Voiko unet täyttää läheisyyden ja hellyyden tarpeet?
jos näkee unia missä nämä asiat toteutuvat, mutta tosielämässä eivät, korvaako unet tällaisen tarpeen ihmisellä?
Kommentit (6)
Oletusarvohan tässä tietysti on se, että ko.henkilö on muuten ns."tervejärkinen".
Meillä miehen kanssa aivan kuollut liitto, seksiä ehkä pari krt vuodessa, läheisyttä ei muuten koskaan.
Usein näen läheisyysunia, viime yönä viimeksi joku tuntematon työkaveri oli kiinnostunut minusta, siinä lähekkäin oltiin, tuoksuttelin häntä ja mulla oli niiin hyvä olla. Aamulla oli haikean onnellinen mutta tyhjä olo.
En usko, että unet voi ikinä korvata todellista läheisyyttä, mutta uskon, että ne voivat auttaa läheisyyden kaipuuseen. Viedä pahinta kaipuuta hiukan pois...
Jotkut unet ovat niin todentuntuisia, että niiden tunnemaailma jatkuu vielä aamullakin. Ehkäpä ihmismieli lohduttaa itseään kehittämällä ihania hellyyden täyttämiä unia, jotta todellisuudessa selviäisimme kylmästä maailmasta...
päinvastoin. "Kiva" herätä kylmään todellisuuteen sellaisen jälkeen... Tuntuu todella siltä että tietyt unet vaan pahentaa omaa läpikäytävää surutyötä.
hyvin realistisia unia, joissa herään tismalleen siinä paikassa jossa nukun, avaan silmät, ja joku kaipaamani henkilö tulee halimaan minua ja hymyilemme toisillemme.. Hän painautuu minua vasten ja pitää sylissä. Huone on tismalleen se jossa oikeastikin olen ja kaikki on ihan aitoa. Uskon että saatan jopa pitää silmiäni auki ja nähdä "hallusinaatiota". Sitten herään oikeasti tyhjään huoneeseen. Ja olo on yksinäinen.
En tiedä auttaako vai pahentaako..
Olin jossakin vaiheessa elämää 2 vuotta niin yksin, että koin ihmisen syliä vain ns. vakirakastajan kanssa. Tapasimme 1-2 kertaa kuukaudessa seksin ja keskustelun merkeissä. Mutta se ei vienyt tarvetta olla raakstettuna ja hellittynä sylissä ja nukkua vierekkäin. Eikä siihen auttanut todellakaan uneksiminen moisesta.