Tällaista on nelikymppisen tulottoman naisen elämä.
Mieheltä meni eilen kännykkä rikki hän lähti heti ostamaan uuden koska työssään sitä tarvitsee. On yrittäjä ja asiakkaat soittavat hänelle.Itselläni on myös melkein rikki kännykkä ja pyysin uutta hän sanoi että ostaa sitten ensi vuonna. Harmittaa mutta ei voi mitään. En mitään kallista puhelinta pyytänyt muutaman kympin kännykkää.
Kommentit (33)
Jos miehellä ei ole rahaa sen enempää niin ei ole. Meidän perhe suurin piirtein samassa tilanteessa. Vaimoni sairastelee usein, ei ole ollut töissä 11 vuoteen, tehnyt kirjoitustöitä kotona, mutta puoleentoista vuoteen ei mitään.
On taiteilijatyyppiä enemmän ei sopeutuisi mihinkään kaupan kassa tyyppisiin hommiin eikä suostu menemään työkkörin kursseillekaan.
Hänen lääkemenonsa ovat enemmän kuin lapsilisä eli minä joudun elättämään hänet. minä olen kyllä ostanut hänen kännykkänsä ym
Itse haluaisin pistää omat asiani kuntoon esim käydä hammaslääkärillä laitattamassa implantin (2 poskihammasta puuttuu) ja teettää kaihileikkauksen (kohta en näe ajaa autoa pimeällä), mutta mulla ei ole varaa, koska asunto ja perhe vien kaikki rahat.
Koittakaa nyt ymmärtää että Suomen systeemi että työmarkkinatuki on tarveharkinnaista on mätä, ja että kahden vanhemman perheillä joissa vain toinen elättää menee huonnommi kuin yksinhuoltajaperheillä jotka sentään saavat kaikenlaisia tukia!
Sitä virhettä ei kyllä ikinä kannata tehdä että menee miehen firmaan töihin! Siis jos mielii vielä tulevaisuudessa saada työkkäristä rahaa
Hiukan itsekunnioitusta peliin, nainen!!
Laita linkki. Tietenkin miedän perheessä on jotain outoa jonka takia me varmaan jäädään ilman.
Mä olen ihan tosissani harkinnut avioeroa koska tulemme olemaan tosi lirissä sitten kun joudun eläkkeelle, mutta en raaski jättää sairasta vaimoa yksin. On tosin sellaien mahdollisusu olemassa että jompikumpi meistä kuolee ennen sitä. Minä joko stressiin tai vaimo johonkin sairauteen.
Hiukan itsekunnioitusta peliin, nainen!!
Kyllä sinun etusi olisi ottaa se ero (tai muuttaa omaan asuntoon, jolloin miehen tulot eivät vaikuta mihinkään). Mies käyttää sinua ilmaisena työvoimana!
Jos miehellä ei ole rahaa sen enempää niin ei ole. Meidän perhe suurin piirtein samassa tilanteessa. Vaimoni sairastelee usein, ei ole ollut töissä 11 vuoteen, tehnyt kirjoitustöitä kotona, mutta puoleentoista vuoteen ei mitään.
On taiteilijatyyppiä enemmän ei sopeutuisi mihinkään kaupan kassa tyyppisiin hommiin eikä suostu menemään työkkörin kursseillekaan.
Hänen lääkemenonsa ovat enemmän kuin lapsilisä eli minä joudun elättämään hänet. minä olen kyllä ostanut hänen kännykkänsä ym
Itse haluaisin pistää omat asiani kuntoon esim käydä hammaslääkärillä laitattamassa implantin (2 poskihammasta puuttuu) ja teettää kaihileikkauksen (kohta en näe ajaa autoa pimeällä), mutta mulla ei ole varaa, koska asunto ja perhe vien kaikki rahat.
Koittakaa nyt ymmärtää että Suomen systeemi että työmarkkinatuki on tarveharkinnaista on mätä, ja että kahden vanhemman perheillä joissa vain toinen elättää menee huonnommi kuin yksinhuoltajaperheillä jotka sentään saavat kaikenlaisia tukia!
Oikeat taiteilijat ovat oikeasti todella ahkeria, luovuus edellyttää sitä. Monet joutuvat myös tekemään muuta työtä jos eivät elä taiteellaan (esim opettavat), eli tekevät kahta työtä. Osmo Rauhalakin on taiteilija-maanviljelijä :)
On muutamia jotka tienaavat (tilapäisesti, jollakin hitillä) paljon, mutta suurimmalla osalla taiteesta saatavat tulot jäävät muutamaan tonniin/ vuosi. Silti he jatkavat sitä.
Kaihileikkaukseen sinun pitäisi päästä julkiselle puolelle. Mä sain sieltä palvelusetelin yksityiselle pitkien jonojen takia (olin kaihin takia työkyvytön). Kaihi leikattiin nopeasti ja edullisesti. Hammasimplantteja ei kai saa julkiselta, mutta saako sillan?
Lyhyt viestisi kuulostaa hyvin samanlaiselta kuin entisen naapurinrouvan elämä.
Naapurinrouva oli pitkäaikaistyötön vajaakuntoiseuutensa takia. Niin paljon sairas ei ollut, että olisi eläkkeelle päässyt vaikka kunto ei normaaliin työpäiväänkään riitä. Niinpä hän oli työtön työnhakija, jolle ei miehen tulojen takia maksettu yhtään mitään.Hänen tarpeensa jyrättiin samoin kuin sinun tuon kännykkäjutun kanssa. Toisinaan tämä nainen lainasi rahaa omilta vanhemmiltaan että saisi ostaa itselleen uudet kengät tai housut :(
Kaikki kuitenkin muuttui kun mies löysi uuden rakkaudet. Avioerohan siitä tuli.
Rouva lähti suhteesta vain omat vaatteet mukanaan, kun ei jaksanut alkaa taistelemaan ja puoliaan pitämään.Nyt rouva elää omaa elämäänsä vuokrayksiössä. Köyhää hänellä edelleen on, mutta nyt pystyy kuitenkin ostamaan henkilökohtaiset tarpeelliset jutut. Parasta kaikessa on se, että hän on saanut itsemääräämisoikeutensa takaisin. Nyt hän saa elää omaa, aikuista elämäänsä. Enää ei mies määrittele mitä hän tarvitsee tai ei tarvitse.
Sinun, ap kannattaa miettiä haluatko elää parisuhteessasi lapsen asemassa, vai haluatko elää omaa elämääsi päätösvaltaisena aikuisena.
ei ole oikeuksia valittaakkaan. Tuet eivät sitten ole elättämistä. Vaan ansiotyö. AP mene töihin
mutta kun tulen häikäistyksi esim vastaantulevan auton valoista, en näe mitään. Kävin juuri silmälääkärillä ja hän sanoi että vielä ei ole mahiksiä päästä julkisen puolen leikkaukseen, ja yksityisellä maksksaa 1700 /silmä. Multa puuttuu 2 vierekkäistä poskihammasta, joten silta ei voi laittaa.
Olen ymmärtänyt että tarveharkinta työmarkkinatuesta poistuu vain niiltä jotka suostuvat menemään kurssille tai velvoitetöihin. Mun vaimo ei suostu millään sellaiseen.
Naapurinrouva oli pitkäaikaistyötön vajaakuntoiseuutensa takia. Niin paljon sairas ei ollut, että olisi eläkkeelle päässyt vaikka kunto ei normaaliin työpäiväänkään riitä. Niinpä hän oli työtön työnhakija, jolle ei miehen tulojen takia maksettu yhtään mitään.Hänen tarpeensa jyrättiin samoin kuin sinun tuon kännykkäjutun kanssa. Toisinaan tämä nainen lainasi rahaa omilta vanhemmiltaan että saisi ostaa itselleen uudet kengät tai housut :(
Rouva lähti suhteesta vain omat vaatteet mukanaan, kun ei jaksanut alkaa taistelemaan ja puoliaan pitämään.Nyt rouva elää omaa elämäänsä vuokrayksiössä. Köyhää hänellä edelleen on, mutta nyt pystyy kuitenkin ostamaan henkilökohtaiset tarpeelliset jutut. Parasta kaikessa on se, että hän on saanut itsemääräämisoikeutensa takaisin. Nyt hän saa elää omaa, aikuista elämäänsä. Enää ei mies määrittele mitä hän tarvitsee tai ei tarvitse.
Sinun, ap kannattaa miettiä haluatko elää parisuhteessasi lapsen asemassa, vai haluatko elää omaa elämääsi päätösvaltaisena aikuisena.
ei ole oikeuksia valittaakkaan. Tuet eivät sitten ole elättämistä. Vaan ansiotyö. AP mene töihin
Tiedän erään ihmisen, joka olisi valmis ottamaan vastaan ihan mitä töitä tahansa mutta kun ei vain ole mitään. Muutto toiselle paikkakunnallekaan ei käy tuosta vain, perheellinen kun on ja miehellä on kuitenkin työpaikka.
Helppohan se on huudella, että mene töihin...
ei ole oikeuksia valittaakkaan. Tuet eivät sitten ole elättämistä. Vaan ansiotyö. AP mene töihinTiedän erään ihmisen, joka olisi valmis ottamaan vastaan ihan mitä töitä tahansa mutta kun ei vain ole mitään. Muutto toiselle paikkakunnallekaan ei käy tuosta vain, perheellinen kun on ja miehellä on kuitenkin työpaikka.
Eikö todellakaan mitään työtä? Ei edes puhelinmyyntiä? Kyllä sitäkin työtä kestää tehdä edes sen vaaditun ajan, jotta saisi työttömyyskorvausta.
ei ole oikeuksia valittaakkaan. Tuet eivät sitten ole elättämistä. Vaan ansiotyö. AP mene töihinTiedän erään ihmisen, joka olisi valmis ottamaan vastaan ihan mitä töitä tahansa mutta kun ei vain ole mitään. Muutto toiselle paikkakunnallekaan ei käy tuosta vain, perheellinen kun on ja miehellä on kuitenkin työpaikka.
Kerrotko paikkakunnan niin katsotaa...
Ei se halua sua muutenkaan kuin hyväksikäytettäväksi. Häivy mahd. pian.
t. mies