Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinä toimisit?Iltametelöinnistä?

Vierailija
09.10.2012 |

Meillä asuu täällä iso porukka:

4 lasta,minä ja mieheni.Miehen entisen liiton lasta ovat meillä joka toinen viikko.

Tilanne on ollut jo pitkään se,että kun lapset tulevat alkaa sellainen tajuton hörskötys.Mennään ja tullaan kauhealla vauhdilla arkenakin ja kotiin tullaan metelillä kolistelemaan,keskustelemaan,syömään.Ei auta hyssyttelyt,eikä mikään.

Taapero pyörii usein pitkäänkin sängyssä,kun ei saa mekkalassa unta.Seuraava mölinä alkaa,kun 9lk. tulee arkenakin kotiin vasta 22.00-22.30.Usein alkavat isän kanssa keskustella ja kolistella keittiössä uudelleen,paistavat pasteijoita yms.

Usein istuvat talomme kellarissa ja saattavat tulla 00.30 kotiin arkenakin.Mies juo alhaalla kaljaa ja poika nauttii huomiosta.Minä olen ylhäällä ja miehen nuorin lapsi kai nukkuu.Asunto on pieni.

Yritin asiasta ennaltaehkäisevästi puhua,että pitäisi aiemmin tehdä iltatoimet ja ilta rauhoittaa.En pidä siitä,että teini kömpii arkena kotiin,kun olemme jo nukkumassa.Edellisellä kerralla jätti oven auki rappuun,kun tuli ja meni huoneeseensa.

Eilen taas sama rumba.Kotiutuminen kouluista ja töistä 19.15.Suihkut ja miehen syömistä.Mies lähti asioille vielä ja jätti pienimmän lapsensa suihkuun.Tämä meni sänkyyn ilman iltapalaa.Mies tuli ja lähti muka alhaalta hakemaan yhtä kodinkoneen osaa,vaikka sanoin,että saa sellaisen töistä.Meni siis alas juomaan kaljaa ja kaveeraamaan teinin kanssa.Menin nukkumaan ja heräsin,kun tulivat kolinalla 23.00.Kantoivat sisään ruokapöytää.Hermostuin,kun heräsin.Mies alkoi syyttää minua,että minähän täällä aina metelöin ja minulta pääsi suusta "V**** mitä porukkaa."Vedin keittiön oven kiinni,kun alkoivat syödä ja menin nukkumaan.Vaivuin uudelleen horrokseen ja heräsin,kun taas kolisteltiin jajuteltiin.Korjasivat nyt sitä kodinkonetta.Mies joi kaljaa.Naamani oli kai sen näköinen,että levisivät pois kuin marmorikuulat.En saanut enää unta,kun hermostuin.Tänään teini ei enää tullut tänne.

Minulla alkaa työ ja lapsilla hoidot pian ja silloin joudumme herätä 5.30.Millä ihmeellä saan tämän sirkuksen rauhoittumaan,että lapseni saavat riittävästi unta?

Ei ole auttanut hyvä,eikä paha,eikä huomioimattomuus.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua mitenkään tuomita miestäsi, mutta mitä se tekee työkseen jos on mahdollista yötä myöten kitata kaljaa ja jauhaa juttuja? Eikö miehesi tarvitse unta?

Miehestäsi varmasti kivaa jutella ja vaihtaa kuulumisia joka toinen viikko lastensa kanssa, mutta jotain rajaa.. Miten 9 lk:lainen tulee kotiin vasta lähempänä puolta yötä? Eikö saisi neuvoteltua, että tulisi ajoissa ja viettäisivät aikaa normaalin ilta-ajan puitteissa ja menisi puol yhdeltätoista nukkumaan..

Mulla on kaksi tarhaikäistä enkä ole tosiaan mikään teiniekspertti, mutta _normaalia_ olisi elää niin, että ei rehata yötä myöten. Toisten kunnioittamisesta kai tossa eniten on kyse. Ja käytöstavoista tai pikemminkin nyt sitten niiden puutteesta..

En osaa sanoa mikä auttaa, elän niin erilaista elämää.

Sanon vaan, että ei kuulosta kivalta eikä normaalilta elämältä.

Vierailija
2/2 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä sitten menee hermo ja räyhään miehelle.Sanon todella,todella,todella rumasti.Univaje on kamala asia ja joudun sitten heräilemään yöllä pienimmän kanssa ja viemään esikoista pissalle.

Käytöstapojen,rajojen ja normaalin arjen malli tässä mielestänikin puuttuu.Mutta sitten,kun yksin kököttää päivät täällä,kuten tännäänkin...kotiutuivat koulusta ja töistä vasta 21.00,niin tulee mieleen,että olenko minä oikeasti niin pikkumainen ja sairas,kun antavat ymmärtää.

No eipähän meidän tarvitse olla hiljaa 05.30?Silmä silmästä vai miten se meni.Lapsilla onneksi päikkärit hoidossa.

ymmärrän,että näkevät vain joka toinen viikko,mutta tarviiko vetää ylilyönniksi aina?Missä ne lapset oppivat normaalin arjen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi