Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Meidän lapset ei syö eineksiä!" Niinpä....

Vierailija
04.10.2012 |

Naapuria jeesasin tänään, kun tuli yllättävä meno ja otin heidän kaksi alakouluikäistä lastaan meille pariksi tunniksi hoitoon. Meillä oli sinä aikana ruoka ja toki naapurin mukulatkin ruokin. Naapurin viherpiipertäjämaailmanparantajaluomumamma on aina toitottanut kuinka heidän "Oras ja Taimi" ei syö mitään einestä tai edes puolivalmista, kun on vauvasta tottunut alustapitäen itsetehtyyn ja luomuun yms. No meillä oli tänään tarjolla kananugetteja, kalapuikkoja ja itsetehtyä perunamuussia. Lisäksi oli kurkkua, tomaattia, paprikaa ja hunajamelonia. Ja mitä pikku "Oras ja Taimi" veteli kaikista eniten suurella halulla? No niitä nugetteja ja kalapuikkoja! "Meillä ei oo koskaan ollu näin hyvää ruokaa!" oli kommentti.

Ja ihan piruuttani tarjosin jälkkäriksi kinuskivanukkaat... hyvin uppos.

No joo, ei mulla muuta.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä oli tarjolla sekä kalapukkoja että kananugetteja?

Vierailija
62/79 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tästä nyt tullut varsin kärkäs ketju!

Én ole yhtään katkera ja tarkoituksella paha ihminen ja meillä syödään laidasta laitaan ruokia. Sattui nyt vain olemaan päivä, jolloin oli nugetit ja kalapuikot tarjolla, kun ei ollut valmiina kuin se perunamuusi edelliseltä päivältä (ja sen kanssa muuten oli silloin ihan itse tehty jauhelihamureke ;)) ja piti ruoka nopeasti saada pöytään.

Kuten jo olen sanonut, naapurin rouva on hyvin itsensä muiden yläpuolelle korottava ja pitää heidän tapojaan ainoina oikeina. Suuna päänä aina omat asiansa tuovat muiden kuuluviin ja usein puheillaan jopa loukkaa muita. Siksi täällä salaa hykertelen tälle asialle.

Eipä muuta. Mun elämää ei hetkauta av:n "tuomiot".

Reipasta viikonloppua! Me lähdetään nyt lasten kanssa sienimetsään ja tehdään jotain herkkuruokaa saalista. Ja meillä lapset syö suurella halulla sieniruokiakin, vaikka ovat saaneet maistaa "roskaruokaakin".

ap

vaikutelman minä kyllä sain tässä siitä naapurin rouvastakin. Jos hän olisi tiukkis, joita kyllä myös riittää, hän olisi lasten mukana antanut ruuat, joita hänen kullannuppusensa syö ja kieltänyt tarjoamasta mitään sopimatonta.

Mutta hyvää viikonloppua minunkin puolestani, pidetään pipot silleen sopivan kireällä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä naapurin nainen kuulostaa samanlaiselta natsilta,kuin monet kestovaippamammat.Pitää nostaa itseä toisten yläpuolelle paasaamalla kestovaipoista..aargh!

Vierailija
64/79 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos aloittaja hyvää hyvyyttään ottaa yllättäen naapurin lapset hoitoon, niin oisko hänen pitänyt vielä kauppaan lähteä erikseen ostamaan heille ruokaa ja valmistaa sitä?

Vierailija
65/79 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kehittymättön makuaisti suosii suolaista ja rasvaista. Vaikka skidi olisi kasvatettu porkkanoilla, niin silti makkara tai uppopaistettu kananugetti maistuu lapsesta kuin lapsesta hyvältä.

AP:n naapurintäti on pihalla kuvitellessaan, että voisi vaikuttaa tällaiseen fysiologiseen faktaan ja AP itse on naurettava tuntiessaan voitonriemua kun päästi lapset einesten makuun.

Jos ostatte kokonaisen kananpojan ja valmistatte sen itse viimeistä luunmurua ja sisäelintä (grillatut kanansydämet esim. on herkkua jossain päin maailmaa!) myöten ruuaksi, niin pisteet teille kanan hyötykäytöstä, mutta teollisesti möyhennettyä kananugettia, joka on täynnä lisäaineita, rasvaa ja suolaa ja rustoja, joita ihmiskeho ei edes pysty hyödyntämään ravinnoksi, ei oikein voi kutsua ekologiseksi ruuaksi.

Vierailija
66/79 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos aloittaja hyvää hyvyyttään ottaa yllättäen naapurin lapset hoitoon, niin oisko hänen pitänyt vielä kauppaan lähteä erikseen ostamaan heille ruokaa ja valmistaa sitä?

on sanonut, että pitäisi?

Vierailija
67/79 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
68/79 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittikohan tämä naapurin luomumamma että hänen lapsensa eivät syö eineksiä = hän ei syötä lapsilleen eineksiä?

Mistä se sen tietäisi miten lapset eineksiin reagoivat, jos ei niitä koskaan tarjoa.

Vähän OT, mutta kerran emme olleet varmoja, tuleeko yksi lapsiperhe meille syömään yhteisen kaupunkikierroksen jälkeen vai ei. Niinpä varmuuden vuoksi varasimme jotain einestä (just tyyliin ranskalaiset ja nuggetit, meillä ei itsellämme ollut silloin vielä lapsia). Perheen lapset kehuivat isoon ääneen, miten he eivät ole ikinä syöneet niin hyvää ruokaa... Myöhemmin selvisi, että ko. perheessä ei tarjottu lapsille kotona eineksiä.

Uudet ja erilaiset maut voivat viehättää lapsia. Minut ja veljeni kasvatettiin pääasiassa einesruoalla. Muistan kun sain parhaan ystäväni kotona oikeaa kotiruokaa, kyllä se maistui parhaalta ikinä.

Vierailija
69/79 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoitko videon? Syötätkö senkin jälkeen nugetteja lapsillesi?

Minä söin itse niitä aikanaan, kunnes kuulin mitä ne ovat. Lapselleni en antaisi koskaan.

Vierailija
70/79 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmat lapset syövät mielellään tasaiseksi jauhettua, suolaista ja rasvaista ruokaa. Pidän kuitenkin järkevänä tarjota omilleni tuoreista raaka-aineista valmistettua ruokaa, marjoja, hedelmiä ja vihanneksia, vaikka aina ei uppoa yhtä helposti kuin kalapuikot tarhassa.

Naapuria jeesasin tänään, kun tuli yllättävä meno ja otin heidän kaksi alakouluikäistä lastaan meille pariksi tunniksi hoitoon. Meillä oli sinä aikana ruoka ja toki naapurin mukulatkin ruokin. Naapurin viherpiipertäjämaailmanparantajaluomumamma on aina toitottanut kuinka heidän "Oras ja Taimi" ei syö mitään einestä tai edes puolivalmista, kun on vauvasta tottunut alustapitäen itsetehtyyn ja luomuun yms. No meillä oli tänään tarjolla kananugetteja, kalapuikkoja ja itsetehtyä perunamuussia. Lisäksi oli kurkkua, tomaattia, paprikaa ja hunajamelonia. Ja mitä pikku "Oras ja Taimi" veteli kaikista eniten suurella halulla? No niitä nugetteja ja kalapuikkoja! "Meillä ei oo koskaan ollu näin hyvää ruokaa!" oli kommentti.

Ja ihan piruuttani tarjosin jälkkäriksi kinuskivanukkaat... hyvin uppos.

No joo, ei mulla muuta.

Vierailija
71/79 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos yrittää pitää kiinni siitä että lapset syövät suht. hyvää ruokaa saa heti paskaa niskaansa niiltä äideiltä joiden lapset syövät mäkkärissä..nugetteja ja karkkia harvasen päivä.

Mun 1,5v poika ei ole koskaan saanut karkkia(hui kamala) ja syy tähän on se etten halua hänen tumppaavan sitä paskaa kehoonsa. Pieni kun ei edes osaa sitä vielä vaatia niin on hyvin helppo jättää syöttämättä sitä roskaa. Anoppilassa yrittävät tuputtaa karkkia sipsiä jatkuvasti. Meidän lapsen serkut on opetettu kävelemään heiluttamalla suklaapatukkaa nenän edessä ja 2-vuotiaana kykenivät mättämään pussin sipsiä 1,5litran cokis kyytipoikana...huoh

Mikä siinä on niin hirveää että haluan kasvavan lapseni ruoan olevan mahdollisimman terveellistä. en ole mikään natsi,meillä on syöty peruspilttejä jaa ruoka on myös ihan perusruokaa esim.makaroonilaatikko,kalakeitto jne. jättää vaan sen suolan pois. Synttäreillä on kakkua maistettu mutta en itse saisi mtn. kiksejä siitä että syötän jotain epäruokaa kuten kaupan lisäaine/suola/kovarasva-nugetteja. Kerta silloin tällöin ok mutta miksi kehuskella tollasella asialla?

Kai se sattuu arkaan paikkaa että jotkut äidit tosiaan jaksavat miettiä mitä heidän lapsensa syö.

Vierailija
72/79 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin rouva on siis ap:n mielestä ilmeisesti jotenkin ärsyttävä ja ylimielinen. Ja naapurin lapsilla on naurettavat nimet.

Ok, tämä selvä. Ja tämän ap halusi tulla kertomaan tänne av-palstalle syystä siitä että?

Ei varmaan ollut ap:n tarkoitus, mutta omissa silmissäni hän antoi vain itsestään hölmön ja omahyväisen kuvan. Taitavat naapurukset olla enemmän toistensa kaltaisia kuin ap on tajunnutkaan ;)

Vierailija
73/79 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai edes ollut siinä määrin einesmättöjä mitä nykyisin tai ainakin äitini teki ruoat itse ja ihan hyvä kokki onkin. Silti juhlapäiviä olivat ne varmaan muutaman kerran vuodessa toistuvat päivät, kun sain nakkikioskilta hot dogin! Ne olivat IHANIA. Eli vaikka naapurin lapset nyt söivätkin eineksiä, en näe asiassa mitään vinoilemisen aihetta, einekset sun muut maistuvat ensialkuun kai usein tosi hyviltä. Itse olen keskitien kulkija eli ruoalla hifistelyä en ymmärrä, mutta toisaalta nostan hattua äideille, jotka vääntää terveellisiä ruokia, joita lapset haukkuvat :)

Vierailija
74/79 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elääpä täm ketju vielä vaan...

Siksi oli molempia, kun olin nugetit varannut meidän perheelle ja naapurin lapset sitten tulivat ns. ekstrana, joten lisäksi kaivoin pakastimesta niitä kalapuikkoja.

Oliko tämä merkitseväkin juttu tässä asiassa?

Vierailija
75/79 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat naapurukset olla enemmän toistensa kaltaisia kuin ap on tajunnutkaan ;)

Vierailija
76/79 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtisi oli? useimmat lapset syövät mielellään tasaiseksi jauhettua, suolaista ja rasvaista ruokaa. Pidän kuitenkin järkevänä tarjota omilleni tuoreista raaka-aineista valmistettua ruokaa, marjoja, hedelmiä ja vihanneksia, vaikka aina ei uppoa yhtä helposti kuin kalapuikot tarhassa.

Naapuria jeesasin tänään, kun tuli yllättävä meno ja otin heidän kaksi alakouluikäistä lastaan meille pariksi tunniksi hoitoon. Meillä oli sinä aikana ruoka ja toki naapurin mukulatkin ruokin. Naapurin viherpiipertäjämaailmanparantajaluomumamma on aina toitottanut kuinka heidän "Oras ja Taimi" ei syö mitään einestä tai edes puolivalmista, kun on vauvasta tottunut alustapitäen itsetehtyyn ja luomuun yms. No meillä oli tänään tarjolla kananugetteja, kalapuikkoja ja itsetehtyä perunamuussia. Lisäksi oli kurkkua, tomaattia, paprikaa ja hunajamelonia. Ja mitä pikku "Oras ja Taimi" veteli kaikista eniten suurella halulla? No niitä nugetteja ja kalapuikkoja! "Meillä ei oo koskaan ollu näin hyvää ruokaa!" oli kommentti. Ja ihan piruuttani tarjosin jälkkäriksi kinuskivanukkaat... hyvin uppos. No joo, ei mulla muuta.

Pontti oli se, että naapurin rouva usein monessa tilanteessa toitottaa, ettei heidän "Oras ja Taimi" syö ja nimenomaan ei SUOSTU syömään eineksiä. Ja kuinkas sitten kävikään, kun niitä eineksiä oli tarjolla...

Joopa, poistun paikalta salaa hykerrellen. Ehkä olen sitten kiero ihminen ja ilkeä, kun tänne anonyymisti tulin hykertelemään tässä asiassa.

Hyvä, että täältä löytyy ihmisiä, jotka osaavat ottaa aina kaikki muut huomioon, eivätkä naureskele toisille selän takana. Minä voin myöntää, etten siihen joka tilanteessa kykene.

So long!

ap

Vierailija
77/79 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin rouva on siis ap:n mielestä ilmeisesti jotenkin ärsyttävä ja ylimielinen. Ja naapurin lapsilla on naurettavat nimet. Ok, tämä selvä. Ja tämän ap halusi tulla kertomaan tänne av-palstalle syystä siitä että? Ei varmaan ollut ap:n tarkoitus, mutta omissa silmissäni hän antoi vain itsestään hölmön ja omahyväisen kuvan. Taitavat naapurukset olla enemmän toistensa kaltaisia kuin ap on tajunnutkaan ;)

Juu, en ole itseäni millekään jalustalle korottanutkaan. Sen verran kuitenkin pidän mölyt mahassani, että en mene kylille huutelemaan naapurin asioita. Tämän paikan koen olevan hyvän kanavan siihen, jos joskus tekee mieli sanoa "Ähäkutti!".

Ja ei niillä naapurin lapsilla ole naurettavia nimiä, ihan norminimet on. Kunhan vähän väritin tätä aloitusta. Kaikkihan ei ole totta mitä täällä kirjoitetaan, jos mikään....

ap, joka nyt oikeasti poistuu eikä tähän ketjuun palaa

Vierailija
78/79 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitä luomunaapuria, jonka pitää tehdä asiasta kauhean iso numero ja toitottaa sitä kaikille. (Meilläkin syödään luomua pääasiassa mutta ei sitä kaikille toitoteta)

En myöskään ymmärrä ap:tä, että pitää leuhkia paskojen einesten ja lisäainesokerivanukkaiden syöttämisellä lapsille. (Meilläkin joskus syödään einestä, mutta siinä ei ainakaan ole mitään leuhkimisen aihetta kuten ap tekee)

Pidemmän päälle arvostan kuitenkin eniten perheitä, jotka opettavat lapset ruuan aitoihin makuihin. Kyllä lapset eineksiä usein mielellään syövät, mutta aikuisten tehtävä on opettaa hyvät ruokailutottumukset kotona.

Vierailija
79/79 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän