Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako sähköyhtiöiden kilpailutus Helsingissä?

Vierailija
09.10.2012 |

Jos nelihenkinen perhe asuu kerrostalossa n.120 neliön asunnossa. Paljonko voi säästää? Miten kilpailutus tehdään?

Vinkeistä kiitollinen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi puhut schaissea muista koska olet joko kilpailijan palkkalistoilla tai olet verkkoyhtiön listoilla. Syyt ovat yksinkertaiset, et pääse myyntipuolen hommissa lainkaan toteuttamaan omia ideoita tai verkonpuolen ihmisenä et halua tehdä töitä. Suosittelen ihmisiä kilpailuttamaan vaikka säästö olisi vain 5 euroa vuodessa. Nykyään monet muut asiat ovat myös hyvin tärkeitä, e-lasku, vihreä sähkö, paikallisuus. Itse vaihtanut monia kertoja ja aina halvimman perässä juostaan. Etäluettava mittari ja esim käyttöpaikkanumerokin on jo muistissa.

Vierailija
2/27 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästä on minimaalinen. Sama meillä myös vakuutusten kanssa.

Juu, noin Helsingissä.

Mutta jos oletkin vaikka Fortumin alueella esim. Espoossa, niin kannattaa! Saa suuren säästön vaikka vaihtamalla Helsingin energiaan. Fortum vain ilmoittaa samaan aikaan sähkön hinnan nousuista kun Helsingin Energia laskee hintojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kympin korkeintaan.

Ja ainakin mulla sähkölaskussa sähkönsiirto maksaa tälläkin hetkellä lähes yhtä paljon kuin itse sähkö. Ja sähkösiirtoahan ei voi kilpailuttaa, joten säästö olisi tosiaan hyvin minimaalinen.

Vierailija
4/27 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on kenellekkin tärkeää. Meillä oli fortum ja sähkö n.30€/kk ja nyt kss-energia ja n.25€/kk. Sähkön kulutus meillä suhteellisen pientä kun öljy lämmitys mutta olettaisin eron muuttuvan isommaksi mitä enemmän kulutat.

Vierailija
5/27 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa kilpailutus!  Itse sain idean kilpailuttaa eri yhtiöitä kun kävin tällä sivustolla http://www.lannenomavoima.fi/. Tuloksena sähkölasku pieneni yli neljänneksellä! Vaihdoin siis Vantaan Energiaan.

Vierailija
6/27 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä yhtiö sulla oli ennen vantaan energiaa? Itse olen myös miettinyt vaihtoa

Vierailija
7/27 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.sahkonhinta.fi/ no eikun tuolta vaan kattomaan. Asuinpaikalla ei ole väliä, mutta asuinmuodolla on. 120 neliön kerrostaloasunnossa säästö on joitakin kymppejä vuodessa. Riippuu toki täysin siitä, miten paljon sitä sähköä kulutatte.

Vierailija
8/27 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästö noin 7€/vuosi.

Kilpailutuksen voi tehdä netissä. Googleta sähkön kilpailutus, löytyy linkki jonne pitää laittaa omat tiedot ja ruksailla sieltä mistä kaikista sähköyhtiöistä haluaa tarjouksen. Sitten ne lähettävät sinulle kirjallisen tarjouksen postitse.

Mutta kuten sanottu, ei kannata nähdä vaivaa.

Vierailija
9/27 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso vuosikulutuksesi ja laita luvut vertailuohjelmaan. Aikaa menee muutama minuutti eli vertailu kannattaa kyllä.

Sähkölämmitteisessä omakotitalossa voi säästä useita satasiakin

Vierailija
10/27 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kilpailutin joitakin vuosia sitten kokonaisen kerrostalon sähköt ja siinä tuli satasten säästö.

Halvin oli silloin muistaakseni Helsingin Energia. Hallitus kuitenkin päätti pitää paikallisessa yhtiössä.

Vierailija
11/27 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasan sähköön muutama vuosi sitten, ja sähkölaskut putosi melkein puoleen. Nyt Vaasan sähkö on nostanut hintojaan, mutta ei olla vielä lähelläkään sitä, mitä Helsingin Energia oli silloin jo.

Tein vertailuja netissä, soitin Vaasan sähköön, ja he irtisanoivat puolestani Hkin energian sopimuksen. Sähkönsiirto- maksu on edelleen Hkissä, sitä ei voi muuttaa, mutta itse sähkö tulee paljon halvemmaksi. Suosittelen, voit myös vaihtaa ekologiseen sähköön tai mihin vaan. Vertaa, valitse, soita yksi puhelu, ja se on siinä.

Vierailija
12/27 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edullisimmat olivat 220 Energia Oy ja Market Energia Sähkönmyynti Oy. En ole näistä ikinä kuullutkaan, mutta kai näihin voi luottaa, voiko? Mitä tapahtuu sopimukselle jos yritykset menevät nurin?

Seuraavana listalla olivat tutummat Oulun Sähkönmyynti Oy ja Pohjois-Karjalan Sähkö Oy.

Vierailija
13/27 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa molempia. En suosittele kumpaakaan. Olen heidän kanssa tekemisessä joka päivä työni puolesta. Ala ei ole heillä ihan hallussa.

Mitä kilpailutukseen tulee, niin kerrostaloasukkaan säästö pyörii muutamassa kympissä vuodessa, kulutuksesta riippuen.

Vierailija
14/27 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasan sähköön muutama vuosi sitten, ja sähkölaskut putosi melkein puoleen. Nyt Vaasan sähkö on nostanut hintojaan, mutta ei olla vielä lähelläkään sitä, mitä Helsingin Energia oli silloin jo.

Tein vertailuja netissä, soitin Vaasan sähköön, ja he irtisanoivat puolestani Hkin energian sopimuksen. Sähkönsiirto- maksu on edelleen Hkissä, sitä ei voi muuttaa, mutta itse sähkö tulee paljon halvemmaksi. Suosittelen, voit myös vaihtaa ekologiseen sähköön tai mihin vaan. Vertaa, valitse, soita yksi puhelu, ja se on siinä.

meille tulee sähkö Vaasan sähköstä. Olen tasaisin väliajoin vertaillut, ja ok-asujalle se on edullisin. Siirrosta maksamme Turku Energialle, ja se on todellinen riistofirma.

Vierailija
15/27 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ollaan omakotitalossa.

Ostetaan Kraft&Kulturilta sähkö, koska Kraft&Kultur toimittaa uusiutuvaa - tuuli- ja vesivoimalla tuotettua - sähköä. Ei hiiltä, ei öljyä, ei ydinvoimaa.

Enemmän säästettäis, jos otettais ydinvoimalla tuotettua sähköä, mutta sitä ei omatunto salli.

Sähkönsiirrosta maksetaan Vantaan energialle riistohintaa.

Vierailija
16/27 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa googlettaa.

Vierailija
17/27 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta jäi olennainen tieto pois.

Vierailija
18/27 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys siis näille, joilla kilpailuttaminen Helsingissä on kannattanut enemmän kuin pari kymppiä.

Sulta jäi olennainen tieto pois.

Vierailija
19/27 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/27 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästä on minimaalinen. Sama meillä myös vakuutusten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme