Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttävä ientulehdus! Meneekö ohi kotikonstein?

Vierailija
05.10.2012 |

Oon ollut neljä viikkoa flunssassa ja hengitellyt sitten yöt pääasiallisesti suun kautta.

Nyt kun flunssa alkaa periksi, alkoi järkyttävä jomotus suussa! Ylhäältä ja alhaalta edestä on ien ihan paisuksissa neljän hampaan kohdalta ja kun painoin ikeniä niin kahdesta kohtaa tuli ihan ministi mätää!

Meneekö tämä ohi tiheällä suun huuhtelulla ja käsikauppa buranalla vai pitääkö mennä h.lääkäriin?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään ikenet tulehdu mätiväksi siitä, että on flunssassa ja hengittää suun kautta.

Lääkäriin ilman muuta, tuo tarvitsee antibioottikuurin.

Vierailija
2/18 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti päivässä pesen hampaat ja syön aika säännöllisesti.

Koskaan ei aiemmin ole ollut vastaavaa!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssan aikana tuolta etuhampaiden takaa, muttei koskaan ole tullut tälläistä ientulehdusta.

Vierailija
4/18 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ehdottomasti alettava lankaamaan, vaikka valuisi verta. Näin parani mulla ientulehdus. Mutta mene hammaslääkäriin, jos tulee ihan märkää. Tuo voi edetä parodontiitiksi jos et hoida, jolloin hampaat alkavat löystyä ja leukaluu tuhoutua.

Vierailija
5/18 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee hampaat ja ienrajat paljon puhtaammiksi. Mulla oli aikaisemmin hammaskiveä, mutta kun aloin harjata sähköharjalla, se lähti pois.

Vierailija
6/18 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt heti hammaslääkäriin!

tulehdus voipi olla vaikka kuinka syvällä kun mätääkin tulee. Tarvitset ehkä antibioottikuurin.

Vierailija
7/18 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti päivässä pesen hampaat ja syön aika säännöllisesti. Koskaan ei aiemmin ole ollut vastaavaa! Ap

hampaaseen voi tulla huomaamaton halkeama esim. yöllisen hampaidennarskuttelun takia. Tai hammasväleissä voi muhia kariesta (hammastikun tai langan käyttö kannattaa ottaa tavaksi).

Joka tapauksessa ien ei ala märkiä flunssan takia.

-2-

Vierailija
8/18 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä lääkkeitä käytät? Onko sinulla diabetesta? reilua ylipainoa?

Vierailija
9/18 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ikenet vuoda enää verta. Ylempi ien ei ole enää niin kipeä kuin eilen ja turvotuskin on lakannut.

Jos katson vielä tämän päivän ja menen huomenna h.lääkäriin. Ei ole mikään mieluisin paikka mennä(lapsuuden oikaisuhoitojen takia), mutta ei tämä olotilakaan kovin miellyttävä ole.

Auttaisikohan Corsodyl?

Ap

Vierailija
10/18 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt duactia ja särkylääkkeitä flunssan aikana, mitään säännöllistä lääkitystä ei ole.

Ei ole diabetestä, mutta reilu ylipaino löytyy.

Ap

Vierailija
11/18 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoin muutamia kertoja kuukaudessa. Olen käyttänyt duactia ja särkylääkkeitä flunssan aikana, mitään säännöllistä lääkitystä ei ole.

Ei ole diabetestä, mutta reilu ylipaino löytyy.

Ap

lopeta tupakointi ja laihduta.

Vierailija
12/18 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainolla ja ientulehduksella?

Vierailija
13/18 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corsodyliä apteekista. Sitä ennen oli kipu jo lakannut särkylääkkeen voimalla. Huomenna soitan h.lääkäriin.

Ap

Vierailija
14/18 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corsodyliä aamuin illoin ohjeen mukaan nyt viikko. Täytyy ehdottomasti päästä hammaslääkäriin pian.

Olen varmaan alttiimpi hampaiden tukikudostulehduksille. Eihän hampaissa vain ole jo liikkuvuutta?

Antibiootit ja särkylääkkeet eivät tilannetta paranna, vaan tarvitset hammaskiven poiston, se ja bakteerimassat ientaskuissa pitävät tulehdusta yllä. Et saa jo muodostunutta hammaskiveä/ ientaskuissa olevaa bakteerimassaa itse mitenkään pois.

Seuraavalla kerralla osta sitten apteekista Corsodyliä vastaava Paroex-huuhde. Se on alkoholiton. Voit purskutella esim. 5 päivän kuurin joka kuukausi. Jos käytät Corsodyliä/Paroexia yli 10 pvä, klooroheksidiini alkaa värjätä hampaitasi (värjäymän saa kyllä ultraäänellä pois).

t. hammaslääkäri

Vierailija
15/18 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paradontiitti ja pikainen hakeutuminen h.lääkäriin hoitoon. Ohjasivat yksityiselle, koska kunnallisella on niin pitkät jonot, että menisi liian kauan.

Tämä on sitten ollut pidempään muhimassa ikenissä ilman mun tajuamista... Silloin tällöin on ollut ien hieman tulehtunut, mutta lähtenyt aina lankaamalla pois, enkä ole tajunnut, että se on päässyt äitymään noin pahaksi.

Great. 10 minuutin h.lääkärintuolissa istuminen aiheutti jo paniikkikohtauksen oireet. Miten ihmeessä mä selviydyn tulevasta, kun hoitokertoja tulee olemaan ilmeisesti useita...

Ei auta kun soittaa maanantaina aika.

Ap

Vierailija
16/18 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas ollu ientulehduksia välillä, mut aina selvinny niistä, sipuöia syöny, ja käyttäny corsodylia, särkylääkkeitä, mulla on vaan niin kova hammaslääkäri pelko, ja jos sinne pitäis mennä ni oisin sit narkoosissa muuten en suostuisi menemään..

Vierailija
17/18 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mätii niin tarvitsee jo antibiootteja ja lääkärikäynnin mutta vinkki vastaisen varalle:

ennenvanhaan suun tulehduksia hoidettiin suolavedellä purskuttamalla. Toimii edelleenkin...

Vierailija
18/18 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä kun kävit näyttämässä sitä. Eihän perinteiseen ientulehdukseen mätä kuulu :o Hrrr...

Nyt vaan hoidat suusi kuntoon pikaisesti.