Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvalla allergiaa?

Vierailija
30.11.2005 |

Kertokaas mulle onko allergian merkkejä kun toinen poski punottaa samallalailla kun iho punottaa esim saunan tai ulkoilun jälkeen? Ja vatsavaivat lisääntyny kiinteiden aloituksen myötä. Vauva 5kk.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ne vatsavaivat johtuu...

Vierailija
2/9 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko jotain asiallisia vastauksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie lääkärille (miel. yksityinen allergialekuri) niin saat faktatietoa

Vierailija
4/9 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukkakaalia, parsakaalia, banaania ja persikkaa.. Uskallankohan jättää jotain pois ja antaa esim perunaa ja maissia ja kun oireet pois niin aloittaa uudestaan ja seurata oireita? Vai tarviiko siihen lääkärin/ neuvolan ohjeet?

Vierailija
5/9 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkeen voisi olla mun laittama viesti, on nimittäin sama ongelma ja vauva saman ikäinen.

Mä olen löytänyt joitain " varmoja" ruoka-aineita jotka allergisoi (persikka, päärynä ja maissi) mut sit on myös epävarmoja.

Lopulta olin antamatta mitään kiinteetä (meillä maistellaan vasta) pari päivää, ja posket oli taas punaset, jopa iho vähän ruvella. Luulen että meidän vaiva johtuu joko siitä että vauvan lakki ei ole pesty vaan on otettu uutena käyttöön ja se hiertää poskia (huomasin huonon ihon sen jälkeen kun oli nukkunut ulkona) tai siitä että tällä hetkellä meillä on tavallista pesuainetta, ei hajusteetonta. Vauvalla on kuivaa ihoa muuallakin vartalossa.

Iho on aluks vain punanen kuten ulkoa tultaessa, mutta jos vauva raapii ihoa yöllä, se muuttuu rupiseks ihottumaks. =( Meillä kävi just näin.

Vierailija
6/9 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut nuo vatsavaivat mietityttää. pulauttelukin lisääntynyt huimasti...

ap joka jättää nyt porkkanan ja persikan pois

Vierailija
7/9 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että allergeenin poistuminen elimistöstä kestää pari viikkoa!

Vierailija
8/9 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireethan katoaa kuitenkin monesti jo parissa päivässä ? Meillä kuitenkin pe lastenlääkäri aika muissa merkeissä joten kyselen sieltä sitten, eli mitään peruuttamatonta ei ehdi tapahtua :)

ap joka pesee myös sen lakin ;)

Vierailija
9/9 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisen oksennusreaktion aiheutti kananmuna, jota en uskalla antaa enää ainakaan vuoteen... Kummastakaan noista ei silti tullut mitään ihan selvää iho-oiretta, ainoastaan ehkä pientä punotusta just poskiin tai suun ympärille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän