Onko teistä outoa, etten tunne lapseni siskoa?
Olen nähnyt hänet kerran, on jo kuusivuotias. Omani on teini. Eilen viestittelin äitinsä kanssa, että voisiko tyttö tulla meille kylään että tutustuisin. Yökylään ei vielä päästä, mutta päiväksi kyllä, pitää kuulemma totutella.Toivoisin, että tyttö oppisi pitämään tätäkin vähän niinkuin kotinaan ja voisi viettää täällä aikaa.
Kommentit (11)
miksi sinulle vieraan lapsen pitäisi pitää SINUN kotiasi vähän kuin omana kotinaan?
Toki ymmärrän, jos teinisi haluaa olla siskonsa kanssa tekemisissä, niin sitten sinä teet miten teini haluaa. Mutta eihän tuolla siskolla ole mitään tekemistä sinun kanssasi.
miksi sinulle vieraan lapsen pitäisi pitää SINUN kotiasi vähän kuin omana kotinaan?
Toki ymmärrän, jos teinisi haluaa olla siskonsa kanssa tekemisissä, niin sitten sinä teet miten teini haluaa. Mutta eihän tuolla siskolla ole mitään tekemistä sinun kanssasi.
Äitinsäkin toivoo, että siskokset säilyttäisivät yhteytensä. He siis ovat läheisiä, tapaavat isänsä luona. Ja molemmat lapset toivovat myös että voisivat viettää aikaa meillä.
Minusta tuntuu oudolle, etten tunne häntä, vaikka on lapselleni tosi tärkeä.
Oletko joskus tullut myyneeksi oman lapsesi pois, vai kutsutko lapseksesi jotain tyyppiä joka ei ole sinulle sukua?
Vai oliko sittenkin kyse miehesi entisen liiton lapsista, joista kumpikaan ei ole sukua sinulle? Vaiko kenties sisaruspuolista? Siis mitä minä juuri oikein luin???
Oletko joskus tullut myyneeksi oman lapsesi pois, vai kutsutko lapseksesi jotain tyyppiä joka ei ole sinulle sukua?
Vai oliko sittenkin kyse miehesi entisen liiton lapsista, joista kumpikaan ei ole sukua sinulle? Vaiko kenties sisaruspuolista? Siis mitä minä juuri oikein luin???
Eli ex-mmiehen lapsi.
on teidän tilannekkin todella yleinen. Mielestäni olet hyvä äiti kun haluat tutustua lapsesi siskoon. Tähänkin ketjuun tuli heti muutama omaan napaan tuijottelija kiljumaan että mitä väliä eihän se mukula sinulle ole mitään sukua. Totta sekin, mutta mun mielestäni aikuisilla on velvollisuus pitää yllä lapsen sukulaisuussuhteita (toki joku raja tässäkin). Lapsi yksin siihen harvoin pystyy.
Ex kuksii ympäri suomen ja jättää sitten rakkautensa hedelmät äitien kasvatettaviksi. Ja katoaa sitten siis täysin. Omani eivät tätä isäänsä ole nähneet vuosikausiin, ja toivottavasti tilanne jatkuu samanlaisena.
Ei mun lasten isäkään tunne mun lasta, eli mun lasten veljeä. Eikä ole kiinnostunutkaan tuntemaan. Hyvä niin.
Haluaisit siis tämän lapsesi sisarruspuolen teille yökylään. Ei kovinkaan tavallista, mutta miksipä ei. Meneehän lapset kavereilleenkin yökylään.
Meillä miehelläni ex-avoliitosta yksi teini, ja meidän omat yhteiset lapset eivät ole olleet yökylässä siellä, mutta tuntevat toisensa tämä exä ja lapsemme hyvin, pitävät hänestä kovasti. Exä on kerran asunut meillä lastemme kanssa 5 päivää kun minä ja mies olimme lomalla. Hieman outoa ehkä joo, mutta hyvin se meni. Miehen ex on mukava ihminen:).
Minun isäni ei tunne edes minua, kun ei ole ollut kiinnostunut tutustumaan.
Minusta on hienoa, että haluat tutustua. Jos olet väleissä exän uuden vaimon kanssa, etkö voisi kutsua häntä teille yhdessä tyttären kanssa, ja aloittaa tutustumista sillä?
Ihmisillä on erilaisia tilanteita. Ei se, että on sukulainen, takaa, että pitäisi olla kiinteät suhteet.