Mikä mun miestä mättää....
Tilanne on seuraava. Meillä on kaksi lasta; 1 vee ja 3 vee. Olen kotiäitinä. Mieheni tekee hurjan määrän töitä, myös viikonloppuja (keskimäärin 1-2 per kk). Iltatöitä myös, koska kyseessä on vuorotyö. Koska joutuu työnsä puolesta olemaan paljon poissa kotoa, luulisi, että haluaisi liikenevän vapaa-ajan olla perheensä kanssa. Mutta ei. Täytyy päästä tuulettumaan kavereiden kanssa, koska jos ei pääse on kuulemma huonompi isä/aviomies. Siis, tuulettumaan mistä?! Jo töiden takia näemme tosi harvoin; joten ei se ainakaan perhe-elämästä voi kaivata tuulettumista.
Surettaa tosi paljon jo senkin takia, että harvoin on kotona iltaisin laittamassa lapsiaan nukkumaan tms.
Mikä miestäni vaivaa? Eikö se arvosta yhteistä aikaamme ollenkaan? Kyllästynyt minuun/meihin?
Niin- ja ei ole varmastikaan toisesta naisesta kyse.
Kiitokset kun sain avautua!
Kommentit (9)
ja anna miehesi rentoutua.
Tai vielä parempi, mene itse töihin äläkä oleta miehen tuovan kaikkea leipää pöytään.
tekeekö miehesi siis normaalia enemmän vuoroja? Vuorotyöhän tarkoittaa myös arkivapaita, missä mies on silloin?
Yksi ratkaisu on tosiaan se että menet töihin sinäkin, koska silloin miehen paineet tienata vähenevät ja sinä saat elämääsi muutakin sisältöä kuin kodin.
Taitaa olla sama tilanne monessa suomalaisessa perheessä.
Meillä tilanne on aivan päinvastainen. Kun mentiin yhteen, oltiin umpirakastuneita ja vietettiin kaikki aika yhdessä. Myöhemmin toki on tullut omiakin menoja, mutta edelleen ei kummallekaan ole mitään mieluisampaa kuin puolison ja lasten seura. Mies ei millään olisi usein pois kotia, pakosta kun joutuu työmatkojen takia pari kertaa kuussa olemaan.
Miten miehenne perustelee kun kysytte miksei vaimon ja lasten seura kelpaa? Mä olisin tosi loukkaantunut jos mun mies valitsisi aina mieluumin kaverit kuin perheensä.
Ties vaikka kävisi niin, että ap juoksee töissä, hoitaa lapset ja kodin yksin, koska miehen pitää edelleen saada juosta omissa menoissaan töiden lisäksi.
Ei se ap:n töihin meno muuta tuota miestä, simsalabim->olenkin enemmän kotona :D
Maksan puolet yhteisistä menoistamme omalta säästötililtäni . :)
Harmittaa vain, että mies kokee ilm. Kodin niin vastenmieliseksi paikaksi, ettei halua olla siellä.
Ihanaa kuulla, että on perheitä joissa todella arvostetaan yhteistä aikaa.. Miehelläni on aina ollut paljon omia menoja ja osittain ovat vähentyneet lasten myötä, mutta menee ja harrastaa todella paljon esim. Tuttavapariskuntiin verrattuna.
Alan tosiaan olla kyllästynyt. Ja mikään ei auta; ei se, että sanon kaipaavani yhteistä aikaa, kerron käytöksen loukkaavan tms. Hänen mielestään kuulemma vain syyllistän jos on milloinkin menossa minnekin.
Mutta enhän minä voi aikuista miestä kieltääkään. Kyllähän se niin on, että joksinen valitsee mieluisimman seuransa.
Alkaa vain niin kyllästyttää...
En haluaisi erotakkaan, mutta mitä oikeesti voin muuta tehdä?? Luulen kuitenkin, että pohjimmiltaan rakastaa lapsia ja mua ja onhan hän hyvä mies ja isä aina silloin kun on paikalla..
Ap
Sen olis sitten varmaan parempi olla sinkku.
Taitaa olla sama tilanne monessa suomalaisessa perheessä.