Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arjen sieto vinkkinne! Millä tehdä ensi viikosta mukavampi? :)

Vierailija
07.10.2012 |

Se perusviikko taas alkamassa; lapset kouluun ja hoitoon, kotiin ja ruoanlaitto, pyykkäystä, läksyjen valvomista, iltatoimet, telkkaria, suihkuun ja nukkumaan. Lisänä tavalliseen viikkoon se, että mies on varmaankin lähes joka päivä tunnin pari ylitöissä ja tottakai on sitten iltaisin väsynyt.

Miten te piristätte tätä perusarkea? :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha kyllä.

Vierailija
2/13 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi viet lapset tarhaan ja kouluun ja jäät tekemään kotitöitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon et tähän aikaan enää voi ennalta tehdä, mutta mene sieltä mistä aita on matalin (einekset, anna "ylimääräisten" sotkujen olla, yms.)

Se riittää että pidät itsesi ja lapsesi hengissä ja tolkuissaan.

Tehkää jotain pientä kivaa, syökää hyvää jälkkäriä/iltapalaa yhdessä, pelatkaa jotain...

Vierailija
4/13 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkkiä ensi viikkoa varten, mutta minä olen järjestänyt elämäni niin, etten ole enää oravanpyörässä. Hyppäsin siitä pois ja aloitin uuden elämän, jossa ei ole kiire. Paitsi joskus kyllä silti on :(

Sun tilanteessa ainakin harrastaisin mahdollisimman paljon ulkoilua. Lenkkeilyä tai haravoimista, se tuo virtaa ihmiseen kun saa happea. Itse käyn sienimetsässä aina kun voin ja tänään poimin mustikoitakin. Pian alkaa loskakelit ja sitten masentaa entistä enemmän.

Vierailija
5/13 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuktaa ja liikuntaa.

Vierailija
6/13 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa huominen töihinmeno niin paljon, etten tiedä miten saisin edes unta.

Vierailija
7/13 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellä kotiin ja lapset hakemaan, kiireellä ruokaa pöytään ja sitten siivousta ja pyykkäystä, lapset leikkii ja tai vinkuu pöivästä riippuen. Pieni ulkoilu ettei ihan mene mahdottomaksi, pyykit kuivumaan ja iltapalaa, lapset nukkumaan. Tässä vaiheess on jo niin poikki etten pysty muuhun kuin aivottomana löhöämään sohvalla. Laatuaikaa lasten kanssa parisen tuntia siis illassa, hiphei. Arki on niiiiin mahtavaa eikö??

Vierailija
8/13 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä.

Mun paras vinkkini on se, että teen joka sunnuntai koko viikon ruoat pakastimeen, mutta tänään jäi tekemättä. Huomiseksi on kylläkin valmis ruoka.

Yritän keksiä jotain pieniä ylellisyyksiä, joiden nauttimiseen ei erikseen tarvitse varata aikaa; ihanan tuoksuinen suihkusaippua, iltaisin sytyttelen kynttilöitä, usein ostan lapsille uuden kirjan,lautapelin tai leffan ja siitä nautitaan yhdessä.

Yhden jutun keksin äsken itse: on harmittanut kun on tullut otettua niin vähän valokuvia lapsista. Nyt ajattelin pitää kuvauksen teema-viikon ja napsia kuvia ihan siitä perusarjesta. Eipä esimerkiksi ole lapsista yhtään kuvaa pesemässä hampaita. Synttärikuvia on tsiljoona. Aion antaa myös lasten kuvata mua tukka pystyssä ja kauha kourassa :)

Mutta muuta vielä pitäisi keksiä :)

ap

Vierailija
9/13 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Arjen lannistama 9

töissä.

Mun paras vinkkini on se, että teen joka sunnuntai koko viikon ruoat pakastimeen, mutta tänään jäi tekemättä. Huomiseksi on kylläkin valmis ruoka.

Yritän keksiä jotain pieniä ylellisyyksiä, joiden nauttimiseen ei erikseen tarvitse varata aikaa; ihanan tuoksuinen suihkusaippua, iltaisin sytyttelen kynttilöitä, usein ostan lapsille uuden kirjan,lautapelin tai leffan ja siitä nautitaan yhdessä.

Yhden jutun keksin äsken itse: on harmittanut kun on tullut otettua niin vähän valokuvia lapsista. Nyt ajattelin pitää kuvauksen teema-viikon ja napsia kuvia ihan siitä perusarjesta. Eipä esimerkiksi ole lapsista yhtään kuvaa pesemässä hampaita. Synttärikuvia on tsiljoona. Aion antaa myös lasten kuvata mua tukka pystyssä ja kauha kourassa :)

Mutta muuta vielä pitäisi keksiä :)

ap

Vierailija
10/13 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvisin syövästä ja jokainen hetki tuntuu mahtavalta lahjalta..

Vierailija
11/13 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina ja alkuviikosta _ajoissa_ sänkyyn. Viimeistään 21.30 olisi hyvä olla pää tyynyssä. Vaikka uni ei tulisikaan ensimmäisen tunnin aikana, on hyvä aika rauhoittua, mietiskellä, _unelmoida_ ja mahdollisesti rukoilla maatessa. Rauhoittaa mielen ja lievittää stressiä.

Vierailija
12/13 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on niin eri elämät. Mutta jos ei ole erityistä syytä tehdä mitään erityistä, niin mä järkkäisin pariksi illaksi ohjelmaa, vieraita tms.

Meillä ei viikolla yleensä muita kotitöitä tehdä kuin ruoanlaitto ja perussiistiminen.

Rankinta olisi se, että lapsilla olisi pitkät hoitopäivät jos joutuisin sekä viemään että hakemaan.

Vierailija
13/13 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketissa kimppu maksaa muutaman euron, mutta varsinkin neilikoista on iloa pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi