Kestääkö yksinäisen äidin pää arkea?
Ajattelin vain kun itse olen äidiksi tulossa eikä ystäviä ole juurikaan (omasta tahdosta kylläkin), että miten sitä jaksaa sitten kun olenkin 24/7 kotona ja ainut jolle purkaa tuntoja on mies.
Enkä kaipaa mitään "olisit miettinyt aiemmin lapsen tekoa" ym. kommentteja, vaan yleistä keskustelua ja vinkkejä mihin te muut äidit puratte arjen paineita ja mahdollista yksinäisyyttä jos ei sitä ystävää ole?
Kommentit (3)
Kävimme muskarissa, MLL-kerhossa, avoimessa päiväkodissa ja asukaspuistossa. Kun lapsi oppi kävelemään, kävimme aamupäivisin aina avoimessa päiväkodissa ja sen jälkeen puistossa ja ruokakaupassa ja sitten päikkäreille. Päivät meni tosi kätevästi ja oli aina seuraa muista äideistä. Ihmisiin tutustuu, jos haluaa.
Jos haluaa omasta tahdosta olla ilman ystäviä, mies ja parisuhde kerää turhia paineita, kun kaikki paineet kohdistuu vain kotiin.
Kiitos vastauksistanne! Niin olen aikonutkin potkia itseni liikkeelle katsomaan ainakin mitä perheille/äideille suunnattua ohjelmaa tästä pienestä kylästä löytyy.. Olen vaan niin huono sitoutumaan että jaksaisin aina tiettyyn kellonaikaan olla tietyssä paikassa mutta voihan siellä aina silloin tällöin käydä. :)
Itse olen tähän mennessä nauttinut suunnattomasti kotona olemisesta, mutta en tiedä miten tilanne muuttuu sitten kun työtä ym. muuta ei ole kodin lisäksi (haluan olla mahdollisimman pitkään kotona lapsen kanssa).
-ap
Voithan osallistua vauvan kanssa vaikka perhekerhoihin tai esikkoryhmiin tms. jos kiinnostaa. Ja ei ole liian myöhäistä hankkia niitä ystäviä, joille purkaa arjen paineita. Itselle on vertaistuesta ollut suuri apu sekä myös omasta harrastuksesta, johon menen ilman vauvaa kun mies hoitaa vauvaa silloin kotona.