Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Astmalasten äidit

Vierailija
04.10.2012 |

Koetteko, että muut tajuavat, mistä siinä astmassa on kyse?

Meillä on koululla sisäilmaongelmia ja olen törmännyt ihan järkkyihin asenteisiin.

Siis tyyliin, että "aina pitää tehdä numero" ja "mikä siinä nyt niin kamalaa on jne".

Meillä lapsella tuli ihan jo pelkkiä poissaoloja viikkotolkulla, hän sai toistuvia vakavia kohtauksia ja jo se pelkkä sairastaminen uuvutti täysin! Sairastuin lopulta itse sen jatkuvan stressin ja valvomisen takia.

Ja sitten muiden vanhempien asenne on tuo. Että jotenkin nyt olisi ihan vaan pieni nuhaongelma kyseessä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun koko ajan on paha ja väsynyt olo. Astmalääke hidasti kasvua ja lapsi muutenkin jo valmiiksi pikkiriikkinen.

Minä jouduin olemaan paljon lapsen kanssa kotona, tein sitten iltaisin ja öisin omia töitäni jne.

Yksikin noista äideistä sitten jaksaa itse ruikuttaa, kuinka kamalaa oli, kun vauvan kanssa äitiyslomalla outui ihan puoli vuotta 10 sitten valvomaan.

Hänellä vain yksi lapsi ja isoäiti naapurissa.

ap

Vierailija
2/6 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itse kuulla lastenklinikan lääkäriltä, että todella yleistä on, että vanhemmat alilääkitsevät lasta niin että lapsella on koko ajan lievää happivajausta. Esim aina kun tulee yskä, pitää antaa peruslääkkeet ja sitten vielä samaa päälle kuin yskänlääkkeenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että edes neuvolalääkäri ei tiedä, mikä on astma... "Kaikki lapset nyt flunssissa ovat".

Yksityisellä ollaan oltu sitten hoidossa jo 7 vuotta.

ap

Vierailija
4/6 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajasta täydellinen kammo.

Juuri esimerkiksi valvomiseen. Alan suunnilleen vapista ja itkeä, kun vaan ajattelenkin, että joutuisin sen vielä kokemaan.

Pahimmillaan lapsi oli 30 päivästä 28 päivää kipeänä, tulossa kipeäksi tai toipumassa.

Lääkettä parin tunnein välein yötä päivää ja jatkuva stressi rohinasta yms.

Täysin ymmärtämätön työnantaja siihen päälle sitten vielä.

ap

Vierailija
5/6 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin samaistua.Meidän lapsi ei ole vielä kouluikäinen (3v) ja hänellä on infektioastma jota edes lääkärit eivät tuntuneet ottavan tosissaan.

Mulla on kammo ensimmäisestä, pahimmasta sairaalareisussta lapsen ollessa 10 kk.

Mummot meni päivystyksessä edelle vaikka tyttö rohisi,vinkui, yski ja nuokahteli.

Oltiin sitten 6 pv osastolla ja ei saatu hoitavaa lääkitystä ennen kevättä, kun menimme itse yksityiselle sitä vaatimaan.

Reissuja on ollut muutama, harva flunssa ollaan selätetty kotona. Nyt hoitavan lääkityksen kanssa tunnutaan pärjäävän, mutta pelko on kokoajan takaraivossa.

Vierailija
6/6 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä neljä lasta, joista vanhimmalla on erittäin vaikea siitepölyallergia ja kolmella nuorimmalla infektioastma. Meillä kaikki lapset ovat saaneet huipputasoista hoitoa niin päivystyksessä, tk:ssa, neuvolassa kuin lastenpolillakin. Eipä ole vielä tullut mieleen lähteä yksityiselle. Lastenpolilla käydään puolivuosittain kontrollissa.

Okei, meidän lapsilla on kovat lääkitykset mutta kun ne ovat kohdallaan niin lapsetkin pysyvät kunnossa. Sen jälkeen kun lääkkeissä siirryttiin montelukasti-seretide-yhdistelmään niin sairastaminenkin on puolittunut niin että kuukaudesta vain noin puolet menee sairastaessa.

Päiväkodissa ei ole ikinä ollut ongelmia avaavan lääkkeen antamisen kanssa. Hoitajat on hyvin ymmärtäneet periaatteen "Mieluummin liian herkästi kuin ei ollenkaan".

Allergialapsen koulussa keittiön tädit vahtivat antaumuksella että poika muistaa hakea omat nimikkoannoksensa (pojalla on ristiallergioita), opettaja osaa siitepölyaikana kysyä että onko sun paha olla ulkona ja liikuntatunnilla kysyy että pystytkö juoksemaan. Meidän koulussa ei onneksi ole sisäilmaongelmia, joten sellaisten kanssa en ole joutunut painimaan.

Muiden vanhempien suhtautumisesta ei mulla ole tietoa, koska en ole koskaan joutunut tästä heidän kanssaan keskustelemaan. Mutta sekä koulun että päiväkodin kanssa yhteistyö on sujunut loistavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi