Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

New York, missä on PAKKO käydä

Vierailija
09.10.2012 |

Olen lähdössä kouluikäisten lasten kanssa New Yorkiin viideksi päiväksi. Minne alueelle kannattaa majoittua? Mitä ensikertalaisen on PAKKO nähdä New Yorkissa? Tykkään taiteesta, musiikista, teatterista ja shoppailusta, haluaisin käydä myös perusnähtävyyksiä. Mutta viisi päivää ei riitä mihinkään. Eli mitkä on ne ihan pakolliset kohteet New Yorkin ensivierailulla.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväohjelmina

1. päivä Vapauden patsas ja Ellis Island, Groud Zeron alue, Wall Steet ja 21th Century outlet

2. Time Squaren ympäristö ja 5 th Avenue shoppailuun, Empire State Building, kävelymatkan päässä.

3.Metropolitanista lapsia kiinnostavat näyttelyt ja Keskuspuisto, eväät mukaan piknikille!

4.lapsille sopiva musikaali, esim. Lion King tai Spiderman (jos poikia)

5. päivä se mitä et ole vielä nähnyt ja tulee paikan päällä mieleen :)

Mä majoittuisin n. 35 ja 56 kadun sekä 3 ja 6 avenuiden väliin keskimanhattanille.

Vierailija
2/13 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös elämys!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväohjelmina

1. päivä Vapauden patsas ja Ellis Island, Groud Zeron alue, Wall Steet ja 21th Century outlet

2. Time Squaren ympäristö ja 5 th Avenue shoppailuun, Empire State Building, kävelymatkan päässä.

3.Metropolitanista lapsia kiinnostavat näyttelyt ja Keskuspuisto, eväät mukaan piknikille!

4.lapsille sopiva musikaali, esim. Lion King tai Spiderman (jos poikia)

5. päivä se mitä et ole vielä nähnyt ja tulee paikan päällä mieleen :)

Mä majoittuisin n. 35 ja 56 kadun sekä 3 ja 6 avenuiden väliin keskimanhattanille.

Itse ehkä jättäisin väliin vapaudenpatsaan, kun sinne ylpeästi ei pääse, niin mulle olisi riittänyt, että sen näkee matkalla Ellis Islandille. Century 21:ssä voi tehdä löytöjä, mitta toisaalta isoista tavarataloista löytää, jos jotain tiettyä etsii, esim. Macy's hyvä ja kohtuuhintainen.

Mä tykkään Met:iä enemmän Momasta, eli kandee katsoa vähän etukäteen esim. noiden ja mm. Guggenheimin välillä.

Keskuspuiston eläintarha kannattaa käydä katsomassa, vaikkei menisi edes sisälle niin merileijonat voi katsastaa ihan ohimennenkin. Eläintarha on myös lähellä sitä isoa lelukauppaa, oliko se nyt Swartz tms. missä on jättiläispianonkoskettimet.

Vierailija
4/13 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin tuo päivälista on tosi hyvä. Vaikeuksia tulee jo taidemuseon valinnassa. Olisi pitänyt varata kahden viikon matka! Jääkiekko jää onneksi suosiolla väliin, ei kiinnosta ketään niin paljon

Vierailija
5/13 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on Rockefeller Centerin Top of the Rock -näköalatasanne ja USS Intrepid jossa nyt nähtävänä avaruussukkulakin muiden vempaimien lisäksi.

Helikopterilento Manhattanin ympäri on upea kokemus myös.

Itse majoituttiin Times Squarelle keskelle kaikkea.

Vierailija
6/13 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin enne NY:n parhaaksi bargainiksi. 50 centtiä edestakaisin lautalla. Itse Islandilla ei paljoakaan nähtävää turistille.

Circle line venekiertoajelu Manhattanin ympäri.

Vierailija
7/13 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti kokemuksena ja Toys `R us Times squarella, kai se vielä siellä on. Sisällä kaupassa maailmanpyörä.

Cenral park zoo.

Guggenheim ja Moma.

Vierailija
8/13 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalla...

Vierailija
9/13 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dinosauruksia, avaruutta, vaikka mitä! Meidän lapset ainakin tykkäs. Helposti menee koko päivä.

http://www.amnh.org/

Vierailija
10/13 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toys `R us Times squarella, kai se vielä siellä on. Sisällä kaupassa maailmanpyörä.

se.

Ja M&M:s kauppa myös.

Kolmikerroksisia muistaakseni molemmat, ja kaikkea mahdollista myydään.

Vierailija
11/13 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kiittää edelleen

Vierailija
12/13 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

molempien nimet kun alkaa m:llä ja monesti käytetään niistä lyhennettä m&m :)

matkalla kannattaa ottaa mukaan tyhjä matkalaukku ja paaaaljoooon rahaa :)

esim. legot n. 30 % halvempia kuin suomessa, rockefeller centerin vieressä on LEGO-kauppa, jossa itse saa valita purkkiin halumiansa palasia.

Vierailija
13/13 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin luonnohistorialliseen museoon (american museum of natural history), sinne Staten Islandin lautalle josta näkee tosiaan Vapauden patsaan hyvin ja ilmaiseksi, Times Squarelle jossa on tosiaan noita isoja hienoja kauppoja, Top of The Rockin näköalatasanteelle (täältä näkee esim. Keskuspuiston, Empiresta ei näe juuri mitään). Jos poikia kiinnostaa niin tuonne: http://www.intrepidmuseum.org/

Oli tosi kiva paikka tuo museo! Ja iso, paljon tekemistä ja näkemistä.

Sitten esim. ihan sellainen kiertoajelu bussilla on kiva, ja Bronxin eläintarha on hieno paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän