Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää.

Vierailija
06.10.2012 |

Lapsi eilen kysyi, miksi minä ja isänsä ei olla menty naimisiin. Mies ei vastannut mitään, joten minä vastasin "koska iskä ei ole kosinut". Alusta asti mies on sanonut, ettei usko avioliittoon eikä halua naimisiin. Minä olen joskus todennut, etten tiedä mitä vastaisin, jos hän nyt kosisi (paino sanalla nyt, aiemmin olisin suostunut).

No, nyt mies sitten vetäisi herneen nenuun ja marttyyriäänellä sanoi "ai, noin se äiti sulle asian selittää" eikä suostu myöntämään, että alun perin se oli hän joka avioliittoa vastusti. On siis todellakin sanonut, ettei aio naimisiin mennä, eikä varsinkaan jos painostetaan (äidilläni on ollut taipumus asiasta huomautella). Hän on vakaasti sitä mieltä, että minä olen se joka vastaa kosintaan kieltävästi; hän kyllä kuulemma menisi mielihyvin naimisiin.

Asialla ei sinällään ole väliä, mutta se ärsyttää, että selittää lapselle bull shittiä. Asiasta ei kannata enää tänään jankata koska tiedän, että siitä tulee vaan riitaa. Minä siis taas kerran nielen harmituksen ja kohta on sama edessä jonkun muun asian kohdalla. Lähes aina on niin, että mies pyörtää aiemmat mielipiteensä ja jos asiasta yrittää puhua, suuttuu ja heittäytyy marttyyriksi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kuullen.

Selvittäkää välinne ja kertokaa vasta sitten lapselle.

Vierailija
2/3 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kuullen.

Selvittäkää välinne ja kertokaa vasta sitten lapselle.

Jos lapsi kysyy vanhemmille ilmeisen arasta aiheesta, niin vastata voi jotain ympäripyöreää, mutta tuollainen on lapsellista käytöstä ja lapselle tulee paha mieli, koska kokee että hän aiheutti vanhempien riidan.

Itse muistan omasta lapsuudestani vastaavia tilanteita ja muistan oman oloni olleen todella syyllinen vanhempien riidasta ja tiuskimisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on ajateltava myös ja nimenomaan sitä lasta. Sitten kun oltaisiin kahden kesken, tuntuu tyhmältä palata enää "vanhaan" asiaan. Tai minä ehkä vielä voisin palatakin mutta mies yleensä vaan toteaa, että "mitä sä niitä vanhoja enää kaivelet" ja kieltäytyy puhumasta koko asiasta.

Puhumattomuus onkin yksi meidän suhteen kompastuskivistä ja syy siihen, miksi esim. siihen kosintaan vastaisin tällä hetkellä kieltävästi. Olen kyllä miehelle sanonut, että puhumattomuus häiritsee minua, mutta hän ei joko ymmärrä tai ei halua ymmärtää. Jos mä nyt ilmoittaisin haluavani erota, hän varmaan kysyisi "ai miksi, meillähän on kaikki niin hyvin".

T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän