Tällaista on nelikymppisen tulottoman naisen elämä.
Mieheltä meni eilen kännykkä rikki hän lähti heti ostamaan uuden koska työssään sitä tarvitsee. On yrittäjä ja asiakkaat soittavat hänelle.Itselläni on myös melkein rikki kännykkä ja pyysin uutta hän sanoi että ostaa sitten ensi vuonna. Harmittaa mutta ei voi mitään. En mitään kallista puhelinta pyytänyt muutaman kympin kännykkää.
Kommentit (33)
Tässä yhteiskunnassa ei sentään tarvitse olla täysin tuloton, jos vaan tekee jotain oman asemansa eteen.
Kotiäitikö olet ollut? Aloita uusi elämäsi vaikka ilmoittautumalla työttömäksi työnhakijaksi, sen jälkeen vaikka lähtemällä sellaiseen koulutukseen, että saat hankituksi ainakin päivärahaoikeuden tekemällä 10 kuukautta töitä.
Toinen vaihtoehto on tietenkin se, että vaihtaa miehen sellaiseen, joka pitää itsestään selvänä sitä, että elättää myös kotonaolevan vaimonsa. Ei ole ihan helppoa nykyään.
siihen vaikuttavat miehen tulot siksi olen tuloton.ap
Vai onko sitä vielä vahvistettu
koska kela ja työkkäri katsovat että voin tehdä firmassa toimistotöitä niin en usko että tulen saamaan mitään.ap
Hae töitä.
täällä vaan niin paljon työttömyyttä että mihinkään ei pääse.
Hae töitä.
täällä vaan niin paljon työttömyyttä että mihinkään ei pääse.
mikäli on pieniä lapsia niin ota lapset mukaan. Sano ukolle, että pitää mennä ansaitsemaan rahaa, että saisi ostaa itselle kännzkän ja jotain muutakin pientä joskus.
Hae töitä.
täällä vaan niin paljon työttömyyttä että mihinkään ei pääse.mikäli on pieniä lapsia niin ota lapset mukaan. Sano ukolle, että pitää mennä ansaitsemaan rahaa, että saisi ostaa itselle kännzkän ja jotain muutakin pientä joskus.
mutta en halua erota ja ero siitä tulisi jos lähtisin pois mies ei etä-suhteeseen halua.ap
mutta torpedoi sun yritykset elättää itse itsesi? Hienoa! Tuollaiset niljakkeet yleensä lähtee sitten eläkeiän kynnyksellä nuoremman matkaan ja sinä jäät ihmettelemään, kun ei ole eläkettä kertynyt jne. Arvostaisit itseäsi.
mutta torpedoi sun yritykset elättää itse itsesi? Hienoa! Tuollaiset niljakkeet yleensä lähtee sitten eläkeiän kynnyksellä nuoremman matkaan ja sinä jäät ihmettelemään, kun ei ole eläkettä kertynyt jne. Arvostaisit itseäsi.
Ei kai ap missään niin kirjoita.
Kelan ja työkkärin asenne on outo: eivät keksi muuta työllistymistä kuin miehen firma. Tosaalta, miksei ap voi mennä miehelle töihin ja ansaita sitä kautta?
Tuo, että töitä ei ole, herättää aina ristiriitaisia tunteita. Siis eikö ole mitään, minkäänlaisia töitä, vai eikö ole sellaisia töitä, joita ap haluaa tehdä?
Ja osta uusi kännykkä seuraavasta lapsilisästä.
Lyhyt viestisi kuulostaa hyvin samanlaiselta kuin entisen naapurinrouvan elämä.
Naapurinrouva oli pitkäaikaistyötön vajaakuntoiseuutensa takia. Niin paljon sairas ei ollut, että olisi eläkkeelle päässyt vaikka kunto ei normaaliin työpäiväänkään riitä. Niinpä hän oli työtön työnhakija, jolle ei miehen tulojen takia maksettu yhtään mitään.
Hänen tarpeensa jyrättiin samoin kuin sinun tuon kännykkäjutun kanssa. Toisinaan tämä nainen lainasi rahaa omilta vanhemmiltaan että saisi ostaa itselleen uudet kengät tai housut :(
Kaikki kuitenkin muuttui kun mies löysi uuden rakkaudet. Avioerohan siitä tuli.
Rouva lähti suhteesta vain omat vaatteet mukanaan, kun ei jaksanut alkaa taistelemaan ja puoliaan pitämään.
Nyt rouva elää omaa elämäänsä vuokrayksiössä. Köyhää hänellä edelleen on, mutta nyt pystyy kuitenkin ostamaan henkilökohtaiset tarpeelliset jutut. Parasta kaikessa on se, että hän on saanut itsemääräämisoikeutensa takaisin. Nyt hän saa elää omaa, aikuista elämäänsä. Enää ei mies määrittele mitä hän tarvitsee tai ei tarvitse.
Sinun, ap kannattaa miettiä haluatko elää parisuhteessasi lapsen asemassa, vai haluatko elää omaa elämääsi päätösvaltaisena aikuisena.
Kelan ja työkkärin asenne on outo: eivät keksi muuta työllistymistä kuin miehen firma. Tosaalta, miksei ap voi mennä miehelle töihin ja ansaita sitä kautta?
Tuo, että töitä ei ole, herättää aina ristiriitaisia tunteita. Siis eikö ole mitään, minkäänlaisia töitä, vai eikö ole sellaisia töitä, joita ap haluaa tehdä?
mutta ei hänellä ole varaa maksaa palkaa. Ja fyysisten sairauksien takia kaikki työt eivät minulle sovi ja muutenkin tällä alueella vähän töitä paljon työttömiä.Lapsilisä menee lapsen kuluihin siitä en ala ottamaan.
jos asioille ei aio tehdä mitään.
sä pystyt itsekin ostamaan halvan kännykän. Neljällä kympillä saa.
Jätät käymättä ruokakaupassa ja sanot ukollesi, että ei sulla ole varaa ostaa ruokaa.
Älä viitsi olla tahdoton nössö.
Ihan itse ap kirjoitti, että mies ottaisi eron jos ap tahtoisi hakea etäämmältä töitä joita voisi tehdä. Nyt myöhemmässä viestissä ap vielä kertoi, että tekee töitä miehen firmassa ilman palkkaa. Kuitenkin hänen tarpeensa sivuutetaan.
Ei kai ap missään niin kirjoita. Kelan ja työkkärin asenne on outo: eivät keksi muuta työllistymistä kuin miehen firma. Tosaalta, miksei ap voi mennä miehelle töihin ja ansaita sitä kautta? Tuo, että töitä ei ole, herättää aina ristiriitaisia tunteita. Siis eikö ole mitään, minkäänlaisia töitä, vai eikö ole sellaisia töitä, joita ap haluaa tehdä? Ja osta uusi kännykkä seuraavasta lapsilisästä.
mutta ei hänellä ole varaa maksaa palkaa. Ja fyysisten sairauksien takia kaikki työt eivät minulle sovi ja muutenkin tällä alueella vähän töitä paljon työttömiä.Lapsilisä menee lapsen kuluihin siitä en ala ottamaan.
Palkattomista työntekijöistä on toisinaan juttua sanomalehdissä. Yleensä tapahtumapaikkana on mamu-pitseria. Niissä on näitä ilman palkkaa työtä tekeviä. Ap:n kohdalla on kyse aivan samasta asiasta, vaikka tekeekin töitä suomalaisessa toimistossa.
Miksi sinä hyvä ihminen suostut tuommoiseen?
En tekisi töitä miehelle, jos hän ei maksaisi mulle palkkaa. Ikävää, että olet sairas ja ikävää ettei alueellasi ole sinulle sopivaa työtä.
On kyllä koko perheen etu, että olet puhelimella tavoitettavissa, joten osta vaan se kännykkä. Ostin kesällä uuden kun vanha antoi lopullisesti periksi, maksoi siinä 60 e.
A: hän todellakin tarvitsee puhelimen välittömästi työnsä takia, on priorisoitava
B: sinun puhelimesi on MELKEIN rikki, eli se siis toimii vielä?
Jos miehesi voi ostaa uuden puhelimen sinulle ensi vuonna, sehän on hieno asia. Ehkä silloin on paremmin rahaa. Huomasitko muuten,että vuosi 2013 vaihtuu alle 3kk:n päästä?
ja sen ettei ole varaa palkata sinua.
Meillä se ainakin riitti
Minäkin olen tuloton,mutta onneksi vain 3kk