivät ole ilmaisia.

Vierailija
2/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen ostin kunnon imetysliivit, 65 €... ja noi oli halvimmasta päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ostin sitten samalla imetysliivit. Liivinsuojat oli ainut kuluerä imetyksissäni, ja koska ostin kestosuojia ei kulu ollut montaakaan euroa/lapsi. Kyllä se käytännössä ilmaista oli korvikeruokintaan verrattuna.

Vierailija
4/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja imetyspaidat saa helposti myytyä sitten kun niitä ei enää tarvitse.

Synnytyksen jälkeen monella on joka tapauksessa sellainen tilanne että omat vanhat vaatteet eivät mahdu päälle ja joutuu ostamaan uusia.

Minulla on kokemusta molemmista. Pulloruokinnasta ja imettämisestä. Molempien kohdalla tarvitsin liivinsuojia ja rintapumppua.

Pullovauvalle jouduin ostamaan myös tuttipulloja ja maitoa.

Minun tapauksessani rintaruokinta oli helpompaa ja halvempaa kuin pulloruokinta.

Vierailija
5/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei kestoliivinsuojat riitä.. vaatteista saa murto-osan takaisin kun myy eteenpäin. Joudun myös ostamaan pulloja jotta saisin hetken hengähtää välillä kun vauva haluaa tissiä 24/7. Ostan kyllä käytettynä suurimman osan vaatteista, siltikin kulut suuremmat.. näin siis minulla, ikävä jos joku vetää herneet nenään tästä aloituksesta.. ;)

Vierailija
6/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän 4:ttä lastani enkä ole ikinä ostanut mitään edellä mainituista kuin rintaliivin suojia. Niidenkin tilalla toimii paremmin kangas ja tällä kerralla ostin kestosuojat. Miten ennen imetettiin ilman imetyspaitoja, rintapumppuja jne.?! Ei ihme, että harvalla tuntuu olevan varaa 4 lapseen, kun jo imetyksestä on tullut tuollaista välineurheilua....

Vierailija
7/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on saman verran kuin tankillinen bensaa. Kaatuuko teillä muilla talous oikeasti muutamaan kymppiin, kun pitää erikseen korostaa, kuinka halpaa on imettää?

Vierailija
8/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyspaidat ja -liivit olen käyttänyt loppuun imetyksen loputtua. Ja tällä hetkellä taaperoimetän ihan tavallisilla liiveillä ja paidoilla ja ilman liivinsuojia.

Mutta ei mulle imetys silti ole ikinä ollut ilmaista. Ensimmäisen liki vuoden vauvan maidontarve on suuri ja mun pitää se maito tuottaa. Ei se maito tyhjästä tule, vaan kyllä sen eteen on syötävä ja paljon. Ja joku superihminen jaksaa ehkä vetää jotain perunaa ja ruisleipää viisi kertaa päivässä jotta maitoa tulee eikä laihdu luurangoksi. Mutta mä kaipasin syötäväksi jotain erityisempää noiden ruisleipien lisäksi. Eikä tuo kaikki ylimääräinen ruoka ole ilmaista vaan varmasti maksaa vähintään yhtä paljon kuin korvikkeet.

Vierailija
9/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harso riitti hyvin. isommat liivit ostin jo raskausaikana ja valitsin silloin imetysliivit. Ainoa kuluerä oli liivinsuojat ja suuremmat ruokakulut. Eli jos rahasta tekee tiukkaa, imetys oikeasti on edullisempaa.

Vierailija
10/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

plus että itse ainakin imettäessäni olen nälkäinen kuin leijona. Ihan jo ruokaan menee yhtä paljon, kuin yhden kasvavan teinin ruokkimiseen. Kai sitä energiaa sitten tarvii, kun painoa ei muuten ole ylimääräistä.

Rintapumppua en muuten ole ikinä käyttänyt. Ihan suoraan tissistä on meillä syöty.

Vierailija
11/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon edullisempi kuin korvike.

Mulla on pienet rinnat, joten mulle täysin riittävä on ollut h&m.n imetystoppi ja sen kanssa ihan tavallinen trikoopusero. Mulla on neljä toppia ja kahdet imetysliivit, ja yksi imetyspaita.

Imetys on jopa helpompaa verrattuna imetysliiviin ja -paitaan, kun nostaa vaan paitaa ja toppi onnpeittämässä masua. Imetyspaitoja ja liivejä käytin lähinnä alkuaikoina, kun rinnat olivat turvonneet. Pumppua ei tarvita, jos vauva imee niinkuin on tarkoitus.

-taaperoimettäjä

Vierailija
12/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut raskausaikana kuin 3 mammapaitaa, yksi hihaton ja kaksi pitkähihaista. Imetysliivejä ostin kahdet ja muuten käytin myös urheilurintsikoita. Maitoa tuli reilusti ja täysimetyksen (vauva puolivuotiaana 12kg, nyt ekaluokkalaisena sutjakka ja pitkä terve tyttö) lisäksi luovutin maitoa vajaa 24kg, silloin vuonna 2005 17€/litralta. Käsikäyttöisen pumpun ostin kirppikseltä ja hyvin pärjättiin sillä :D ja kovan maidontuotannon ansiosta kai, lähti myös kaikki 23kg raskauskiloa ihan itsestään n. 3kk:ssa. Kakkonen oli pulloruokinnalla "tissiraivareiden" takia ja oli kyllä monin verroin hankalampaa ja tietty korvikkeisiin meni rahaakin. On myös atoopikko, jonkin verran allerginen ja herkemmin sairastelee. Mutta molempi parempi, riippuu niin lapsesta.

Vierailija
13/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liivinsuojukset.

Isommat liivit tarvitsin jo raskausaikana, ja ostin silloin imetysliivit, niin kuin joku muukin täällä. Ei ollut rintapumppua eikä mitään erityisiä vaatteitakaan. Ei ollut kallista.

Vierailija
14/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö juuri enempää kuin ennenkään ja silti maitoa riittää enkä ole laihtunut kuin raskauskilot. Ja vauva kasvaa hyvin (syntyi pienipainoisena mutta otti täysaikaiset koossa kiinni 4kk:ssa).

Kustannuksista taas.. Olen ostanut rintapumpun käytettynä, 5 Boobin imetyspaitaa uusina (alesta) ja kahdet imetysliivit, silti tullut 6kk täysimetys halvemmaksi jos korvikkeet kerran maksaa 60€/kk + pullot. En kyllä ole aiemmin asiaa ajatellut tältä kantilta, tehnyt vaan kuten parhaaksi näen.

Vierailija
15/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minä tarvitsen pumppua.. meillä neiti imee tissiä 24/7 myös hupiin ja lohdukkeeksi, tuttiin ei suostu joten pakko pumpata välillä ja isä sitten yrittää syöttää että saisin hetken hengähtää :) Olisipa minullakin juu pienet rinnat,mutta neuvolassakin niitä sanottiin "runsaiksi" ;) ja normaalisti ollut B-kuppi..

Lisäksi olen maidottomalla, gluteenittomalla dieetillä vauvan masuvaivojen ym takia joten erikoisruokiin menee rahaa todella paljon.. !

Vierailija
16/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että mun lisääntynyt syöminen maksaa enemmän kuin korvikkeet. Silti laihdun. Korvikeruokinta olisi varmasti edullisempaa.

Vierailija
17/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jotkut vähän vähemmän. Imetyksessähän ilmaista on maito. Mun ei ole tarvinnut imettäessä koskaan syödä tai juoda mitenkään enempää kuin normaalisti, eli ei ole siihen mennyt kyllä ylimääräistä rahaa. Maito on neljän lapsen kohdalla riittänyt täysimetykseen 5-6kk ja osittaisimetykseen reilun vuoden ikään aivan hyvin, nyt viidennen kanssa mennään luultavimmin ihan samaan tapaan.

Jos haluaa lypsää maitoa, silloin tietty tarvitsee pumpun ja pullot, mutta välttämöttömiä ne eivät ole. Liivinsuojia olen tarvinnut aina vain 1-2kk alussa, sen jälkeen ei ole vuotanut. Kestosuojathan tarvitsee ostaa vain kerran ja niitä voi tehdä itsekin. Rintakumeja ja maidonkerääjiä en ole tarvinnut koskaan. Imetysliivit ja -paidat ostin jo raskausaikana, kuppikoko ei mulla muuttunut sen paremmin raskauden kuin imetyksenkään myötä kuin ehkä yhden koon verran ja paidat siis soveltuvat sekä odotukseen että imetykseen.

Vierailija
18/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toista lasta 8 kk. Jo tuon kahden kuukauden ero on taloudellisesti aika iso...

Vierailija
19/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kolme lasta imettänyt, pärjännyt neljällä imetysliivillä koko tämän ajan, jotka ostin h&m ja hinta kappaleelta jotain 15e paikkeilla, myöhemmin pärjää omilla liiveillä. liivinsuojuksia aika vähän tarvitse ja käytän kestosellaisia useinmiten. imetysvaatteita en ole ikinä ostanut ihan tavalliset kelpaa, löysempi paita ja toppi alle, tai edestä avattava paita. imetyspumppuja (käsikäyttöinen 25e kpl)olen ostanut 2 kpl elämäni aikana ja niitä pakastepusseja sekä 2 tuttipulloa. joten tuolla summalla en kyllä taida edes saada yhden lapsen korvikkeita saati tuttipulloja, kun niitä menee hurjasti enemmän korviketta juodessa.

Vierailija
20/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes käyttänyt liivejä kun imetin paitsi silloin harvoin kun kävin jossain pois kotoa pidemmän aikaa (hyvin vähän kävin lasten ollessa alle vuoden, ja silloin riitti tavalliset rintaliivit ja suojaksi kangaspala). En myös mitään erityisiä imetysvaatteita hankkinut, napitettavat tai riittävän väljät (helppo nostaa ylös) ihan tavalliset kävivät. Rintapumpullekaan ei ollut koskaan tarvetta.

Ainoa lisäkulu imetyksestä oli se että ruokaa upposi meikäläiseen toki jonkin verran enemmän kuin jos ei olisi imettänyt.