Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***JOULUTONTTUSTEN keskiviikko läjä***

30.11.2005 |

Aloitetaas pino...

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis Hormoonihirviö, ei hormoono... Pitäiskö mun mennä nukkumaan ja lepäämään kun kirjoitusvirheitäkin alkaa tulemaan ;)

Vierailija
22/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli Dsalle, Tikrulle ja Esikoiselle runsain mitoin! JA kaikkea hyvää pikkuisten ihmeiden elämäntaipaleelle. JA tietty onnittelut myös isukeille ja muille mahdollisille perheenjäsenille.

Juu, kyllä noissa vyöhyketerapioissa on usein ytytehoa...

JA Hormoonihirviö ihaninen nimineen: ei kuin joukkoon vain! mÄ olen itse satavarma eilisen lääkärikäynnin jälkeen,e ttä keskiraskauden vaaratilanteista huolimatta tämä syntyykin oikeasti vasta silloin tammikuun alussa, sillä ylihän se nyt menee, se on varma se! Onneksi oli kaikki hyvin eikä sokeriakaan enää ropissut virtsastani. Lääkäristä edellisen synnytykseni imukuppihäslingit olivat kuitenkin sen verran iisi juttu, ettei nähnyt välttämättä pakollisena äitipolivisiittiä ja mahdollista käynnistystä. Hyvä näin, mä en jaksaisi niitä keinotekoisia yrityksiä à la Quarra (toivottavasti tällä kertaa on mennyt paremmin!), saisi vain tulla kun on tullakseen. Lääkäristä paikat olivat pehmetä, osin auki ja kohdunkaulakin lyhentynyt, joten pystyi sanomaan,e ttei se vielä viikkoon pariin tule, mutta sitten voisi jo periaatteessa odotella - etenkin jos jaksaisin nyt ruvetakin yhtäkkiä ponnistelemaan esim. lumitöissä ja muissa sellaisissa. Noh, tässä on pluukattu kahtena aamuna melko messevät määrät, kun koko Vaasa humahti lumivuoren alle. Saapa nähdä. Onneksi joillakin on jo tämä tuskainen loppupinnistely ohi!

Kaunista päivänjatkoa,

Vitanova rv 35+6 (tänään tapasin ystäväni, jolla vuosi sitten juuri samana raskausviikkona ja -päivänä syntyi täysin valmis söpö tyttö... Eli ei kai välttämättä enää suurempia vaaroja olisi tämä ulos punnata - vaan päättäköön itse!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa siinä päivän alkajaisiksi käytyä sairaalalla asti tarkistamas tilanne.. Elikkäs aamulla heräsin hippasen ennen kellonsoittoa siihen, että nyt on kyllä lakana märkä. Pissille siitä sitten kipaisin, ja sitäkin riitti ihan niinkuin muinakin aamuina. Lakanakaan ei haiskahtanut yhtään pissille. Minäpä sitten soittelemaan seinäjoelle, että olikohan mahdollisesti vettä vai mitä. No, sinne käskettiin lähtee näytille. Ja mehän mentiin. Ja tultiin jo takasinkin. Höh. Olisin kyllä voinut jäädäkin jo...

Joku kertoi kuinka oli tullut valkovuotoo reippaammasti, oliskohan ollut sitten samaa täällä..? Voiko se oikeesti olla ihan vetistä ja tulla niin reippaasti, että sänky kastuu ihan kivasti? Vähän nyt harmittaa, kun tuli turhan takia ajeltua... Vaikka toisaalta jos ei olis käyty, niin tiedän että miettisin täällä pääni puhki asiaa.

Hei, taas oli tullut putkahtanut uusia beibejä maailmaan. Paljon onnea vaan kaikille nyytin lunastaneille!

Ja tervetuloa hormoonihirviö joukkoon!

Höh. Nyt on ajatus taas ihan jumissa. Niin joo, joku jostain kiitoslahjasta (?) kyseli.. Enpä oo kuullukaan ennen sellaisesta. Ei siis vissiinkään ainakaan täälläpäin oo ollu tapana.. Enkä voi kyllä sanoo sellaista odottavanikaan. Eiköhän siinä nyytissä (ja isin ilmeessä yms.) oo lahjaa riittävästi, luulisin ma.

No, ei kait mulla tän kummempia..

Lizzbeth ja myyryskä 37+1

Vierailija
24/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut tapana ostaa äidille sellaista Kalevala-korun lapsikorua vähän niinkuin kiitoslahjana. Saan uuden rimpulan joka lapsesta, nyt on siis jo yksi kasassa :) Korussa on pieni kivi, sininen pojasta ja punainen tytöstä, joten täytyy aina odotella, että saadaan vauva maailmaan, ennenkuin päästään koruostoksille.

Vierailija
25/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin jouluinen masiema kun lunta tulee ja tuivertaa.

Superisot onnittelut kaikille nyyttinsä noutaneille. Aika pikaisesti Tikru sai Nasunsa kun on kuitenkin esikoisesta kyse. Ihanaa kuulla että kaikki meni hyvin.

Pitäisköhän tilata vyöhyketerapiaan aika itsellekkin :)

Mulla taas yks valvottu yö klo. 2.50 vessaan ja sen jälkeen ei unta, kuudelta menin takas sänkyyn ja uni oli tullut jossain vaiheessa. No tulipahan luettua taas yks roskaromaani.

Aamulla heräsin ja kun sängystä nousin niin kappas makkarin ovella tuli semmoinen supistus etten meinannut vessaan asti kyetä saatikka pytylle istumaan. Meikähän oli jo tosi onnellinen että nyt alkoi(mutta oliko ne tosiaan näin kipeitä ne supistukset???) tapahtua, mutta paskat sen jälkeen ei oo tullu yhtään kipeetä supistusta. Joten se siitä....

Kait se vois kohta tulla kun ensimmäinen äippärahakin oli ilmestynyt tilille.

Niin ja hormoonihirviölle tervetuloa joukkoon, olen kyllä seurannut marraskuisten pinoa joka päivä kun mullahan on kierron mukaan tänään eräpäivä, mutta kun halusivat ultrassa välttämättä siirtää joulukuun puolelle niin mikäpä siinä.

Mulla muuten oli esikoisesta laskettuaika kierron mukaan 9.9. ja siirsivät ultrassa 10.9. ja poitsu syntyi 12.9. eli nyt tämä asukki vois syntyä samalla kaavalla 3.12. eli lauantaina, SOPIIIII.

Nyt menen täyttään astianpesukoneen ja jos sitten menis kokeileen lumitöitä.

Supituksia tai vesiä odotellessa, Liili & " Viivi" 39+6!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
26/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluvauvat ei taida haluta juhlia synttäreitään turhan lähellä joulua. :)

Mekin saatin eilen meidän lokakuun nyytti kotiin. Eilen illalla haettiin neiti sairaalasta kotiin. Eka yö mentiin tytön kanssa ihan eri rytmissä. Kahden tunnin välein nousin joko pumppaamaan maitoja tai syöttämään tyttöä. Tänään yritetään päästä vähän parempaan rytmiin. Nyt neiti nukkuu olohuoneessa vaunuissaan. En raaski hylätä tuonne makuuhuoneen puolelle pinnasänkyyn. Kärsivällistä odotusta kaikille jotka eivät vielä ole vauvaansa saaneet.

Minea ja Ensilumi

Vierailija
27/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo niin pahantuulinenkin koko ajan et ei taida paljon hyötyä olla musta lapsille. lapsillekki olis parempi et synnyttäisin.

No, nyt meillä ei tarttis syntyy ku ei oo lapsenvahtii enää. Olkoon sit hemputin vekara vaik juhannukseen asti mahassa.

Mä en vaan jaksa enää tätä ikuisuus taistelua. Muut lapset ovat tajunneet suht ajallaan ulos tulla.

En oo pariin viikkoon nukkunut niin alkaa ottaa tuolta kupolista aikalailla. Joo, joo, tiedän et myös vauvan kanssa tarvii valvoo. Mut se on eri asia.

Nyt saa odottaa jottain hiivatin käynnistysaikaa ensi viikon loppuun. Mut ei se mitään, mä en jaksa enää synnyttää. Synnyttäköön kuka haluaa. Minä en enää jaksa. Laitan pillit pussiin ja pussin suun kiinni. Sanotaan aina et lepää päivällä jos yöt menee vihtuiks mut milläs lepää ku on lapsia ennestään?? Laitanko ne parvekkeelle siks aikaa keskenään? Apua ei mistään saa. Ketä nyt se kiinnostaa jos sekoan täällä housuihini!?!?!? Sairaalakin ilmoitti tuosta ku en pysty nukkuu enkä kävelee et VOI VOI, he käynnistää ku on rv 42. Pitäkööt käynnistyksensä.

Olen pahalla päällä, tiedän sen. Anteeksi!

Hormoonihirviö ja Himpulan pimpula rv 40+++++

Vierailija
28/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tansku-75!

Ja oikein ihana kuulla et tikru on saanut nasunsa:)) Oikein paljon onnea heille! Ja esikoisellekkin myös onnea tähän pinoon (laitoinkin tuonne toiseen alotukseen jo;))

Tervetuloa hormoonihirviö, kyllähän tänne mahtuu;)

Oltiin tytön kans ulkona ja kyllä toi kävely on V:mäistä!!! Sattuu joka askel, mä kun en millään haluis luopua tuosta ulkoilusta yms. esikoisen päivä toiminnoista, mut taitaa kroppa olla toista mieltä:(( Sit nukuttiinkin parin tunnin unet, tyttökin nukahti alle 15min!!!

Niin ja sitähän minä tulin vielä, et MINEA oikein ihana kuulla et ootte saanut tytön kotiin:))

No joskos taas vaan odottelis vauva uutisia ja ite hautois noita tylpyköitä valmiimmiksi:)

Rölli-peikko ja tylpykät 35+4

P.s. jeeee huomenna mun äitillä alkaa vuorotteluvapaa, joten se tulee avuksi päivisin tuon esikoisen hoidon kanssa, josko vaik jaksaisin lähtee ulos kun ei tarvii tuota esikoista ite pukee;)

Vierailija
29/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alko tosissaan jännittämään. Lääkäri oli sitä mieltä, että kun tämä pikkuinen päättää haluta syntyä, tuleekin sitten rytinällä. Ambulanssia vaan käski heti tilaamaan, kun alkaa tuntua siltä, että pikkuinen haluaa ulos. Kuopus(vielä) tuli pihalle vajaassa 3:ssa tunnissa laitokselle kun päästiin.

Arvot oli kohdillaan, paitsi hemppa oli laskenu 105:een. Sen siitä saa, kun matrifolin on loppunu tukkuliikkeistäkin ja muita en ole uskaltanu ottaa, kun on tullu aikas pahoja vatsaoireita.

Onnea kaikille nyyttinsä saaneille minultakin!!!

-smiigus rv36+5

Vierailija
30/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla näitä vauvauutisia! Niitä alkaa varmaan nyt sit satelee päivittäin.

(.) yöllä tuli ainakin yksi kipeä supistus ja semmosta jomottelua oli pitkin yötä. Taisi eiliset monet ässät(siivous-imurointi, shoppailu, sauna ja seksi) aiheuttaa noi jomotukset. Ja eilen oli tosiaan tunne että vauva puskee vaan alemmas ja tuntui et se tulee tosta ihan alamahasta pihalla kun kävelee, painetta tuntui kovasti. Tänään jatkunut sama paineen tunne ja aamulla jomotteli aika mojovasti välillä. Oltiin esikoisen kanssa perhekerhossa ja ei siellä tarvinnu kun nousta seisomaan niin supisti, ei kovin kipeästi, mutta jomotus-supistus. Ja sit päikkäreillä pari supistusta. Eli tämä taitaa olla tähän mennessä " paras" vuorokausi kun on noin paljon tuntunut. Jee. Vaikka kuinka toivon että tää lähtisi näin luonnollisesti ennen käynnistystä syntymään, niin en jaksa siihen silti uskoa. Pelkään vain tuota viikonloppua että kuinka tuskainen tulee. Eli siis on miehen veljen lakkiaiset ja ollaan varmaan koko viikonloppu siellä...tossa n. 50kilsan päässä. Toki pitää vointeja katsoa. Mua ei yhtään haittais vaikken juhliin pääsisi, siis jos syynä olisi nyytinhakureissu:) Juups, tänään menen luultavasti katsomaan ystäväni parin päivän ikäistä vauvaa, ihanaa! Ja aamulla perhekerhossa oli kahden viikon ikäinen vauva...oih..

Mutta eikun supistuksia niitä kaipaaville.

Oksaska rv 38+1

Vierailija
31/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt iski utelu...Miksi sulle on ehdoteltu ambua kun synnytys alkaa? Onko sulla jotenki pitkä matka laitokselle tai jotain muuta?

Itse oon synnyttänyt ekan ajassa 1h38min ja tokan tunnissa. Silti ei oo mittään sanottu. Tiedän kyllä et kiire saattaa tulla tästäkin mutta ei mitään ambua kukaan ole käskenyt tilaamaan...Ja mun pitää lapsille(6ja2v) saada ensin hoitaja kun lähtö tulee..Mulla ei ole ketään kuka vois päivystää täällä...

Hormoonihirviö edelleen...

Vierailija
32/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quarran kans tänään tekstailtu,.vauveli viihtyy masussa,.käynnistys hommat edelleen jatkuu,.huomena kotiuttavat jos ei ala syntymään=)

JA Lahjalla nettipimento jatkuu......

Mukavata ke iltaa =)

HUOMENA koittaa JOULUKUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
33/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amanda: Nyt toimii taas!!!

kauan kesti, lähinnä ettiä täältä " toimistosta" salasanat yms. kun netti piti asentaa uudestaan..

Alan tässä nyt larata pinoja taaksepäin, kiitos, että olet pitänyt ajan tasalla !!

Onnea kaikille vauvansa saaneille!! Ihanaa, että Tikrun Nasu syntyi, äitinsä niin kovasti odotteli jo!

Mutta huomiseen!!

Lahja rv 37+5

Vierailija
34/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tänään siis lääkärissä kävin. Kyseli edellisistä synnytyksistä ja kestoista. Esikoisen tulemista mulla vauhditettiin oksitosiinilla(häntäkin tosin lähdettiin lujaa ambulanssilla hakemaan, rajun verenvuodon takia) Kakkosen kohdalla mulla supisteli päivän epäsäännöllisesti, mutta yksikään supistus ei ollu kipeä. Näytille mentiin kuitenkin illansuussa, olin7-8cm auki jo sillon. Olin käyrässäkin siinä, ja käyrään piirty supistuksia 5-10min välein, mistä kaikkia en edes tuntenu. Korkea kipukynnys mulla siis. Saliin tietysti mentiin senjälkeen ja kipeitä supistuksia alle 10min välein tuli vasta salissa ja kun kipeet supparit alko, meni reilu tunti ja poika oli maailmassa.

Synnytyksethän on nopeempia yleensä seuraavalla kerralla. Lähinnä mun kohdalla ajatellaan, että kun ja jos alkaa kipeet supistukset kotona, alle 10min välein, mulle tulee jo kiire, kun ei voi varmaksi sanoa, mitä ne kivuttomat supparit on jo aikaansaanu. Lääkäri sanoi, että tää tulee täältä tunnissa. (toivottavasti ei nyt kuitenkaan)

Ja lisänä vielä, että mulla ei ole edellisestä synnytyksestä, " kuin" 1v6kk. Ei ole paikat kerinny palautua:-) Riskiä ei kuulemma kannata ottaa.

Toisaalta tuo lääkärin kehotus sai kyllä mut varpailleen. Huh, mitähän tässä vielä on edessä. Mulla on kyllä periaatteessa hoitaja lapsille lähellä, mutta eihän hänkään nyt koko ajan voi päivystää kotonaan, saattaa kestää se tuleminen. Luultavasti pitäis sitten ottaa lapset mukaan ambulanssiin, varsinkin, jos mieskin sattuu olemaan sillon töissä.

Vesien tuloon kotona tää samanen lekuri sanoi, että jokaisen pitäis sillon lähteä ambulanssilla, kun voi vaikkapa napanuora luiskahtaa samalla(hui)

Matkaa mulla synnärille ei nyt niin kamalasti ole. Asutaan Vantaalla, Kätilöopistolle menen synnyttämään. Kestiköhän päiväsaikaan 20min, kun ajeltiin sinne.

-smiigus vielä rv36+5