Koliikkivauvojen äidit! Jos ette saa apua, paljonko olisitte valmiita maksamaan avusta?
Olen toimeton kotirouva, asutaan omakotitalossa. Naapureita ei ole lähietäisyydellä. Haluaisin tehdä jotain merkityksellistä ja auttaa lähimmäisiä. Minulla olisi aikaa esimerkiksi hyssytellä huutavia vauvoja. Hermo ei mene ja nukun, kun siihen on mahdollisuus.
Mietin tässä josko perustaisin vauvahoitolan koliikki- tai muuten vaan hankalille vauvoille, joiden vanhemmilla ei ole tukiverkostoa. Maksaisiko vanhemmat tällaisesta avusta esim. 8 euroa tunti? Koko yöstä, vaikkapa 21-09 vaikka 80 euroa?
Kommentit (6)
mulla kaksosilla oli kummallakin koliikki. Huusivat nelisen kuukautta joka ilta suunnilleen klo 18-23.
Unenpuute, väsymys, hormonit ja kaikki saivat mut oikeesti sekoamisen partaalle.
Olisin maksanut jollekin, joka olisi edes silloin tällöin tullut ja kanniskellut vauvoja. Mies oli usein iltaisin töissä. Aika oli ihan hirveää, en kyllä muistakaan koko ajasta muuta kuin että toivoin, että olisin saanut kävellä ovesta ulos taakseni katsomatta eikä olisi koskaan tarvinnut palata takaisin.
Maksaisin satasen käytetystä koliikkikeinusta. Omaa vauvaani en kuitenkaan lykkäis vieraan hoitoon. Vauva on tarkoitettu pysymään vanhempiensa lähellä ja siitä on vauvalle psyykkistä haittaa että se joutuis olemaan erossa pitkiä aikoja lähimmästä hoitajastaan. Tuo olisi hylkäämiskokemus. Ja itse sitä vaan miettis että siellä se itkee ja potis huonoa omaatuntoa.
Siitä olisin kyllä voinut maksaa että joku olisi tullut tänne kantelemaan vauvaa siksi pahimmaksi huutoajaksi (klo 20-01) tuota keittiön ja olkkarin väliä ja minä olisin voinut maata hetken viereisessä huoneessa nukkuen tai vaan tuijottaen kattoon. 50e olisin tuosta ajasta voinut maksaa.
Jos mulla ei olis tukiverkostoa tai edes miestä.. Kaikki niin riippuu.
Olisihan se varmasti ihanaa joskus nukkua yksi yö ja ladata akut ennenkuin sekoaa.
ja vielä maksaisi siitä. Valvon itse mieluummin.
koliikkivauvan äiti