Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies ottaa eron kun en jaksa tehdä mitään

Vierailija
06.10.2012 |

Mies on valittanut viimeiset 10 vuotta, että hermot menee kun mulla vaan jää kaikki tekemättä, luen paljon mielummin kirjoja. Jääkaappi täynnä homeisia ruokia, puhtaat vaatteet kerään yleensä lasten sänkyyn tai sohvalle jos nyt yleensä saan puhtaita vaatteita aikaiseksi. Mies yleensä pistää koneet pyörimään, koska muuten meiltä loppuu puhtaat vaatteet niin minulta kuin lapsiltakin. Aina kun miehen äiti tulee kylään niin se rupeaa siivoamaan ja viikkaamaan pyykkejä kun se ei kestä katsoa mun touhua. Olen kyllä välillä yrittänyt, mutta ei tälläisen helsinkiläisen kotitöistä oikein mitään tule kun en ole koskaan oppinut mitään tekemään. Mies siis ilmoitti tänään, että alkaa etsimään omaa kämppää, on kuulemma ihan puhki tähän meidän kotielämään ja muuttaa vaikka lasten kanssa kolmestaan kunhan ei tarvitse katsoa mun touhua enää.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vinkkejä laiskoille:

Tee pieniä hommia sillä aikaa kun kahvi on tippumassa tai spagetit kiehumassa. Tai jos odottelet lapsia kotiin tai odotat omaa suihkuvuorasi tms. 5 minuutissa ehtii pyyhkäistä pölyjä tai heitellä jääkaapista vanhaa tavaraa menemään tai tiskata muutamat astiat.

Parin päivän kuluessa ehtii hyvin saada vaikka mitä aikaiseksi, kun tekee niitä pienissä pätkissä. Ja siitä tulee positiivinen kierre, kun tuntee saaneensa jotain pientäkin aikaiseksi ja seuraavaan hommaan on taas entistä helpompi tarttua.

Vierailija
22/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauden aiheuttama väsymys ei tule yhtäkkiä, vaan hiipien. Ihminen tuntee lähinnä vain haluttomuutta ja kuvittelee olevansa laiska ja vetelä.

Kun itse lopulta menin lääkäriin, hb oli 72.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vinkkejä laiskoille:

Tee pieniä hommia sillä aikaa kun kahvi on tippumassa tai spagetit kiehumassa. Tai jos odottelet lapsia kotiin tai odotat omaa suihkuvuorasi tms. 5 minuutissa ehtii pyyhkäistä pölyjä tai heitellä jääkaapista vanhaa tavaraa menemään tai tiskata muutamat astiat.

Parin päivän kuluessa ehtii hyvin saada vaikka mitä aikaiseksi, kun tekee niitä pienissä pätkissä. Ja siitä tulee positiivinen kierre, kun tuntee saaneensa jotain pientäkin aikaiseksi ja seuraavaan hommaan on taas entistä helpompi tarttua.

Kaikki odottelutilanteet hyödyksi. Oon opetellut käyttämään ruoanlaitossa kelloa, niin että ei tarvitse vahtia perunoiden tai pastan kiehumista (kun tietää mikä lämpötila on sopiva) vaan voi mennä tekemään jotain muuta sillä aikaa.

Mutta pääasiassa siitä viivyttelystä pääseminen edellyttää sitä ajatuskuvion muuttamista, sen sijaan että keskittyy siihen miten pitkä matka aloituksesta loppuun asti on ja mitä kaikkea muutakin pitäisi tehdä ja ja ja, miettiikin että mä teen nyt vaan tän yhden pikkujutun, kun on pari minsaa aikaa ennen kuin mainoskatko loppuu. Otan rätin ja pyyhkäsen vaan tän pöydän, en mitään muuta. Tai just siinä imuroidessa, päättää että imuroin vaan äkkiä yhden pienen huoneen. Monesti se oma viivyttelyvamma iskee päälle sillä tavalla, että ENPÄ LOPETAKAAN VIELÄ kun kerran alotin. Vaan imuroin vielä tän pikkukohdan tästä oven edestä. Ja no ehkä vähän tosta. Ja no jos mä vielä tosta otan kun näköjään johto yltää... Tämä toimii jos on se joku aikaraja, eli pitää yrittää tehdä ennen kuin vieraat tulee tai ohjelma jatkuu tai leivät ponnahtaa paahtimesta.

Mutta ei taida ap:ta auttaa?

Vierailija
24/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kyltymätön kiimapanokone sängyssä!

Vierailija
25/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvemmin täällä saa lukea, että imatralaiset on laiskoja tai Seinäjoelta kotoisin itsekkäitä. Outoa. Alan pikkuhiljaa ajatella, että ei-helsinkiläiset ovat tiedostamattomia juntteja.

Vierailija
26/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ap:n kertoma on totta ja tämä ei ole provo, miehen olisi pitänyt tajuta jo kauan sitten mikä on tilanne. Mutta jokainenhan tekee valintoja elämässään. Tuskin eroja olisikaan, jos kaikki sietäisivät kymmenenkin vuoden päästä kumppaninsa ominaisuuksia samalla tavalla kuin ensimmäisinä kuukausina/vuosina (tai samalla tavalla kuin ensimmäisinä kuukausina USKOIVAT sietävänsä vielä kymmenenkin vuoden päästä). Tai jos ihmiset arvioisivat oikein, miten kumppani tulee muuttumaan tulevaisuudessa. Esim. minä olen jonkin verran samanlainen kuin ap, ja edelleenkin meillä pääsee kaaos välillä valloilleen, mutta kuitenkin minä sitten aina viimeistään parin päivän sisään saan yleiset tilat raivattua ja kaappejakin siivottua jonkun kerran vuodessa. Ja muutosta on tapahtunut perheellistymisen seurauksena paljon parempaan verrattuna yksinasumisaikoihini.

Mutta ehkä tässä ap:n tapauksessa on kyse jostain muustakin, esim. kokeeko ap että mies lannistaa häntä ja parisuhde on muutenkin jotenkin vinoutunut, ja välinpitämättömyys kotitöiden suhteen on ap:n tapa joko selvitä tai sitten suorastaan protestoida ja hallita tilannetta?

mä tosin pesen pyykit ja laitan ne kuivumaan, sekä laitan ruuan jne.. mut mun on tosi vaikee siivota, laittaa tavaroita paikalleen jnejne..

Mut toi sun loppuosa kirjoituksesta osu ja uppos.. Musta todellakin tuntuu että mies lannistaa ja muuta sellaista.. Mies mäkättää ja jäkättää kun "sä et sitä ja sä et tätä.." ja mitä enemmän se mäkättää sitä enemmän mä lusmuan. Mutta se mun lusmuaminen juontaa juurensa siihen et mies mollaa ja häpäisee mua tajumattaan (vissiin)..

Vierailija
27/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama tilanne muuten, mutta mies se vaan laiskottelee. Se on raivostuttavaa. En saa tehdä edes ostoslistaa rauhassa, koska lapset pyörii koko ajan jaloissa tai pitää siivota tai pyykätä tai tehdä ruokaa.

Vierailija
28/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka tarkoitus on ollut saada ihmiset miettimään kuinka monella on sama tilanne kotona mutta vaan niin, että mies ei tee mitään eikä silti kukaan vaimo olisi "oikeutettu" eroon siksi, että mies ei osallistu kotitöihin.

Vai oonko mä jo niin vinoutunut av-mamma että etsin kaikesta jotain piiloviestiä?!

Vierailija
29/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut toi sun loppuosa kirjoituksesta osu ja uppos.. Musta todellakin tuntuu että mies lannistaa ja muuta sellaista.. Mies mäkättää ja jäkättää kun "sä et sitä ja sä et tätä.." ja mitä enemmän se mäkättää sitä enemmän mä lusmuan. Mutta se mun lusmuaminen juontaa juurensa siihen et mies mollaa ja häpäisee mua tajumattaan (vissiin)..

No tuntuisiko, että voisit tehdä jotain asialle?

On se vaan jännä, että jos nainen on laiska, niin se on miehen syy. Jos mies on laiska niin sekin on miehen syy.

Vierailija
30/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut myös mies vois miettiä mitä suustaan päästää ja miten mua kohtelee..

No tuntuisiko, että voisit tehdä jotain asialle?

On se vaan jännä, että jos nainen on laiska, niin se on miehen syy. Jos mies on laiska niin sekin on miehen syy.

Vierailija
31/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ottaa eron kun en jaksa tehdä mitään

Niin ottaisin minäkin!

Mies

Vierailija
32/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oonko mä jo niin vinoutunut av-mamma että etsin kaikesta jotain piiloviestiä?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme