Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***JOULUTONTTUSTEN keskiviikko läjä***

30.11.2005 |

Aloitetaas pino...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että mua jänskättää kuinka on tikrulla,Quarralla yms. muilla nyytinhaku reissulle lähteneillä mennyt;)

Jos tänään joku päättää synnyttää tai on jo synnyttänyt, niin ei oo yhtään hassumpi päivä, meitin äitikin synnytti 26v. sitten tomeran tytön;)

Toivottavasti omat mussukat ei nyt kumminkaan tänään päätä tulla, olis kiva kun meil ois kumminkin eri synttäripäivät:) Vaikka eipä se mua nyt niin harmittais;)

Masuun ei kuulu mitään erikoista, kovasti siellä tuntuu olevan hengitysharjoituksia, b-vauva teki niitä just eilisen ultran aikana ja lääkäri katseli kun on niin hyvin voivan näköinen ja siel se vaan " hengitteli" . Sit illalla tuntu kun a-vauva harjotteli kun masu meni niin tasasesti ylös ja alas, siis sillain kun itelläkin tuo rintakehä kun hengittää, paitsi oli kyl vähän nopeempi tahti;)

Muuten itellä vointi suht hyvä, on tullut nukuttua ihan tarpeeksi hyvin, tänäänkin herättiin jo ennen 7 kun tyttö nukahti eilen jo ennen puol 9!! Jäi päikkärit pois eilen niin illalla sit oli helppo laittaa nukkumaan, mut toisaalta MINÄ en olis valmis luopumaan päikkäreistä;) Vaik kyl mä eilenkin taisin nukkua n.30min ja tyttö vain pyöri vieressä;)

Ainoo mikä vaivaa on tuo alapää, se on ihan sairaan KIPEEEEEE!!! Hyvä kun käveleen pääsee:( Ja eilen kyl tuli niitä supistuksia koko päivän saas nähä jatkuuko samalla mallilla tänään, viel ei ainakaan kauheesti oo supistellu!

Mulla ois hirvee hinku päästä parturiin, mut kun en saa aikaseks, haluisin tän ruuhkatukan vähän lyhyemmäksi, niin ois helpompi hoitaa sit vauva-aikana, vaik onhan se nytkin sen suhteen helppo et saa kunnolla kiinni:/ Vaikeeta....

Juups, eipä mulla sen kummempia, taidetaan tänään kumminkin raahautua tuonne ulos tytön kans jos vaan on vähänkin parempi ilma kun eilen. Siel kyl näyttää et ois taas lunta tullut, mut on niin pimeetä vielä ettei kunnolla erota;)

Mukavaa päivänjatkoa masun tai vauvan kanssa ja kaikille suppareita haluaville niitä kovasti toivon:)

Rölli-peikko ja tylpykät 35+4

Vierailija
2/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnisteltiin suuren koon takia, koska painoarvio oli rv 36+5 jo 4kg. laskettuaika olisi ollut ollut vasta 1.12. Synnytys oli kivulias mutta mielettömän nopea. Onneksi painoarviot heittävät myös alaspäin eli kokoa vauvalla oli 4130g ja 51cm.

Kaikille toivottaen nopeata odotusaikaa ja hyvää joulua :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Onnea pikku rinssistä koko perheelle!!

Vauvan tuoksuista joulun aikaa teille;)

Perässä tullaan:)

R-P

Vierailija
4/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoa.... Sain aamulla aivan ihanan viestin Tikrulta, NASU SYNTYI YÖLLÄ!!! Kaikki hyvin: äiti, vauva ja isä voivat hyvin =)))) ONNEA ONNEA ONNEA!!! Tikru saa tulla itse kertomaan Nasun mitat ja sukupuolen :)

Tulipas niin hyvä mieli Tikrun viestistä että olen ihan unohtanut miettiä tulevaa neuvolakäyntiä... Eilen illalla vielä mietin ja pohdin mahdollista perätilaa. No, tunnin kuluttua se ehkä selviää. Haluaisin kyllä joka tapauksessa päästä ultraan. En mitenkään epäile neuvolalääkärin taitoja mutta mulla on niin vahva perätilafiilis että haluaisin saada 100 prosenttisen varmuuden. Toivottavasti todella olen väärässä.

Jaa, jotain muutakin piti kirjoittaa mutta ajatukset on Tikrussa ja Nasussa ;)

Röllille oikein hyvää syntymäpäivää!

Dsa:lle ONNEA vauvan syntymän johdosta!

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Tansku & vaavi rv 36+5

Vierailija
5/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsotaan, kauanko ehdin kirjoitella :)

Täällä mennään raskausviikolla 37, 36+1. Jotenki tuntuu vaan vielä ihan epätoivosen pitkältä tämä odotusaika, sillä lasken koko ajan, että vauva syntyy esikoisen tapaan viikolla 42+0. Mutta silti, kuuden viikon kuluttua pitäisi vauvan silti olla jo sylissä. Ja kunpa vaan ei tarttis käynnistää tällä kertaa.

Vauva on vielä kyllä tosi ylhäällä. Odotan kovasti laskeutumista, sillä sen jälkeen pitäisi helpottaa tämän närästyksen kanssa eikä olo muutenkaan ole sitten enää niin tukala. Paitsi sitten toki alkavat ne liitoskivut sun muut.

Täällä sataa vettä ihan kunnolla, joten taitaa medän ulkoilut jäädä taas haaveeksi. Ollaan oltu flunssassa kohta viikko ja kökitty täällä kotona, joten sikälikin olisi kyllä ihan kiva päästä vähän tuulettumaankin.

Mutta, nyt tuo pieni kiehnää tuossa jalkaa vasten, mennään katsomaan Maisaa yhdessä. (Voi ei, kaikki lampaat karkaavat!)

kaaka & Tilkkis

Vierailija
6/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietiskelen Tikrua ja Quarraa ja monia muita. Ihan jännittää, etenkin Tikrun puolesta, kun olen hänet täällä helsinkiläisten kahvittelussa tavannutkin.

Onnea dsa:lle vauvasta :)

Omaan napaan ei kuulu uutta: ei supistele eikä jomota. Toisaalta laskettuun aikaankin on nyt tasan kaksi viikkoa eli eipä tässä vaiheessa varmaan usein olekaan kiireitä! Tänään olen menossa keskustaan vapaapäivää viettävän pikkusiskoni kanssa. Aiomme kierrellä kauppoja ja etsiä joululahjoja. Jossain kahvilassakin olisi kiva istuskella. Miehelläni on illalla pikkujoululut. Hän on menossa juhliin, muttei aio viipyä kauaa. Itse ajattelin viettää kaupunkipäivän jälkeistä iltaa oikein rauhallisesti kirjaa lukemalla ja mahdollisesti löytämiäni joululahjoja paketoimalla.

Hip hei, huomenna alkaa meidän joulutonttusten oma kuukausi :)

SnowApple rv tasan 38

Vierailija
7/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kirjoitin oman pikkuviestini ja sillä välin Tansku kerroit Tikrun vauvauutisen. Voi että olen nyt iloinen! Upeaa! Toivottavasti Tikru ja koko perhe voivat hyvin :)

Vierailija
8/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikrua ei taida tosiaan näkyä huomenna kahvilla... Tai asiat tietenkin voi laittaa tärkeysjärjestykseen. Kumpi on tärkeämpää: kahvittelu meidän kanssa vai synnytyksestä toipuminen ja vauvan kanssa oleminen... Hmm... Kumpikohan... ;)

Vierailija
9/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä dsa:lle että Tikrulle!

Näköjään alkaa jouluisten aika olla, kun joka päivä tulee ihania uutisia. Itsekin lähtisin hyvin mielelläni nyytinhakureissulle, tai ihan mihin vaan, tämä olotila jurppii nyt kympillä.

Eilisen supisteli koko ajan, kivuttomia ja kivuliaita, mutta toki loppuivat kun menin nukkumaan. Pikkukaveri jylttäsi toista tuntia kun koitin nukkua, kylkiluut rutisi ja alapäässä soi... Tänään olen ollut niin pahalla tuulella aamusta alkaen, että olisi kiva jos joku hakisi tuon tytön turvaan, tulee sillekin vain tiuskittua kun tuossa narisee :( Ollaan jo maalailtu eilen taikataikinasta tehtyjä kuusenkoristeita, ja siinäkin meinas mulla hermo mennä, en ymmärrä miksi. Viimeksi taisin olla näin pahalla päällä sinä päivänä kun tyttö syntyi...

Itkettää, kiukuttaa ja väsynyt olo, ja vielä pitäis jaksaa uhmaikäistä koko päivä, ei oo kivaa. Josko sitä piristyis kun lähtis tuonne lumisateeseen. Tällaisina päivinä olis ihanaa kun sais jonku avuksi ja seuraksi!

Jaha, jos sitä lähtisi laittaan pyykit koneeseen. Sori että tästä tuli tämmönen valivalivirsi, mutta ehkäpä näitäkin nyt mahtuu tänne ilouutisten sekaan.

Mukavempaa päivää teille muille!

T:Emppu&" Nestori"

Vierailija
10/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tansku-75:

Tikrua ei taida tosiaan näkyä huomenna kahvilla... Tai asiat tietenkin voi laittaa tärkeysjärjestykseen. Kumpi on tärkeämpää: kahvittelu meidän kanssa vai synnytyksestä toipuminen ja vauvan kanssa oleminen... Hmm... Kumpikohan... ;)

Heh heh! Kumpikohan mahtaisi olla tärkeämpää ;-) Vaan huomenna voisimmekin sitten kahvilassa kohottaa maljan (teetä, kahvia, glögiä tai mehua!) Tikrulle ja Nasulle.

Vierailija
11/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes uskaltautunut katsomaan ikkunasta ulos.. Kovasti tuntuu myrskyävän..! =(

Ollaan tässä enemmän ja vähemmän pari päivää tehty muuttoa. Eilen siivoiltiin uutta kotia ja äiti ja sisko tulee tänään auttelemaan pakkailussa. Ehkä tämä tästä... Eilenkään en tehnyt paljon mitään, ja olin niin kuolemanväsynyt, että hyvä kun pystyssä pysyin! Onneksi on tehokas äitini, joka enemmän kuin mielellään auttelee!

ONNEA Tikrulle ja dsalle!!!!!!!!! Mukava kuulla, että poksahduksia kuuluu pikkuhiljaa. ;P Itse ajattelin (ainahan sitä " suunnitella" voi) jättää ensi viikolle.

(.) Kyllä vähän jänskättää!!! Toissa yönä jo ajattelin lähdön olevan käsillä, kun jotain lorahti reilummin pöksyihin. Aikasemmasta kokemuksesta viisastuneena kuitenkin maltoin mieleni ja odottelin. No, valkovuotoahan se oli. Viimeyönä heräilin taas sitten supistuksiin. Olivat kipeitä, mutta enempi tuntuivat vaan masun puolella. Jossain välissä taas helpottivat, koska olin nukahtanut.

Todella outoa ajatella, että esikoinen oli jo pari päivää sitten sylissä... Hyvä kuitenkin näin, sillä haluaisin tuosta muutosta " selvitä" ! =)

Aamupala kutsuu...

Unikkoinen rv 37+4

Vierailija
12/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon oikeesti marrasmamma mut nyt näyttää pahasti et oon ainoo marrasmamma joka on kokonaisena!!!

Onnea Tikrulle! Olen teidän pinoja seuraillut sivusilmällä. Myös Quarra on mielessäni ollut.

Tälläinen pienen pieni esittely olisi varmaan paikallaan kun tänne nyt änkeän ja saatan olla teidän kanssa ties kuinka kauan, koska minun Himpulan pimpula EI tajua ulos tulla..

Elikkäti oon 26v, neljättä kertaa raskaana, kolmas lapsi tulossa. Isukki on 28v, rekkamies. Ajaa akselilla Suomi-Skandinavia.Tulee ehkä kenties JO perjantaina kotiin...Tuliskin. Lapsia ennestään 6v8kk tyttö ja 2,5v poika. Lisäksi koirakin löytyy(kultainen noutaja)

Ja nyt on rv 40+5 ja PÄÄ RÄJÄHTÄÄ!! Muut lapset ovat syntyneet 40+2 ja 38+6 ja tää jää vissiin sisälle kokonaan??:o)

Elämä pyörii tietokoneen ympärillä kun lonkat,nivuset ja kaik mahdolliset " lihakset" sattuu ja Himpula painaa sinne ja tänne. Kyllä te tiedätte!:o) YA kontrolli mulla on 5.12 mut tuskin silloin käynnistävät..Yläpää olisi hyvinkin kypsä synnyttämään!!!

Teidän kuu alkaa ihan kohta, ihanaa, pääsee avaamaan suklaakalenteria..NAMI NAMI!!!

Hormoonihirviö ja Himpulan pimpula rv 40+++++

Vierailija
13/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kuulla Tikrun iloisista uutisista! Ja onnea myos dsalle!

Tikru ehti sitten ensin - taalla ei vielakaan mitaan merkkeja etta neitia kiinnostaa ulkomaailma ollenkaan...

Eilen paadyimme sairaalaan vahaisten liikkeiden takia - kavin iltapaivalla moikkaamassa mun katiloa ja se samantien lahetti mut sairaalaan (hieman saikaytti), ultrattiin ja mitattiin vedet ja olin kiinni kaikissa laitteissa. Vauva voi hyvin, mutta ei siis tosiaan viela nayta mitaan merkkeja etta olisi lahiaikoina ulos tulossa.

Taallakin on vaihtunut kaunis syysauringonpaiste vesisateeksi - lahden kuitenkin kaverin luo kylaan paivaksi - kun muuten vaan istun taalla ja ootan etta meidan Wriggler paattaisi syntya. Ja nyt sitten pitaa myos laskea sen liikkeita - aikas janna, kun tahan asti neiti ei ole pysynyt paikallaan juuri lainkaan ja nyt siis ihan painvastoin.

Tumble & Wriggler rv 39+6

Vierailija
14/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA TIKRU JA DSA!!!

Mä oon varmaan ainoa, jolla synnytys menee ylin LA:n. Alkaa olla (tai on jo pari viikkoa ollut) tosi kypsä olo. En tiedä mikä tähän auttaisi...

Mulla on ylihuomenna LA ja neuvola, jossa täti sanoi tekevänsä yliaikaislähetteen. Taysissa sitten päättävät milloin haluavat näytille. Nykyään antavat mennä 14 päivää yli, kun ennen oli " vain" 12 päivää. Toivottavasti ottavat kuitenkin huomioon, että meille on lupailtu isoa vauvaa ja mä olen synnytyspelkoinen :/

Nyt taidan viettää löhöilypäivän. Meen sohvalle makoileen ja katson Numeromurhan nauhalta :) Ei se baby sieltä vielä oo tulossa, joten täytyy kai vähän hemmotella itseään. Vauvan synnyttyä ei oo kuitenkaan sellaseen aikaa! ;)

Päivänjatkoja mammat! Ja suppareita niitä toivoville!! ~~~~

violet ja masu-Aarre rv 39+5

Vierailija
15/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana Onnea TIKRU ,DSA=)))))))))))))))ihanaaaaaaaaaa=)

Huomena se on se meidän kuukausi,.toisaalta on aika mennyt äkkiä,...

Lahjan kans tekstailtu,.Lahjalla ollut nyt vuorostaan koneen kans ongelmaa,...toivotaan et Lahja pääsis pian tänne ku täälä alkaa oleen niiiiin jännäääää=)

Omaa napaa,.supistuksia tulee nyt joka pv ja aikas kipeitä mut ne on niitä mitä kolmelta edelliseltäkin ollu,.mulla syntyny 40+5,40+2,40+5 et jos samoihin rv.hen menee niin eitäs tarvi vielä aatella lähtöä......

Quarra kans mietityttää=)ois se ihana ku ois saanu nyytin jo syliin=)

Nukuttiin 9.20 asti,.eskarilaisen tosin laitoin jo 7.30 matkaan,..yöt on aiva kamalia ku tunnin välein herään vessaan...

Nyt ruuan laittoon,.

Palaillaan=)))))

T:Ama 37+3(tai 38+4)

Vierailija
16/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA TIKRU ja DSA!

En kyllä oo uskonu mihinkään vyöhyketerapioihin, mutta jotain taikaa taitaa siinä olla, kun niin vaan Nasu putkahti maailmaan. Hieno homma!

Oon kanssa jännittänyt sitä Quarraa. Kunpa nyt se synnytys olisi lähtenyt käyntiin, eikä tarvitsisi pitkään käynnistellä.

Niin, nyt siis lapsi on rauhoitettu ruuan avulla...

Mutta, mukavaa päivää kaikille, sekin jäi vielä sanomatta.

Ja jos joku kaipasi yliaikaisseuraa, niin tässä on. Ja kun la on vielä loppukuusta, niin jatkan vielä pitkään tammistenkin kanssa :)

Vierailija
17/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koska ja missä tapaatte huomenna? Ja saisinko liittyä seuraan? Yritin kahlata Joulupiiperoiden listaa läpi, mutten sieltä tapaamista löytänyt. Ollaan muutamassa tapaamisessa käytykin, mutta viime aikoina ei olla vaan päästy. Nyt ois ihana nähdä muita mahakkaita!

kaaka

Vierailija
18/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulee ja vähän tuiskuttaa... Aikaslailla synkän näköistä on ulkona.

Aamulla heti jo ennätin leipoo (taas... ) ja toinen koneellinen pyykkiä menossa ja sitä rataa. Jumppaveikka myllertää mahassa taas suht`kovalla tahdilla ja monoa tulee kylkeen...

Kyljistä puheen ollen, mulla se viimeviikkoinen kylkikipu hellitti la- iltana, onneksi! Varmaan veikka oli tuupannu kylkiä niin kovaa et se sen takia oli kipee. Mut ihana olla kun voi taas istua ja maata ihan normaalisti. Muutenkin olo on hyvä, normaaleja suppailuja toki on joka ilta.

Kävin tuossa vakoilemassa eräällä toisella keskustelupalstalla ja siellä keskusteltiin " kiitoslahjasta" , jonka isä antaa äidille lapsen syntymisen jälkeen?? Enpäs ollut aiemmin moisesta kuullutkaan, miten te muut? Mä en ainakaan aio miehelle moisesta edes mainita, mulle on kiitosta tarpeeksi siinä kun hän kestää minua ja oikkujani tämän koko raskauden ajan. En siitä enää mitään lahjaa tarvitse. Kaunis ele, tietenkin, en sitä kiellä mutta itse en koe sitä tarvitsevani.

Perjantaina olisi taas neuvola ja sitä odotellessa...

kaikille käärönsä saaneille rutkasti onnea!!

m.tt 36+2

Vierailija
19/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa vielä tännekin omat uutiseni:

Meidän tyttö siis syntyi jo, hieman etuajassa eli 23.11. (laskettu aikahan oli 4.12.)Painoa oli 3510 g ja pituutta 49,5 cm. Pitkät vaaleat hiukset ja kauniit isot silmät. Muutenkin aivan ihana koko tyttö! Synnytys meni ihan odotetulla tavalla; kivuliastahan se oli ja kestikin jonkun aikaa (n. 10 h), mutta mitäpä sitä ei tekisi saadakseen näin suloisen oman vauvan!

Vierailija
20/34 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaka: huomenna tavataan Sanomatalon Wayne' s coffeessa klo 15, teretulemast mukaan!

Esikoiselle hurjan suuret vauvaonnittelut ja ihanaa vauva-arkea!!!

Jee jee jee!!! Raivotarjonnassa sittenkin =))))) Neuvolatäti oli aivan varma että vaavi on sittenkin pää alaspäin =) Ihanaa! Vaavi ei ole vielä laskeutunut eikä kiinnittynyt joten periaatteessa voisi vielä kääntyä väärinpäin mutta se on aika epätodennäköistä näillä viikoilla. Täytyy siis toivoa parasta että vaavi tajuaa roikkua pää alaspäin h-hetkeen asti ;) Mun paino oli laskenut 2,2 kiloa eli saman verran kuin edellisellä viikolla oli noussut. Se hurja nousu johtui siis aivan varmasti turvotuksesta. Yläpaine oli hieman koholla mutta ei huolestuttavasti. Hemppa vaan jatkaa laskemista raudasta huolimatta, nyt se oli 106. Ei ihme että mua on väsyttänyt ihan kamalasti.

Olipas erittäin helpottava neuvolakäynti, Haikaranpesä kutsuu sittenkin jos vaan on tilaa h-hetkellä. Tikru muuten pääsi Haikaraan, hieno juttu =)

Hormoonohirviö, tervetuloa vaan jouluisten sekaan! Mä olen ihan varmasti lopulta tammikuinen mutta aion silti vauvapuolellakin roikkua jouluisten pinoissa... =)

Seksiviikon jatkoa!

Tansku & " ei-sittenkään-peppuvaavi" rv 36+5