"Meidän lapset ei syö eineksiä!" Niinpä....
Naapuria jeesasin tänään, kun tuli yllättävä meno ja otin heidän kaksi alakouluikäistä lastaan meille pariksi tunniksi hoitoon. Meillä oli sinä aikana ruoka ja toki naapurin mukulatkin ruokin. Naapurin viherpiipertäjämaailmanparantajaluomumamma on aina toitottanut kuinka heidän "Oras ja Taimi" ei syö mitään einestä tai edes puolivalmista, kun on vauvasta tottunut alustapitäen itsetehtyyn ja luomuun yms. No meillä oli tänään tarjolla kananugetteja, kalapuikkoja ja itsetehtyä perunamuussia. Lisäksi oli kurkkua, tomaattia, paprikaa ja hunajamelonia. Ja mitä pikku "Oras ja Taimi" veteli kaikista eniten suurella halulla? No niitä nugetteja ja kalapuikkoja! "Meillä ei oo koskaan ollu näin hyvää ruokaa!" oli kommentti.
Ja ihan piruuttani tarjosin jälkkäriksi kinuskivanukkaat... hyvin uppos.
No joo, ei mulla muuta.
Kommentit (79)
me vegeperheenä emme kammoksu eineksiä. ESIM. Tuon tuosta ostamme pakkasesta soijanugetteja ja sitten tehdään ranskalaisia himassa.
Naapurin muksu 6v. on meillä todella usein kolmantena muksuna ja rakastaa yli kaiken näitä soijanugetteja.
kerroimme myös hänen vanhemmilleen, että meillä nugettejen lisäksi söi myös runsaasti kasviksiakin. Kun kotona ei ole syönyt moneen vuoteen, niin eivät enää edes tarjoa.
Olivat sitten kotiin ostaneet nugetteja eivät olleet maistuneet. Joten ei niitäkään sitten enää tarjota, ja naapurit ovat taas ihan hädässä, että mitä lapselle syöttää, kun kotona se ei suostu syömään mitään.
Pyysivät sitten mua sinne kerran tekemään ruokaa. Tein taas kotikutoisia ranskalaisia uunissa, soijanugetteja ja perussalaatin. Likka ahmi mahansa täyteen.
Siinä sitten tuli ilmi, että isänsä ei ollut ostanut niitä nugetteja aikaisemmin mitä meillä oli syönyt, vaan niitä kanasta tehtyjä tarjous sellaisia.
Tuo perhe ei myöskään mustikkaa, eikä koske hedelmiin. Lapsi kyllä meillä niitä ahmii, ja mummolassaan, muttei kotonaan. Sille ei aineta painoa, vain sille mitä tuo kotonaan syö. Ja oikeesti myös hurjan pitkälti säälittää tämä mukula, koska vanhemmat eivät näe tai kuuntele sitä ollenkaan! Ja he ovat kohta jo viemässä sitä sairaala hoitoon, kun muksu ei syö mitään.
tää ei niinkään ollut vastaus, vaan se, että millä perkeleellä saada lapsen vanhempien silmät auki, ettei se ole kiinnostunut makaroonilaatikosta tai pitsastakebabista päivittäin. meillä suomessa ei edes tilattu ruoka ole vielä niin monipuolista, että sen varassa voisi elää... toisin oli new yorkissa.
Nuo eivät edes eineksiä osta kummosesti, kun ei se kuitenkaan niistä tykkää. Rahan mennoo vaan.
Tässä asiassa on hyvä kulkea keskitietä. Toki pyritään mahdollisimman paljon tekemään itse ruokaa, mutta ei aina jaksa, jos on vähän huonompi päivä. Usein on... huonompia päiviä.
Samaten voissa paistettu maksalaatikko, puolukkasurvoksen kanssa! Ja verimakkarat!
että hänen lapsensa eivät syö eineksiä = hän ei syötä lapsilleen eineksiä?
minäkin ymmärsin.
Taitaa lisäaineilla olla tekemistä sen kanssa, miten voitonriemuisena ap asiansa esittää...
jos yrittää pitää kiinni siitä että lapset syövät suht. hyvää ruokaa saa heti paskaa niskaansa niiltä äideiltä joiden lapset syövät mäkkärissä..nugetteja ja karkkia harvasen päivä.
Mun 1,5v poika ei ole koskaan saanut karkkia(hui kamala) ja syy tähän on se etten halua hänen tumppaavan sitä paskaa kehoonsa. Pieni kun ei edes osaa sitä vielä vaatia niin on hyvin helppo jättää syöttämättä sitä roskaa. Anoppilassa yrittävät tuputtaa karkkia sipsiä jatkuvasti. Meidän lapsen serkut on opetettu kävelemään heiluttamalla suklaapatukkaa nenän edessä ja 2-vuotiaana kykenivät mättämään pussin sipsiä 1,5litran cokis kyytipoikana...huoh
Mikä siinä on niin hirveää että haluan kasvavan lapseni ruoan olevan mahdollisimman terveellistä. en ole mikään natsi,meillä on syöty peruspilttejä jaa ruoka on myös ihan perusruokaa esim.makaroonilaatikko,kalakeitto jne. jättää vaan sen suolan pois. Synttäreillä on kakkua maistettu mutta en itse saisi mtn. kiksejä siitä että syötän jotain epäruokaa kuten kaupan lisäaine/suola/kovarasva-nugetteja. Kerta silloin tällöin ok mutta miksi kehuskella tollasella asialla?
Kai se sattuu arkaan paikkaa että jotkut äidit tosiaan jaksavat miettiä mitä heidän lapsensa syö.
Siis siitä, että naapurin lapsille einesruoka maistui?
En ymmärrä mikä vahingonilon aihe se on, eiköhän ole itsestäänselvää, että suurin osa lapsista pitää einesmätöstä, ainakin useimmista sen lajeista vähintään muutaman maistelukerran jälkeen.
Olen itse varmaan monen mielestä aika luomumamma mutta meillä kyllä syödään eineksiä ja kalapuikot maistuvat lapselle, tosin niin maistuu kyllä ihan kalakin ja linssikeitto. Muuta lihaa kuin kalaa meidän perheessä ei syödä. Itseäni ei haittaa jos lapsi hoidossa syö eineksiä syöhän niitä kotonakin mutten haluaisi hänen syövän niitä hoidossa joka päivä kun ei kotonakaan syö ja siksi hoitopaikkakin on valittu huolella.
Anoppilassa yrittävät tuputtaa karkkia sipsiä jatkuvasti. Meidän lapsen serkut on opetettu kävelemään heiluttamalla suklaapatukkaa nenän edessä ja 2-vuotiaana kykenivät mättämään pussin sipsiä 1,5litran cokis kyytipoikana...huoh
Tämä nyt kuulostaa ihan yhtä epänormaalilta kuin hysteerinen ruuan terveellisyyden vahtiminenkin. Ei siis todellakaan ole mitään normimenoa niissä tavallisissa perheissä, joissa voidaan joskus syödä noita pahamaineisia nugettejakin.
Anoppilassa yrittävät tuputtaa karkkia sipsiä jatkuvasti. Meidän lapsen serkut on opetettu kävelemään heiluttamalla suklaapatukkaa nenän edessä ja 2-vuotiaana kykenivät mättämään pussin sipsiä 1,5litran cokis kyytipoikana...huohTämä nyt kuulostaa ihan yhtä epänormaalilta kuin hysteerinen ruuan terveellisyyden vahtiminenkin. Ei siis todellakaan ole mitään normimenoa niissä tavallisissa perheissä, joissa voidaan joskus syödä noita pahamaineisia nugettejakin.
taisin sanoakin että mielestäni kerta silloin tällöin ok,tuskin paskankaan syöminen nyt tappavaa on :) Ymmärrän sen että anoppilan tila on epänormaali ja itse ajattelen että joskus lapsen hyvä saada karkki överit esim. synttäreillä niin tietää että siitä tulee oikeasti huono olo.
Joku täälläkin oli vaan kauhistellut kun 2vuotias ei ollut saanut kertaakaan karkkia...Itse taas ajattelin että mieluummin mahd.myöhään tunkee sitä shittiä naamaansa,sori jos loukkaa jotakuta että oikeasti mietin lasteni ruoka-asioita...nro39
makuisia, mutta voihan niitä hätätilassa syödä.
Kyllä lapset oppivat eri tavalla makuihin kun syövät pääosin oikeista aineista tehtyä ruokaa.
Ihmettelen vain ap:n katkeraa ja voitonriemuista riehumista asian tiimoilta, aika lapsellista.
Tarkoittikohan tämä naapurin luomumamma että hänen lapsensa eivät syö eineksiä = hän ei syötä lapsilleen eineksiä?
Mistä se sen tietäisi miten lapset eineksiin reagoivat, jos ei niitä koskaan tarjoa.
Vähän OT, mutta kerran emme olleet varmoja, tuleeko yksi lapsiperhe meille syömään yhteisen kaupunkikierroksen jälkeen vai ei. Niinpä varmuuden vuoksi varasimme jotain einestä (just tyyliin ranskalaiset ja nuggetit, meillä ei itsellämme ollut silloin vielä lapsia). Perheen lapset kehuivat isoon ääneen, miten he eivät ole ikinä syöneet niin hyvää ruokaa... Myöhemmin selvisi, että ko. perheessä ei tarjottu lapsille kotona eineksiä.
Anoppilassa yrittävät tuputtaa karkkia sipsiä jatkuvasti. Meidän lapsen serkut on opetettu kävelemään heiluttamalla suklaapatukkaa nenän edessä ja 2-vuotiaana kykenivät mättämään pussin sipsiä 1,5litran cokis kyytipoikana...huohTämä nyt kuulostaa ihan yhtä epänormaalilta kuin hysteerinen ruuan terveellisyyden vahtiminenkin. Ei siis todellakaan ole mitään normimenoa niissä tavallisissa perheissä, joissa voidaan joskus syödä noita pahamaineisia nugettejakin.
taisin sanoakin että mielestäni kerta silloin tällöin ok,tuskin paskankaan syöminen nyt tappavaa on :) Ymmärrän sen että anoppilan tila on epänormaali ja itse ajattelen että joskus lapsen hyvä saada karkki överit esim. synttäreillä niin tietää että siitä tulee oikeasti huono olo.
Joku täälläkin oli vaan kauhistellut kun 2vuotias ei ollut saanut kertaakaan karkkia...Itse taas ajattelin että mieluummin mahd.myöhään tunkee sitä shittiä naamaansa,sori jos loukkaa jotakuta että oikeasti mietin lasteni ruoka-asioita...nro39
lapsille karkkia vaikka toki tiedämme että jonain päivänä he niitä maistavat. Vanhempi lapsista on kouluikäinen ja kieltäytyy itse karkista. Pienemmän puolesta kiellämme me. Ideana on se, että lapset ovat mahdollisimman pitkään syömättä karkkia eivätkä näin ollen totu niiden makuun. Päiväkodissa oli jatkuvasti jonkun synttärikarkkeja tarjolla ja sanoimme sillon esikoiselle, että hän saa maistaa jos haluaa. Kerta riitti ja hän totesi, että meidän herkut (mm jätski ja pulla) maistuvat paremmilta.
Toki tätä kauhistellaan ja saan kuulla jatkuvasti noita kaupunkitarinoita kuinka karkiton lapsuus johtaa hallitsemattomaan ahmimiseen, mutta kertojat eivät pysty koskaan nimeämään näitä henkilöitä. Se on aina vain "yks tuttu".
Minulla ja sisaruksillani oli karkiton, mutta ei herkuton lapsuus eikä meistä kukaan syö niitä vieläkään.
Saadaan kalapuikoistakin aikaan taistelu! Antakaaa nyt AP:n perheen syödä niitä eineskalojansa jos haluavat. Ja olisko naapurin Oras ja Taimi pitäny jättää kokonaan ilman ruokaa? Ainoastaan AV:llä... Ai hitto, tää palsta on parasta viihdettä!
Mukavaa viikonloppua kaikille hauskuuttajille! :)
en ymmärrä, mistä teitä sikiää.
Mitä vit... sulle naapurin penskojen ruokavalio kuuluu?
Minäkin sain lapsena vain itsetehtyä ruokaa ja silti olisin halunnut aina vaan grillille ja hampurilaisia.
päiväkkotiruoka ja kouluruoka on eineksiä, ja meilläkin niihin turvaudutaan.
Mutta jos joku haluaisi ruokaan panostaa, niin miten se on sulta pois?
kauhean ilkeän oloinen tyyppi olet.
Joku täälläkin oli vaan kauhistellut kun 2vuotias ei ollut saanut kertaakaan karkkia...Itse taas ajattelin että mieluummin mahd.myöhään tunkee sitä shittiä naamaansa,sori jos loukkaa jotakuta että oikeasti mietin lasteni ruoka-asioita...nro39lapsille karkkia vaikka toki tiedämme että jonain päivänä he niitä maistavat. Vanhempi lapsista on kouluikäinen ja kieltäytyy itse karkista. Pienemmän puolesta kiellämme me. Ideana on se, että lapset ovat mahdollisimman pitkään syömättä karkkia eivätkä näin ollen totu niiden makuun. Päiväkodissa oli jatkuvasti jonkun synttärikarkkeja tarjolla ja sanoimme sillon esikoiselle, että hän saa maistaa jos haluaa. Kerta riitti ja hän totesi, että meidän herkut (mm jätski ja pulla) maistuvat paremmilta.
Toki tätä kauhistellaan ja saan kuulla jatkuvasti noita kaupunkitarinoita kuinka karkiton lapsuus johtaa hallitsemattomaan ahmimiseen, mutta kertojat eivät pysty koskaan nimeämään näitä henkilöitä. Se on aina vain "yks tuttu".
Minulla ja sisaruksillani oli karkiton, mutta ei herkuton lapsuus eikä meistä kukaan syö niitä vieläkään.
Meilläkään ei lapsuudessa syöty juuri karkkia ja en tänä päivänäkään sitä juuri syö. Mies sen sijaan saattaa ostaa sipsiä ja sen kyytipojaksi 3pussia karkkia jotka syödään maanista tahtia..Heillä tosiaan ei perheessä juuri ruoka-arvoja ajatella :(
Muuten ihan sama mitä tuhoja omalle kropalleen tekevät mutta mulle tää on kuin taistelu tuulimyllyjä vastaan,toistaiseksi jaksan.
Se nro 39
Mutta eihän tuossa aloituksessa ole mitään ajatusta, ellei joku ap:n alemmuuskompleksi ja piilokaunaisuus.
Ap auttoi naapuria, mikä on tosi hienoa. Lapset saivat ruokaa, joka maistui heille, vielä parempi. Miksei ap nauti siitä sen sijaan, että nimittelisi naapuriaan ja ilkeilisi?
Onpa tästä nyt tullut varsin kärkäs ketju!
Én ole yhtään katkera ja tarkoituksella paha ihminen ja meillä syödään laidasta laitaan ruokia. Sattui nyt vain olemaan päivä, jolloin oli nugetit ja kalapuikot tarjolla, kun ei ollut valmiina kuin se perunamuusi edelliseltä päivältä (ja sen kanssa muuten oli silloin ihan itse tehty jauhelihamureke ;)) ja piti ruoka nopeasti saada pöytään.
Kuten jo olen sanonut, naapurin rouva on hyvin itsensä muiden yläpuolelle korottava ja pitää heidän tapojaan ainoina oikeina. Suuna päänä aina omat asiansa tuovat muiden kuuluviin ja usein puheillaan jopa loukkaa muita. Siksi täällä salaa hykertelen tälle asialle.
Eipä muuta. Mun elämää ei hetkauta av:n "tuomiot".
Reipasta viikonloppua! Me lähdetään nyt lasten kanssa sienimetsään ja tehdään jotain herkkuruokaa saalista. Ja meillä lapset syö suurella halulla sieniruokiakin, vaikka ovat saaneet maistaa "roskaruokaakin".
ap
Ja sienestystä! Aika tappelun sait aikaiseksi mut täähän on aivan loistavaa viihdettä! Kiitos :)
Nautihan viikonlopusta lasten kanssa! :)
Terveisin toinen kalapuikkoja syövä ihminen
Eiköhän nälkäänsä syö mitä mättöä hyvänsä. Lapsilla oli nälkä. Voihan olla niin, että
ne naapurin lapset on myös niin hyvin kasvatettuja, että heille on opetettu, että kyläpaikoissa kuuluu syödä mitä tarjotaan ja on epähohteliasta punata ja nyrpistellä ruuasta.
Tästä aloitukseta kyllä ap paljastaa todellisen karvansa. Teillä syödään huonoimmin kuin naapurissa ja se nyppii nyt sinua kun tajuat sen itsekin, että naapurin äiti on paljon aikaansavampi ja energisempi kun viitsii nähdä vaivaa ruuan eteen. Kamalan ilkeä ihminen olet. Toivottavasti asia valkenee pian naapurillesikin, niin osaa suhtautua sinuun asiaankuuluvalla tavalla.
Kuulostaa sairaalta. Nimittäin maksalaatikko on todella hyvää, ja vielä parempaa on itsetehty.
Taisi olla viime viikolla, kun yhtenä iltana söin Saarioisten rusinaisen maksalaatikon kylmänä, ja oli ihan hyvää. Aivan kelvollista ruokaa.