Minkä hintaist tuo soija on ? Tuleeko halvemmaksi kuin jauhelihan käyttö ?
Kommentit (6)
Iso pussi esim. soijarouhetta maksaa muutaman euron ja siitä saa turvottamalla ainakin viiden jauhelihapaketin verran syötävää.
joten mausteita siihen pitää laittaa paljon enemmän kuin lihaan.
Olen yrittänyt muuttaa meidän ruokavaliota terveellisemmäksi lisäämällä jauheliharuokiin ruskeaa soijarouhetta. Laitan 400 g jauhelihapaketin joukkoon vastaavan määrän soijarouhetta ja teen sitten satsista kaksi erilaista ruokaa.
Ei ole mies ainakaan huomannut mitään. Tosin just eilen syötin sille tonnikalapiirasta broileripiirakkana ja niin maittoi. :) Vaikka muuten ei kalaa söisi. Nyt vaan kysyi, mitä tässä on. Sanoin epäselvästi, että kanaa. Ja sitten se kehui, että tosi hyvää! Vaikka oli tilliäkin. :) Joten ehkä sen makuaisti ei ole maailman tarkin...
Olen yrittänyt muuttaa meidän ruokavaliota terveellisemmäksi lisäämällä jauheliharuokiin ruskeaa soijarouhetta. Laitan 400 g jauhelihapaketin joukkoon vastaavan määrän soijarouhetta ja teen sitten satsista kaksi erilaista ruokaa.
Ei ole mies ainakaan huomannut mitään. Tosin just eilen syötin sille tonnikalapiirasta broileripiirakkana ja niin maittoi. :) Vaikka muuten ei kalaa söisi. Nyt vaan kysyi, mitä tässä on. Sanoin epäselvästi, että kanaa. Ja sitten se kehui, että tosi hyvää! Vaikka oli tilliäkin. :) Joten ehkä sen makuaisti ei ole maailman tarkin...
Pitää kyllä tosissaan olla makuhermot pilalla jos ei tonnikalaa kansata erota. Tai sitten ruoka ollut niin ylimaustettua että mitään muuta ei voinut maistaakkaan.
Tulee halvemmaksi käyttää soijaa ja maustamalla edes vannoutunein lihansyöjä ei huomaa eroa! Kihlattuni on vegetaristi ja olen itsekin syönyt lihatonta ruokaa neljä vuotta, eikä valittämista ole ollut.
Soijarouhetta? Soijakastiketta? Kuivattuja soijapapuja? Soijamaitoa?