Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausviikko 14 - laihdun laihtumistani!

Vierailija
06.10.2012 |

Olen raskausviikolla 14, ja painoni on pudonnut jo melkein viisi kiloa raskauden alusta. Syön kyllä mielestäni normaalisti, mutta ruokahalu on vähentynyt päivittäisen kuvotuksen tunteen takia. Ei tee mieli myöskään syödä yhtä isoja annoksia kuin ennen, tulen aiemmin kylläiseksi. Onko tällainen normaalia, vai pitäisikö huolestua? Mulla on kyllä vielä ylikiloja, ja sikäli "varaa" laihtua. Mutta kovasta laihtumisesta raskauden aikan aina varoitellaan. Tämä ei kyllä ole tahallista. Muita, joilla mennyt samoin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana pitäisi painon nousta. Otapa neuvolaan yhteyttä!

Vierailija
2/4 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis olisi kamalan huolissani, jos sinulla ylikilojakin vielä on reservissä. Nainen on rakennettu siten, että kasvavalla lapsella on etuajo-oikeus: sikiö ottaa tarvitsemansa. Äiti keskittyköön tilanteen tasapainottamiseen oman terveytensä kannalta - jos ja kun se edes on uhattuna. Eikä muuten viisi kiloa edes ole juuri mitään. Itsellä paino heittelee 3-4 kg jo ihan normaalien jokakuisten hormoniheittojen seurauksena.

Huoli siis pois, ota rennosti. Kuvotus useimmiten hellittää, tai sen kanssa oppii sumplimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä neuvolakäynnissä painoin 83 kg. Siitä joka käynnissä laihduin jonkin verran, ainoastaan yhdellä punnituksella olin lihonnut 300g. Synnytyksen jälkeen sairaalassa painoin 63 kg. Lapsi kuitenkin oli syntyessään 3445 g, eli aivan terveen kokoinen. Älä huolehdi, kyllä neuvolassa sanotaan jos ollaan huolissaan, ja sikiö ottaa aina omansa kehittyäkseen terveellisesti. Itsekin olin terveempi kuin ikinä raskausaikana, energinen ja ilman vaivoja. :) Ainut kyllä, että kärsin myös raskausdiabeteksesta. Hmph! :D

Vierailija
4/4 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joka raskaudessa laihtunut aluksi, juuri siis pahoinvoinnin vuoksi. Mulla on paino noussut lähtöpainoon siinä 23-viikolla ja siitä sitten on tullut noin 10 kg.

Noin alussa se "raskaus", siis vauva, istukka, lapsivesi jne. ei paina puolta kiloakaan, joten ei tuossa vaiheessa tarvitse vielä painoa olla tullut.

Mulla on tutkittu yhdessä raskaudessa rv 25 kilpurauhasarvit, kun paino ei ollut noussut. Silloinkin todettiin että paino johtuu tosiaan pahoinvoinnista.

Mä olen hoikka, joten jos sulla on Vielä ylipainoa, niin en usko vielä olevan mitään syytä huoleen noin varhaisilla viikoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi