Mitä te laitatte pitsan täytteeksi?
Nyt en välttämättä hae mitään aitoitalialaista vaan ihan perheenne arki-pizzaa.
Mä laitan pizzapohjan päälle ensin tomaattipyrettä johon sekoitan vähän sokeria, valkosipulia ja oliiviöljyä. Paistan jauhelihaa, sipulia ja levitän pohjan päälle. Näiden päälle viipaloin ohuita tomaattisiivuja. Joskus tölkkiherkkusieniä. Niiden päälle pizzamaustetta ja lopuksi sinistä emmentalraastetta.
Kommentit (13)
Kanaa, ananasta, tomaattia ja mozzarellaa. En enää palaa jauhelihapizzaan.
keitin kaksi purkkia pyrettä ja tomaaatimurskaa kastikkeeksi, liemeksi ananasmehua, mausteeksi mustapippuria, pizzamaustetta, valkosipulia, sokeria. Sitä pohjalle, sitten vähän juustoraastetta, raakaa sipulia, kinkkupizzassa oli ananaksia ja kinkkua ja raasteet päälle, sienipizzassa suppilovahveroita paistettuna ja pilkottuna, paprikaa, tomaattia ja juustoa, tonnikalapizzassa oli tomaattia viipaleina ja chiliä.
minä itseasissa en täyä pitsaa, tykkään enemmän aikinaisesta. Päällisenä on yleensä
- Itsekeiteyä paseratuista omateista, oreganosta, valkosipulista, basillikasta ja mustapippurista keitetty kastike.
- lisätään jauheliha kiehumaan, keitetään liha kypsäksi.
- lisätään seokseen kinkkusuikaleita
- Levitetään 4dl nesteeen pizzapohjalle
- lisätään salamia ja aurajuustoa
- lisätään 250 g juustoraastetta
sokeria, suolaa, balsamicoa, valkosipulia ja oliiviöljyä.
Täytteenä tykkään aurinkokuivattua tomaattia, katkarapuja, chiliä, ja mahd. herkkusientä tms. ja juustoa ja smetanaa!
sokeria, suolaa, balsamicoa, valkosipulia ja oliiviöljyä.
Täytteenä tykkään aurinkokuivattua tomaattia, katkarapuja, chiliä, ja mahd. herkkusientä tms. ja juustoa ja smetanaa!
itsetehtyä tomaattikastiketta, mozzarellaa, muutama anjovis tai sardelli. Valmiin pizzan päälle revin tuoretta basilikaa.
Vähän, mutta laadukkaita ja harkittuja täytteitä on periaate.
Tomaattikastiketta on pakastimessa erkokoisia purkkeja, joten pyrettä tai ketsuppia ei tarvitse käyttää.
itsetehtyä tomaattikastiketta, kreikkalaista fetaa, tonnikalaa, halkaistuja kirsikkatomaatteja, emmental tms. juustoa.
Chilitonnikalaa, sipulia, tomaattia, juustoa. Jos oikein herkuttelen, lisään vielä aurajuustoa.
Pohjan päälle laitan:
-ananasta
-kinkkusuikaleita
-auraa
tai
-paprikaa
-pekonimurua tai salamia
-parsakaalia
Täytteen päälle kaadan tomaattikastikkeen (tomaattimurska, tomaattipyre, mustapippuri, sipuli, oregano, suola, oliiviöljy). Tomaattikastike on ensin haudutettu ja sitten sauvasekoittimella soseutettu.
Päälle vielä mozzarella raastetta.
- ohueksi leikattua, sitten paistettuja kesäkurpitsaa, munakoisoa
- ilmakuivattua kinkkua (menee ihanan rapeaksi)
Tän hetken lempparipizzan päällä on tomaattisoosin sijaan vihreää pestoa, mozzarellaa, sipulia, paprikaa ja herkkusieniä. Nam.
kun oon tehnyt, että muistankohan... Mä teen itse tomaattikastikkeen. Sen päälle laitan usein herkkusieniä... ja fetaa. Joskus laitan kurkkua (oon syönyt Italiassa kurkkupitsaa!). Sitten basilikaa, oreganoa, valkosipulia ja Oltermannia.