Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yksityinen vuokranataja ja lapset kielletty?!

Vierailija
10.10.2012 |

meneekö toi nyt ihan lain oppien mukaan? Vuokra sopimuksessa ei mainita mitään ehtoja lapsiin liittyen, joten voiko vuokraisäntä kieltää lasten muuton taloon edes väliaikaisesti?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei alivuokralaisia.

Vierailija
2/11 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se väliaikainen muutto tarkoittaa, ovatko lapset silloin kirjoilla asunnossa? Jos eivät, eihän heille tarvitse avata ovea, jos jäävät oven taa. Ja lapsista pitää maksaa myös vesimaksu, jos ovat kirjoilla. Eli on ainakin perusteltua tietää, kuinka monta henkilöä asunnossa asuu.

Kyllä vuokranantaja saa mielestäni päättää, kenelle asunnon vuokraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyesti. Ollaan erottu lapsen isän kanssa joka asuu nykyää yksityisellä henkilöllä vuokralla.

Minun ja lapsen asunto joutui remonttiin ja meidät häädettiin muutamaksi viikoksi pois. Kysyin lapsen isältä jos sopisi että punkataan hänen luonaan se aika, rehellisenä kaverina hän soitti vuokraisännälleen ja tämä sanoi ettei käy missään nimessä. Heräs vaan kysymys että mitä vittua? Se on kyllä ok että lapsi käy isänsä luona joka toinen vklp mut ei sitten sen enempää

Vierailija
4/11 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 5vuotta ilman lapsia. Lasten jälkeen on sisustus kärsinyt selvästi joten en ihmettele.

Meitä ei haittaa mutta voisin uskoa että vuokraajaa haittaisi.

Vierailija
5/11 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes soittaa vuokraisännälle tuollaisesta asiasta? Saahan sitä ihmisillä VIERAITA käydä, jos kyse muutamasta viikosta niin menette ihan vieraista, eri asia olisi jos asuisitte muutaman kuukauden hänen luonaan.

Vierailija
6/11 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä toisessa asunnossa, en ymmärrä, miksi tuo olisi ongelma, jos kyse on esimerkiksi viikoista. Silloin olisitte kuitenkin vain "vierailulla" ettekä asukkaita. Virallisesti olette sen remppa-asunnon asukkaita.

Vierailija
7/11 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä toisessa asunnossa, en ymmärrä, miksi tuo olisi ongelma, jos kyse on esimerkiksi viikoista. Silloin olisitte kuitenkin vain "vierailulla" ettekä asukkaita. Virallisesti olette sen remppa-asunnon asukkaita.

on vain talon asukkaille.

Vierailija
8/11 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä vuokraisin omistamaani asuntoa, niin ennemmin lemmikit sallittu kuin lapset.. Oon esim. kerran muuttanut itse vuokralle kämppään jossa ennen meitä oli asunut lapsiperhe, ja ne ei lähtiessään olleet siivonneet edes, kakaran seinälle roiskimat puurot oli edelleen seinällä.

Lemmikeistä ei välttämättä jää mitään jälkiä, vaikkapa pienikokoinen aikuinen koira ei pissaile lattioille, ei järsi seiniä, ei pilaa lattioita muutenkaan.

Vierailija
9/11 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä vuokraisin omistamaani asuntoa, niin ennemmin lemmikit sallittu kuin lapset...

..piti kirjoittamani että totta helkkarissa yksityinen vuokranantaja on oikeutettu asettamaan ehdot sille kuka hänen asuntoonsa tulee asumaan, varsinkin jos on oletettavissa että jotain vahinkoa saattaa aiheutua.

Vierailija
10/11 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan yksityinen vuokranantaja saa ihan vapaasti päättää, kenelle asunnon vuokraa. Hänellä on myös oikeus tietää, montako ihmistä siellä majailee - joskin vieraita voi tietysti käydä, eikä sitä ole tarkkaan missään määritelty, kuinka kauan vieraat voivat viipyä.

Samaisen lain mukaan vuokranantaja ei kuitenkaan voi määrätä siitä, keitä vuokralaisen perheeseen nyt tai tulevaisuudessa kuuluu; ja koska myös vuokralaisilla on jonkinasteisia oikeuksia ja velvollisuuksia perhettään kohtaan, vuokranantaja ei siis voi KIELTÄÄ lasten asumista asunnossaan - hän voi yrittää valita perheettömän vuokralaisen, mutta ei hän voi kieltää vuokralaista tuomasta sinne perhettä, jos sellainen kuitenkin on.

Näin siis laki. Ja siksi itse yksityisenä vuokranantajana sanon, että miehesi valehtelee tai jos ei valehtele, hänen vuokranantajansa esittää laittomia vaatimuksia, jotka ei velvoita tietä millään lailla.

Toisaalta henkiökohtaisesti kyllä ymmärrän, miksi kukaan ei halua että ex-puoliso muuttaa nurkkiin majailemaan. Lapset vielä ottaisi, mutta se puoliso menee kyllä jo liian pitkälle! Enkä itse missään oloissa muuttaisi exäni nurkkiin - niin epätoivoista minusta ei tule. Mitä tahansa muuta, mutta ei sitä!

Vierailija
11/11 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä vuokraisin omistamaani asuntoa, niin ennemmin lemmikit sallittu kuin lapset.. Oon esim. kerran muuttanut itse vuokralle kämppään jossa ennen meitä oli asunut lapsiperhe, ja ne ei lähtiessään olleet siivonneet edes, kakaran seinälle roiskimat puurot oli edelleen seinällä.

Lemmikeistä ei välttämättä jää mitään jälkiä, vaikkapa pienikokoinen aikuinen koira ei pissaile lattioille, ei järsi seiniä, ei pilaa lattioita muutenkaan.

mutta puhki kustu parketti, järsityt listat, raavitut ovet ja ovenkarmit on vähän eri asia. Kyllä mä vuosien kokemuksella sanoisin, että lemmikit saa aikaan huomattavasti pahempaa ja pysyvämpää tuhoa kuin lasten sotkut.

Ja puhun nyt ihan normaaleista perheistä ja normaaleista lemmikeistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme