Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos synnytys alkaa klo 23 ja vauva ulkona seuraavan päivän puolella klo 3, niin onko synnytys ollut

Vierailija
10.10.2012 |

nopea vai keskiverto?

jompi kumpi se on noista pakko olla.

mietin vain että hui kamala kun se teya esimerkiksi siinä teiniäidit ohjelmassa joutui synnyttämään 25h ja itse selvisin vain 4h... vitsi mikä ero!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytykseksi 4h on nopea.

Mulla eka 4,5h säännöllisistä supistuksista, ponnistusv.20min.

Toka 2,5h, ponnistusv.3min.

Molemmat syntyivät alle kolmikiloisina, joten ehkä olen päässyt hieman keskivertoa helpommalla, ilman lääkkeellistä kivunlievitystä molemmat syntyivät myös.

Vierailija
22/28 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eiks nopeampi synnytys ole aina parempi juttu? Sitä nopeammin on sitten se tuska ohitse?

että mitä nopeammin tapahtuu, sitä kipeämpää se on. Pitkässä synnytyksessä elimistö kypsyttelee tilannetta hitaasti ja sulla on aikaa levähtää siinä välillä. Itselläni synnytyksessä käynnistettiin, 21.30 alkoi supparit ja 1.30 lapsi syntyi, ei siinä ollut paljon aikaa "levähtää" tai edes hengittää, jaksamisen äärirajoilla mentiin koko ajan. Kun synnytys on noin tehostettu, niin kaikki se tapahtuu nopeutettuna ja kipukin on sen mukaista.

Toki en osaa sanoa miltä tuntuu luonnollinen nopea synnytys, puhun tosiaan vain käynnistetystä nopeasta. Totta tuo, että olipa nopeasti ohitse, mutta näin jälkeenpäin olisi siitä tilanteesta ollut kiva vähän "nautiskellakin", jos mahdollista. Antaa elimistön kypsyä ja tajuta, että tässä sitä ollaan synnyttämässä...

Eka oli paljon kipeämpi, vaikka kesti pidempään. Toisesta en olis tiennyt synnyttäneenikään. Luomuna molemmat. Se jonka lapset syntyi 8h ja 1h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen synnytys kesti 23 tuntia, se oli pitkä synnytys.

Toinen synnytykseni kesti 6 tuntia, se oli kohtuullisen nopea. Varmaan melko tavallinen.

Alle kaksi tuntia kestävä synnytys on hyvin nopea. Joskus hyvin nopeasta synnytyksestä käytetään termiä syöksysynnytys.

Vierailija
24/28 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennen tuota käynnisteltiin monta tuntia ennen kun mitään tapahtui.

Toivottavasti tätä toista ei tarvitse noin kauaa odotella!

Vierailija
25/28 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen: 9h (ponnistus 20min), kuopus: 4h (ponnistus 10min). Neljän tunnin synnytystä pidin keskivertona, en erityisen nopeana. Ehdin saada epiduraalin ja pysyin muutenkin hyvin synnytyksen kulussa mukana.

Mä käsittäisin että nopea on sellainen mikä etenee niin nopeaa ettei itse pysy tavallaan mukana synnytyksen kulussa.

Vierailija
26/28 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muistaakseni noin 12 tuntia

Vierailija
27/28 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli esikoinen 4,5 tuntia joka mielestäni ekaksi nopea. Toka 10 tuntia, oli mukavan rauhallinen ,siltikin koko ajan eteni.

Kolmas kesti 1,5 tuntia joka oli niin nopea etten edes päässyt kunnolla mukaan koko touhuun, sairaalassa kerettiin olla alle tunti. Ja supitukset oli aivan järkyttävän kovat heti ensimmäisistä lähtien.

Nyt odotan neljättä a ihan pelottaa ehdinkö sairaalaan sitkun aika tulee.

Vierailija
28/28 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaksi kertaa yli 24h....