Kävi tänään vähän sääliksi se pariskunta, joka joutui jättämään ruuat kassalle.
Ei ollut katetta tilillä, joten eivät voineet maksaa ostoksiansa. Katsoin sen verran kärriin, että ihan tavallisia ruokaostoksia olisivat tehneet. En sitten tiedä olivatko tietoisia, että tilit on tyhjät ja ajattelivat koettaa onneansa. Tyhjin käsin kuitenkin lähtivät kaupasta.
Kommentit (47)
Kortti vaan ei toiminut (katetta oli). Joku tuntematon ihminen maksoi mun ostokset (yli 70€).
Mä oon joskus unohtanut kortin kotiin, ja piti jättää ostokset kassalle ja hakea kortti kotoa. Ei hävettänyt, sattuuhan sitä.
Lompakko oli rikki ja siitä liukui aina kortit laukun pohjalle. Minulla oli tapana napata lompakko ostoslaukkuun ja en hoksannut tarkistaa, että kortit on lompakossa.
Eli kolme kertaa on ap voinut sääliä minua. Ei ole hävettänyt. Olen hakenut kortit ja maksanut ostokset. Sitten ostin uuden lompakon.
Mä oon joskus unohtanut kortin kotiin, ja piti jättää ostokset kassalle ja hakea kortti kotoa. Ei hävettänyt, sattuuhan sitä.
Noi korttien toimimattomuudet harmittaa kyllä, harvemmin tulee merkittäviä määriä käteistäkään mukana kannettua. Yhteen aikaan en kertakaikkiaan viitsinyt mennä läheiseen S-markettiin käymään koska jostain syystä korttini kanssa oli aina ongelmia kun vaihtoivat uusiin korttipäätteisiin. Kaikissa muissa kaupoissa kortti toimi moitteetta.
Mutta itseasiassa on myös kerran tullut vastaan tilanne, ettei tilillä ollut katetta. Se oli ihan oma moka, tapanani oli opiskeluaikana kesätyösäästöjä toisella tilillä ja sieltä sitten siirrellä käyttötilille sitämukaa kun tarve vaati. Näin olin taas, mielestäni, tehnyt ennen kauppaan lähtöä. Oikeasti olin epähuomiossa siirtänyt rahat jollekin vanhalle tililleni, joka edelleen näkyi verkkopankissa mutta jota en oikeasti käyttänyt mihinkään. Kassalla toden teolla ihmettelin, että miten ei voi olla katetta kun hetki sitten juuri siirsin tilille rahaa selvästi enemmän kuin ostoksiin kului. No, eipä siinä muuta kuin kotiin uudestaan rahaa siirtämään ja takaisin kauppaan.
Kortti vaan ei toiminut (katetta oli). Joku tuntematon ihminen maksoi mun ostokset (yli 70€).
mitä ihmeellistä siinä on?