Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit, miten te saatte arjen sujumaan?

Vierailija
10.10.2012 |

Kaipaan hyviä neuvoja.

Itsellä lapset 1.5v ja 1kk sekä ekaluokkalainen.

Pääsääntösesti sujuu hyvin, mutta välillä täyttä kaaosta :/

Kertokaa vinkkejä miten arki sujuu parhaiten?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siis aiheuttaa kaaosta? Onko taapero mustis vauvasta? Etkö ehdi viihdyttää taaperoa tai huomioida esikoista kun vauva huutaa? Etkö ehdi siivota sitä mukaa kun lapset sotkevat? Ettekö meinaa päästä ulkoilemaan kun lasten rytmit erilaiset? Vai mikä mättää?

Vierailija
2/8 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus sitten teen kotihommia pitkin päivää hetken kerrallaan.

Hyvin saa pidettyä kodin kunnossa, kun kerrallaan vaikka 15min touhuan ja laittelen.

Tietenkin nyt ruoan teossa menee enemmän aikaa, mutta muissa hommissa ei nyt niin kauaa.

Lopun ajan sitten pyhitän lasten kanssa olemiseen ja itseeni tavalla tai toisella :) Kuten nyt pidän taukoa ja juon kahvia :)

Kun oli vauva, tämä aika yleensä meni siihen, että imetin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tekee pitkää päivää, tekee viikonloput töitä, on esim. yhden hengen firman yrittäjä tai karjatilallinen, niin täysi vastuu lapsista ja kodista jää äidille. Se on kerta kaikkiaan liian puuduttavaa. Mulla oli noin.

Kunnes mua pyydettiin töihin osa-aikaiseksi yläkoulun opeksi. Silloin mun arki alkoi sujua, koska mummi hoitaa lapsia kotona sen pari tuntia, kun käyn töissä. Mummin ei tietenkään jätä jälkeensä kamalaa kaaosta, kuten mies tekisi. Mummi jopa tekee lapsille ruokaa ja ruokkii ne sekä laittaa päiväunille.

Minulla on elämässä vaihtelua, kun pääsen töihin. Ja vaikka kyse on yläkoululaisista, niin kyllä se virkistää, kun on muutakin kuin vaipanvaihtoa ja syötämistä. Ja kotiin tullessa vastassa on vähintään yhtä siisti koti kuin oli aamulla lähtiessä.

Vierailija
4/8 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joka päivä pitää tallentaa iso läjä tv-ohjelmia, sellaisiakin, mitkä ei kiinnosta ihan täysillä, mutta joita jaksaa katsoa. Sitten niiden tallenteiden ääressä imetän. Se on sellainen rentoutumishetki, joka joka tapauksessa tulee monta kertaa päivässä. Mieluummin siinä rentoudun jonkin tallennetun ohjelman ääressä kuin katson ostos-tv:tä.

Vierailija
5/8 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastan rakastan rakastan - enemmän kun siivoan, komennan, rajoitan.

positiivisen kautta saa paljon enemmän asioita sujumaan.

läsnäolo, läsnäolo!

Vierailija
6/8 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se käytäntö, että illallista laitetaan niin paljon, että siitä riittää seuraavaksi päiväksi lounas. Aamupäivä ulkoilua kunnolla, jotta lapset väsyy ja heidät saa päiväunille. Ilman ulkoilua menee ihan hirveäksi koko touhu, kun eivät pääse riuhumaan. Meillä on onneksi lähellä leikkipuisto, jossa joka päivä paljon porukkaa, kavereita lapsille ja äidille.

ulkoilun jälkeen se lounas, joka siis lämmitystä vaille valmis. Ei tartte enää nälkäisenä vääntää mitään. Sitten päiväunille ja äidin kahvi/lepohetki. Ja samalla sitten laittelen tiskikonetta, pyykkejä, siivoilen muruja pois jne.

Siivoan joka päivä vähän. Kun eteisessä on hiekkaa, imuroin heti eteisen. Tavarat laitetaan heti paikalleen (paitsi lasten lelut), astiat korjataan pesukoneeseen ruoan jälkeen ja likaiset pyykit pyykkikoriin ja puhtaat heti kaappiin. Petaan sängyn joka päivä.

Paljon auttaa se, että mies osallistuu, käy kaupassa ja hoitaa lapsia. Ja miehellä myös sama siisteyskäsitys, eli mun ei tartte hänen jälkiään korjata.

Se helpottaa myös, että meillä nukutaan yöt, lapset ei valvota.

Vierailija
7/8 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen suokaa aina isomman satsin niin sitä saa syödä seuraavana päivänä. Lämmittää vaan mikrossa, niin ei tarvitse koko ajan olla kokkaamassa.

Lapsille koulu ja päiväkotivaatteet jo illalla valmiiksi niin aamut helpottuvat.

Tavaraa karsin aina: lahjoitan spr:n kirpparille ja vältän ostamasta uutta, koska mitä enemmän tavaraa sitä enemmän sotkua.

Vierailija
8/8 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies ei osallistu kodin- tai lastenhoitoon yrittäjyydeltään. Tiesin avioon mennessäni kuvion.

Arki sujuu säännöllisillä päiväohjelmilla.