Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kehitysvammaisen 'säilytys' päiväkodissa

Vierailija
08.10.2012 |

Mulla on kehitysvammainen lapsi, joka ei juuri järkeviä puhu, ja häntä 'säilytetään' päiväkodin integroidussa erityisryhmässä. En tunne pk-ryhmän lapsia enkä vanhempia, enkä tässä terapiasirkuksessa jaksa tutustuakaan, odotan vain että päiväkotikausi loppuu ja lapsi siirtyy erityiskouluun.

Miten saisi hienotunteisesti mutta kuitenkin asian selväksi tehden sanotuksi muille vanhemmille että en jaksa moikata (ovat yhtä tuttuja minulle kuin lähikaupan kassajonossa olevat) ja kaverisynttärit ym. yhteistoiminnan kierrän kaukaa? Ketuttaa, kun terveiden penskojen vanhemmat hokevat aamulla pk:n eteisessä "hyvät tavat kaunistavat" ym. soopaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono olo ajatuksesta että vammaisia lapsia vain "säilytetään" päiväkodissa. Kyllähän nekin on siellä hoidossa ei säilytyksessä.

Vierailija
2/9 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa huolestuttavalta ettet jaksa edes moikata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä lääkäriin, jos normaalit huomenen sanomiset on ylivoimaisia! Ei sitä kaveriksi tarvi kellekkään alkaa tai sen kummemmin kuulumisia vaihdella mutta tervehtiminen kuuluu peruskäytöstapoihin eikä todellakaan ole mitään soopaa!

Uskon, että tilanne erityislapsen kanssa on varmasti raskas ja väsyttävä, mutta onko se moikkaaminen tosiaan niin ylivoimaista?

Vierailija
4/9 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikaa vaadittu?

Vierailija
5/9 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut samassa tilanteessa. Elämä kehitysvammaisen lapsen kanssa on usein paljon haasteellisempaa kuin erityislapsen, etenkin jos lapsella on häiriökäytöstä. Kuten aiemmista vastauksista voit päätellä, on sangen epätodennäköistä että tavislasten vanhemmat osaisivat asettua sinun asemaasi. Päiväkodeissa on nykyään niin paljon virikelapsia ja vähän henkilökuntaa, että kaikkein heikoimmille on tarjolla vain säilytystä. Sääli, kehitysvammaisten huonon kuntoutuksen maksamme me kaikki veronmaksajat korkeina laitosmaksuina sitten myöhemmin.

Minulla on kaksi autistista lasta, ensimmäisen kohdalla kävin kerran vanhempainillassa esittäytymässä ja kerroin, että kun lapsi ei puhu, niin en tiedä minkä nimisiä muut lapset ovat enkä sitä, mitä päiväkodissa tapahtuu. Eipä tuosta juuri apua ollut, oikeastaan päinvastoin. Toisen lapsen kohdalla en käynyt vanhempainilloissa, ja moikkasin muita vanhempia, jos huvitti. Tosin aika usein puhuin puhelimessa lapsia viedessä, kun työaikana en voi puhua yksityispuheluita ja kotona lapset vaativat kaiken huomion.

Päiväkotiajan jälkeen tuskin olet noiden vanhempien tai heidän lastensa kanssa tekemisissä, joten älä turhaan käytä energiaasi tuohon asiaan.

Vierailija
6/9 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut kehitysvammainen lapsi päiväkodissa kuntoutuksessa. Ei puhunut mitään, eikä paljoa ymmärtänytkään.

Paljon oppi, mutta hitaasti.

Olin muuten itse masentunut, oletko sinäkin?

Nyt meillä on 10v. puhuva poika ja ymmärtää aika paljon puhettakin.

Vierailija
7/9 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmässä oli muitakin erityislapsia ja sitten niitä tukilapsia.

Missään illoissa en käynyt niin ei tullut sitten paha mielikään.

Toki moikkasin ja muutaman erityislapsen vanhempien kanssa tuli juteltua.

Vierailija
8/9 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän outo asenne ap:lla ja kumppaneilla...eivät ne muut lapset/vanhemmat ole teitä alempana tai ylempänä, heilläkin on huoli lapsistaan (terveitä tai ei) ja kyllä se kuuluu käytöstapoihin moikata tavatessa. Kukaan ei varmastikaan oleta tervehdystä lapselta, joka ei kommunikoi puhumalla, mutta ap käsittääkseni kykenee puhumaan..?

Vierailija
9/9 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea teksti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan