Miksi ihmiset hyvät, ette osta kirpputorilta vaatteita?
Kommentit (37)
Haju...
Kun sen kirppiksen oven avaa, ullakon haju iskee vastaan. Ei kiitos.
Valitettavasti esikoiselle (6v.) ei vain kauheasti enää löydy vaatteita kirpparilta. Ne vähätkin, mitä löytyy, ovat niin nuhjaantuneita, ettei viitsi ostaa.
Lähes kaikki kuopuksen vaatteet ovat nytkin kirpparilta.
Eikä kyse ole siitä, etteikö olisi rahaa ostaa ihan uusiakin. En vain näe järkeä mennä ostamaan kaupasta ku kirppariltakin löytyy hyväkuntoisia vaatteita muutamalla eurolla.
Valitettavasti esikoiselle (6v.) ei vain kauheasti enää löydy vaatteita kirpparilta. Ne vähätkin, mitä löytyy, ovat niin nuhjaantuneita, ettei viitsi ostaa.
Lähes kaikki kuopuksen vaatteet ovat nytkin kirpparilta.
Eikä kyse ole siitä, etteikö olisi rahaa ostaa ihan uusiakin. En vain näe järkeä mennä ostamaan kaupasta ku kirppariltakin löytyy hyväkuntoisia vaatteita muutamalla eurolla.
osta koska sen omaa tyyliani olevia vaatteita ei sieltä löydy =/ Mutta huutiksesta kylläkin.
Mä en pysty niitä hajustevaatteita tuomaan kotiini, kun se haju ei lähde niistä vaatteista pesemälläkään. Jo se kirpparilla käyminen saa päänsäryn puhkeamaan, joten ei kiitos mulle.
pakastakaa ostamanne tavarat vuorokaudeksi, niin kyllä ötökät lähtee.
pakastakaa ostamanne tavarat vuorokaudeksi, niin kyllä ötökät lähtee.
Että siis tunkisin ne ruokapakasteeseen vielä...
Luteita tai täitä ei varmaan nykyään ole sen enempää kuin muutama vuosi sitten, mutta kaupoilla ja yrittäjillä on hätä kun ihmiset vähentävät ostamista kun ajat ovat tiukemmat ja ostavat myös enemmän hyväkuntoista kierrätettyä.
Pistetään huhuja ja juttuja lisääntyneistä luteista ja täistä, jotta ihmiset ostaisivat vain uutta.
Pesemällä lähtee, kaikki, jos tuskin mitään käytetyissä pesiikään. Itse pesen ne heti ja jos tuote kestää sen lisäksi annan vielä kuumahoidon saunassa ja osan pesen kloriitilla. Ei ole ikinä meillä ollut tuholaisia.
- täällä stadin lähiössä on huonoja kirppareita, vaatteet kulahtaneita rääsyjä lähinnä. Kunnon second hand -kaupat sijaitsevat keskustassa, eikä ole oikein aikaa niitä kierrellä.
- lasten kanssa ei varsinkaan ole aikaa metsästää sopivaa päällepantavaa, aikani on rahaa. Kaupasta löytää heti sopivan koon.
- fyffeä on sen verran, että se ei pakota ostamaan kirpparilta. En sano tätä keekoillakseni, vaan se nyt siis on vaan tekijä, joka EI rajaa vaihtoehtoja.
- tykkään muodikkaista vaatteista ja lapsetkin alkavat näin varhaisteini-iässä olla aika kronkeleita sen suhteen, mitä kelpuuttavat ylleen. Sinänsä en pidä hyväkuntoista käytettyä huonona.
en todellakaan halua itselleni tai lapsilleni toisten käytettyjä vaatteita. haisevat pahalle ja ties mitkä taudit näiden vaatteiden kantajilla on ollut. Inhoa jo pelkästään kirppareiden hajuakin.
Olen homeallerginen ja pitkään sairas kirpparikäynnin jälkeen. Harmittaa koska muuten kävisin kyllä.
Ja miettikää, kuka niitä vaatteita on sovittanut ja näprännyt kaupassa...
Älyttömiä hyhhyttelyjä tässä ketjussa taas osalta mammoista.
Suurin osa kirpparivaatteista on nuhjuisia, kulahtaneita ja pahanhajuisia. Tykkään uusista vaatteista ja puen mielelläni myös lapseni uuteen merkkivaatteeseen. Myyn tosin vanhat vaatteemme aina eteenpäin, mutta kirpparille asti ne eivät ehdi, koska aina joku tuttu ne ostaa minulta suoraan kotoa.
Ja ennenkuin joku alkaa haukkumaan: Eikös se ole ihan hyvä, että joku ne kalliit merkkivaatteet ostaa uutena kaupasta... Muuten niitä tuskin kirppareille tulisi. ;-)
Ostan aina kun nään jotain halpaa ja hyvää vaatetta kirpparilla - eli en juuri koskaan. Itsepalvelukirppiksillä pyydetään aivan älyttömiä hintoja kulahtaneista ja alun perinkin halvoista vaatteista. Vaatteiden katselukin on vaikeaa, kun niitä on tungettu niin paljon samaan pöytään. Kontissa puolestaan kaikki on varsin hyvin esillä mutta hinnat taas aivan naurettavat... pienellä lähiökirppikselläni sen sijaan on järkihintaista, mutta valikoima luonnollisesti paljon suppeampi. Juu, tässä kaupungissa on huono kirppiskulttuuri...
Ostan lapsille paljonkin kirppareilta, erityisesti ulkovaatetta ja kenkiä. Itselleni en osta, koska tarvitsen lähinnä kalsareita ja sukkia ja silloin harvoin kun jotakin muuta vaatetta on tarvis ostaa, niin tarve on yleensä sillä tavalla spesifinen, että kirpparilta sopivaa tuskin tulee vastaan.
Kaikkea muuta kuin köyhien romuja tai paskaa. Mä olen ostanut mm. Max Maran tikkitakin 5€, Non Noan merinovillapaidan 2€ ja Sandin kesätakin 4€ :). Kaikki nuo aivan käyttämättömän näkösiä. Löysin myös ihan uudet ja käyttämättömät Vagabondin ballerinat 3€. Kaikki vaatteet (joskus harvemmin kengät) mitä mä ostan, on ihan uuden veroisia tai uusia - ja aina noita vähän parempia merkkejä. Mulla menee tuonne kirpparille noin 20-40 € viikossa ja ostan myös kodintavaroita ja lapsille jotain, jos löytyy. Miehelle siellä ei yleensä ole mitään.