Suositelkaa hyvää kasvovoidetta herkkäihoiselle
Olen erittäin herkkäihoinen, lähes mikä tahansa voide aiheuttaa vähän finnin tapaisia, punaisia ja tulehtuneita paukuroita iholle, tai vaihtoehtoisesti hirveän hilseilyn etenkin silmäluomien ja suun aluelle. Olettain olevan allergiaa, joko hajusteille tai säilöntäaineille. Vannoin ennen Erisanin purkkikasvovoiteen nimiin, joka olikin suunnilleen ainoa, joka sopi ihan täydellisesti. Mutta sen purkkirasvan valmistushan lopetettiin, ja tuubissa olevat Erisanit ovat taas liian ohuita talvella.
Mitä te muut herkkäihoiset käytätte? Itse olen tehnyt älyttömän monta kallista hukkaostosta. Esim. Lancome, Claris ja Clinique eivät käy, Dr. Hauscka ei käy (ja siinä merkissä en kestä sitä hajua). Ostin just apteekista Decubal-kasvovoiteen, joka muutaman päivän käytön jälkeen tuntuu ihan hyvältä, mutta siinä on huonona puolena älyttömän iso purkki, eli esim.treenikassiin tarvitsisin vähän pienemmän vaihtoehdon.
Kommentit (17)
Avenen voiteita suosittelen, mutta ovat Suomessa hyvin kalliita apteekissa. Hamstrasin niitä viime ulkomaanreissulta koko vuodeksi.
Joskus laitan avokadoöljyä kasvoihin yöksi.
Mitä tuo Weledan voide/öljy maksaa?
Etsi sarjasta ihotypillesi sopiva voide. Ihana sarja! Apteekista.
Avenen voiteita suosittelen, mutta ovat Suomessa hyvin kalliita apteekissa. Hamstrasin niitä viime ulkomaanreissulta koko vuodeksi.
Joskus laitan avokadoöljyä kasvoihin yöksi.Mitä tuo Weledan voide/öljy maksaa?
Öljy taitaa olla sokoksella n 23€, voide alle 20€.
herkälle kuivalle/sekaiholle tuo Almond -voide sopii mainiosti. Vielä paremmaksi olen todennut Weledan Wild Rose -voiteen joka on ensimmäinen voide, jonka olen ihan oikeasti huomannut tasoittavat ryppyjä! Olen siis kolmekymppinen joten puhun nyt niistä "ensimmäisistä ikääntymisen merkeistä" :)
Minulle eivät enää parabeneja, silikonia ym. "ylimääräistä" sisältävät voiteet yksinkertaisesti sovi. Lisäksi hajusteet ärsyttävät useimmiten.
Noissa luonnonkosmetiikan tuotteissa on se hyvä puoli, että tuoksutkin ovat luonnollisia eivätkä aiheuta niin helposti allergista ärsytystä.
Ihan mahtava ruusuvoide. Mun näppyläinen ihonrauhottui sillä kertalaakista. Uskomaton voide. Ja tuoksuu hyvälle.
Siitä löytyy monelle ihotyypille sopiva voide. Huonona puolena on tosiaan apteekkien järkyttävä hinta. Olen itse ratkaissut asian pistämällä miehelle kauppalapun matkaan aina kun lähtee työreissuun ranskan maalle. Siellä hinta oli tänä kesänä yli 10 euroa halvempi purkilta.
Välillä kun ihoni on todella kuiva ja hilseilevä, autta parhaiten Eucerin soothing creme 12% omega. Se on tosi paksua ja rasvaista, mutta rauhoittaa nopeasti ärtyneen ihon. Hintakin on edullisempi kuin avenessa ja purkki tuntuu riittävän loputtoman pitkään
hajusteeton vauvarasva. Ei siis ole mikään kasvovoide, mutta ainakin omalle tosi vaativalle iholle ihan täydellinen.
Paras on ollut etanavoide, se 100ml purkki Lifesta, tai viimeksi ostin hulluilta päiviltä, muistaakseni 35e ja on ollut riittoisaa. Mulla on sekaiho, talvella pintakuiva, mutta etanavoide on ollut varsinkin talvella ihanan täyteläinen.
Aivan korvaamaton mulle! Järkyttävän kuiva iho, tuo auttaa. Ilman olisin pulassa. Ei oo pahan hintaista, ja purkki kestää kauan.
Nettisivulla puhutaan vartalosta, höpö höpö, käy kasvoille loistavasti eikä purkissa ole vartalovoiteesta sanaakaan.
http://www.lavera.fi/tuotteet/product_details.php?p=277
Tässä tulikin monta uutta merkkiä joita voin kokeilla.
Decubalian olen nyt siis tässä käyttänyt n. viikon verran, mutta jostain syystä leuka tuntuu "kukkivan" tällä hetkellä :-(
ap
mulle se on paras. Hajusteettomat tuotteet käyvät vain. Mä käytin pitkän aikaa LV:tä kunnes se yht'äkkiä alkoi kirveltämään ja tekemään mun iholle näppylöitä.
Nyt kun kokeilet noita suositeltuja tuotteita, niin ota huomioon, että sun ihon pitää ensin tottua siihen rasvaan. Mulle tulee joskus kirvelyä pelkästään tutun aurinkorasvan käytöstä, kun käytän sitä ekaa kertaa. KUn iho taas tottuu siihen, ei mitään ongelmia.
Ainakin luontaistuotekaupat myy, ehkä Sokoskin.
Ainakin Sokoksella. Kevyempi ja rasvaisempi voide samassa sarjassa. Ei kyllä ihan halvimmasta päästä mutta sopii nelikymppiselle ruusufinninaamalleni paremmin kuin perusvoiteet. Myös saman sarjan puhdistusvoide on hyvä
Herkkäihoisena olen itsekin törmännyt ongelmaan. Jotkut perusvoiteet ihan ok iholle ja kasvoille. Keväällä ostin Idea Toscanan vartalovoidetta (sis. oliiviöljyä) apteekista, josta 500 ml ja 200 ml koot. Ei keinotekoisia haju- tai väriaineita. Nyt myös kasvovoide, joka luonnonkosmetiikkaa, mutta en löytänyt lähiapteekista vielä. www.ideatoscana.fi
Herkän ihon sarja, etenkin öljy on ihana. Kohtuuhintainen. Tuoksuton.