Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huuto.net En halua tehomyyjäksi. Jos teen uuden tunnuksen, voiko ne pakottaa käyttämään vanhaa?

Vierailija
04.10.2012 |

Niin eli en halua tehomyyjäksi, niin jos teen uuden tunnuksen, voiko ne sulkea sen ja pakottaa käyttämään vanhaa? Mistä ne tietää että on sama tyyppi?

Tietenkin varmaan jos tunnistautuu, niin silloin tietää että on sama nimi, mutta entä muuten?

Mulla saa tulla vielä 20kauppaa, ja n. 30 kohdetta auki... ei ne kaikki kumminkaan mene, niin voisin ne "siirtää" uudelle tunnukselle.

Ajattelin tehdä myös oman sähköpostiosoitteen uudelle tunnukselle

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko kellään kokemusta uuden tunuksen tekemisestä ja siihen liittyvästä valvonnasta?

Vierailija
2/34 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli tiedote, että kun nyt tehomyyjäksi jouduit, niin pysyt tehomyyjänä tekemällä 50 kauppaa vuodessa.

mutta tehomyyjäksi joutuu myytyään 100 kohdetta, ja pysyy kun myy 50 kohdetta vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen niin, että laitan joka ilmoitukseen sen verran suuren hintavarauksen ja kun se ei ylity, niin kirjoitan sitten suurimman tarjouksen tehneelle, että osta halvemmalla. Niin säästyy provikat ja annan ne mieluummin ostajalle kuin rosvo Huuto.netille! Näin saan taas vedäteltyä itseni ulos tehomyyjänä. 

Vierailija
4/34 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 23:16"]

Minä teen niin, että laitan joka ilmoitukseen sen verran suuren hintavarauksen ja kun se ei ylity, niin kirjoitan sitten suurimman tarjouksen tehneelle, että osta halvemmalla. Niin säästyy provikat ja annan ne mieluummin ostajalle kuin rosvo Huuto.netille! Näin saan taas vedäteltyä itseni ulos tehomyyjänä. 

[/quote]

Olet kusipää. Itse en koskaan osta tuollaiselta myyjältä mitään. Vastaan on tullut ja ei taida kauppa käydä :D

Vierailija
5/34 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän huutonet saa ihan itse päättää sääntönsä. Eli joo, ne voi sulkea sun toisen tunnuksen ja pakottaa sut tehomyyjäksi. Toisaalta se myyminenhän on sun valinta, ei ole pakko myydä.

Vierailija
6/34 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö siellä enää edes kauppa? Vähän kun silmäilee kohteita, niin harvassa on huutoja tai ostoja. Jokaisen huutamani tuotteen olen voittanut, kun ennen niistä sai oikein kilpailla.

Vierailija
7/34 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto.net on aika pieni verrattuna ebay:n eri maiden sivustoihin. Hinnoittelu on rakennettu täysin eri tavalla näissä kahdessa. eBay:ssa myyjä maksaa kaikista listauksista meni kaupaksi tai ei, mutta voi ostaa ostaa paketteja joissa tulee selvästi halvemmaksi kuin yksittäisiä kohteita listaamalla.

Huuto.net taas laskuttaa vasta 50 kohteen jälkeen, ja sitten melko runsaasti. Fiksumpaa olisi laskuttaa kaikista toteutuneista 2% tai 3%, ei 50 jälkeen 5%. Sanoma-konsernille kertynyt summa olisi varmaankin suurempi tai vähintään sama, mutta se 2% ei ketuttaisi niin paljon kuin 5%. Nyt jos myyn tappiolla pois tavaroita joita ei sitten tarvittukaan ja palauttaminen ulkomaille nettikauppaan maksaisi liikaa, on se aika kenkkua 10-20€ tappion jälkeen maksaa vielä 120 euron saappaista 6€ komissiota Sanomalle. Senkin voisin vielä sietää, mutta siellä lukee vuodesta toiseen "vuoden aikana saamasi MYYNTIVOITTO on xxxx euroa". Liikevaihto on oikea sana, eihän siellä monikaan tee alkutuotantoa eli kudo omien lampaiden villasta itse kehrätystä langasta sukkia...

Huuto.netin laskutus pitäisi miettiä uusiksi, sitten se ei harmittaisi luultavasti ketään. Kaikki ymmärtäisivät pienen palkkion, mutta nykyisellään sanamuotoineen päivineen palvelu ei erityisesti innosta maksamaan. Enemmän palvelua käyttävien pitäisi saada alennusta eikä joutua maksamaan muidenkin kuluja. Enemmän palvelua käyttävät ovat yleensä ajateltu voimavaraksi eikä kupattaviksi hölmöiksi.

Laskin, että minulla seuraavan 3kk aikana luultavasti kaupaksi menevät kohteeni (40 kpl) johtaisivat yhteensä noin 250 euron komissioon. Tuotteista suurin osa on sellaisia uudehkoja ja meille turhia tavaroita, joista ei saa mitään voittoa. 400 euron odotettavissa olevasta voitosta menisi 250 euroa kuluja, ja koko 5000 euroa kutsuttaisiin minulle koko ajan VOITOKSI. Olisivat edes kohteliaita eivätkä vittuilisi päin naamaa.

Vierailija
8/34 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 23:41"]

Huuto.net on aika pieni verrattuna ebay:n eri maiden sivustoihin. Hinnoittelu on rakennettu täysin eri tavalla näissä kahdessa. eBay:ssa myyjä maksaa kaikista listauksista meni kaupaksi tai ei, mutta voi ostaa ostaa paketteja joissa tulee selvästi halvemmaksi kuin yksittäisiä kohteita listaamalla.

Huuto.net taas laskuttaa vasta 50 kohteen jälkeen, ja sitten melko runsaasti. Fiksumpaa olisi laskuttaa kaikista toteutuneista 2% tai 3%, ei 50 jälkeen 5%. Sanoma-konsernille kertynyt summa olisi varmaankin suurempi tai vähintään sama, mutta se 2% ei ketuttaisi niin paljon kuin 5%. Nyt jos myyn tappiolla pois tavaroita joita ei sitten tarvittukaan ja palauttaminen ulkomaille nettikauppaan maksaisi liikaa, on se aika kenkkua 10-20€ tappion jälkeen maksaa vielä 120 euron saappaista 6€ komissiota Sanomalle. Senkin voisin vielä sietää, mutta siellä lukee vuodesta toiseen "vuoden aikana saamasi MYYNTIVOITTO on xxxx euroa". Liikevaihto on oikea sana, eihän siellä monikaan tee alkutuotantoa eli kudo omien lampaiden villasta itse kehrätystä langasta sukkia...

Huuto.netin laskutus pitäisi miettiä uusiksi, sitten se ei harmittaisi luultavasti ketään. Kaikki ymmärtäisivät pienen palkkion, mutta nykyisellään sanamuotoineen päivineen palvelu ei erityisesti innosta maksamaan. Enemmän palvelua käyttävien pitäisi saada alennusta eikä joutua maksamaan muidenkin kuluja. Enemmän palvelua käyttävät ovat yleensä ajateltu voimavaraksi eikä kupattaviksi hölmöiksi.

Laskin, että minulla seuraavan 3kk aikana luultavasti kaupaksi menevät kohteeni (40 kpl) johtaisivat yhteensä noin 250 euron komissioon. Tuotteista suurin osa on sellaisia uudehkoja ja meille turhia tavaroita, joista ei saa mitään voittoa. 400 euron odotettavissa olevasta voitosta menisi 250 euroa kuluja, ja koko 5000 euroa kutsuttaisiin minulle koko ajan VOITOKSI. Olisivat edes kohteliaita eivätkä vittuilisi päin naamaa.

[/quote]

On teillä aika helvetin paljon tullut ostettua turhaa tavaraa. Mitä jos vaan yksinkertaisesti lopetatte sen turhan ostelun (vaikka se kauhean kivaa onkin) niin ei ole tällaisia ongelmia? Niitä on nykyään kuulemma kaikenlaisia terapioitakin ostoholisteille.

Vaikka oikeestihan sä olet trokari, jotka ostaa ebaysta havalla ja myy huutonetissä kalliimmalla, teiltä nyt saa ja pitääkin ottaa vähän provikkaa myyntivoitoista. Ei huutonetin tarvi olla hyväntekeväisyyslaitos ammattimyyjille.

Vierailija
9/34 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 23:49"]

On teillä aika helvetin paljon tullut ostettua turhaa tavaraa. Mitä jos vaan yksinkertaisesti lopetatte sen turhan ostelun (vaikka se kauhean kivaa onkin) niin ei ole tällaisia ongelmia? Niitä on nykyään kuulemma kaikenlaisia terapioitakin ostoholisteille.

Vaikka oikeestihan sä olet trokari, jotka ostaa ebaysta havalla ja myy huutonetissä kalliimmalla, teiltä nyt saa ja pitääkin ottaa vähän provikkaa myyntivoitoista. Ei huutonetin tarvi olla hyväntekeväisyyslaitos ammattimyyjille.

[/quote]

Jaa. Kun myin vanhan ammattikäyttöön tarkoitetun järjestelmäkameran ja pari objektiivia (uuten olivat 4500 euroa) kun tarpeet muuttuneet, on sille ostokselle ollut peruste joskus aikanaan, eikös vain? Kun myin pari vuotta vanhoja kirjojani joita myydään vielä ainakin 5 vuotta kirjakaupoissa (ammattikirjallisuutta), ne olivat ehkä trokaamista?

Siellä on seassa 150-300 euron tavaroita, ja sitten lapsen vanhoja vaatteita. Jos veisin ne vaatteet UFF-lootaan, ei ehkä tulisi kappalemääräisesti niin montaa kauppaa, että joutuu Tehomyyjäksi.

Vierailija
10/34 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2012 klo 15:00"]

Mutta minä ilmoitan aina huutikselle, jos kaupat tehtyäni viestissä sanotaan, että myyjä on Sanna Virtanen ja sitten saan postia Lotta Markkaselta, joka sanoo, että maksu hänelle, kiitos. Eli on tehnyt tunnarit feikkinimellä.

Ne osaa kyllä tsekata siellä ihan nimellä, onko samalla monet tunnarit.

[/quote]

Eipä välttämättä ole noinkaan. Minä olen ainakin sellainen "Lotta Markkanen", joka käyttää äitinsä vanhoja tunnuksia yksinkertaisesti siitä syystä, että olen liian laiska tekemään omiakaan kun äidillä on jo valmiiksi valtavasti hyvää palautetta.

Vierailija
11/34 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2013 klo 09:12"]

Siksi tehomyyjärajaa laskettiin, sillä 50 tuotetta tule täyteen tosi nopeasti tavallisella komerontyhjennysmyynnillä.Provisio ok YRITYKSILLE, mutta ei mielestäni tavalliselle omia käytettyjä vaatteitaan myyvälle.Itselle tuli "raja" vastaan, kun huutonet ilmoitti juuri laskevansa tehomyyjän rajan 50 tuotteeseen.Äänestän jaloillani, en enää käytä huutonettia, sillä en ole yrittäjä.Onneksi muitakin palveluita löytyy ja takuulla tämän jälkeen tulee huutonetille hyviä kilpailijoita!Ärsyttää, että nyt kohdellaan samalla tavalla oikeita, todella paljon myyviä yrittäjiä ja tavallisia yksityismyyjiä.Ei käy:)

[/quote]

Mutta käytät kuitenkin ilomielin heidän palvelinkapasiteettiaan, palveluitaan (nettisivut) ja näkyvyyttään? Et ole tainnut koskaan tulla miettineeksi, että suositun nettisivun ylläpito ihan jo pelkästään tietoliikennekustannuksien osalta maksaa oikeasti rahaa? Kannattaa pistää omat sivut pystyyn omalle palvelimelle, jos noin kyrsii se pieni palkkio, jonka he palvelustaan pyytävät.

Vierailija
12/34 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein toiset tunnukset miehen nimelle ja mies tunnistautui. Toisella, tehomyyjätunnarilla, myyn kaikkea halpaa joissa lähtöhinta euron luokkaa ja uusilla tunnuksilla sitten lapsen ulkovaatteet ja paremmat kengät.

Vierailija
13/34 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 00:12"]

Mä tein toiset tunnukset miehen nimelle ja mies tunnistautui. Toisella, tehomyyjätunnarilla, myyn kaikkea halpaa joissa lähtöhinta euron luokkaa ja uusilla tunnuksilla sitten lapsen ulkovaatteet ja paremmat kengät.

[/quote]

Juuri näin. Mutta av:lla on paljon meitä yh-mammoja, joilla ei ole tuota mahdollisuutta.

Vierailija
14/34 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 00:10"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2013 klo 09:12"]

Siksi tehomyyjärajaa laskettiin, sillä 50 tuotetta tule täyteen tosi nopeasti tavallisella komerontyhjennysmyynnillä.Provisio ok YRITYKSILLE, mutta ei mielestäni tavalliselle omia käytettyjä vaatteitaan myyvälle.Itselle tuli "raja" vastaan, kun huutonet ilmoitti juuri laskevansa tehomyyjän rajan 50 tuotteeseen.Äänestän jaloillani, en enää käytä huutonettia, sillä en ole yrittäjä.Onneksi muitakin palveluita löytyy ja takuulla tämän jälkeen tulee huutonetille hyviä kilpailijoita!Ärsyttää, että nyt kohdellaan samalla tavalla oikeita, todella paljon myyviä yrittäjiä ja tavallisia yksityismyyjiä.Ei käy:)

[/quote]

Mutta käytät kuitenkin ilomielin heidän palvelinkapasiteettiaan, palveluitaan (nettisivut) ja näkyvyyttään? Et ole tainnut koskaan tulla miettineeksi, että suositun nettisivun ylläpito ihan jo pelkästään tietoliikennekustannuksien osalta maksaa oikeasti rahaa? Kannattaa pistää omat sivut pystyyn omalle palvelimelle, jos noin kyrsii se pieni palkkio, jonka he palvelustaan pyytävät.

[/quote]

Olen samaa mieltä, että sivujen ylläpito ei ole mitään hyväntekeväisyyttä ja pieni myyntipalkkio on toki paikallaan, mutta:

a) Tehomyyjien maksamat palkkiot eivät ole todellakaan kovin pientä provikkaa, vaikka prosentteina siltä ensi silmäyksellä vaikuttaisivatkin.

b) Koko systeemi on aika epäreilu - miksei pienempää provikkaa voisi ottaa tasapäisesti kaikilta? Ja "tehomyyjän" käsite on muutenkin vähän outo - miksei yksinkertaisesti erotella toisistaan yritysmyyjät ja tavalliset myyjät? Rahamääräisesti raja olisi järkevämpi; tuo 50 kohteen raja on aika naurettava, varsinkin jos myy kirppismäiseen tyyliin halpaa pikkutavaraa.

c) Huuto.net tienaa myös mainostuloilla. Yleensähän sivustot valitsevat jomman kumman strategian - joko käytöstä veloitetaan maksua ja panostetaan palveluun, tai sivusto tienaa mainoksilla, jolloin niiden näkyvyyteen panostetaan enemmän ja käyttö on yleensä ilmaista.

Vierailija
15/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teille on käyny jos ootte tehneet uuden tunnuksen?

Hitto ei ois ikinä pitäny mennä tunnistautumaan.

Vierailija
16/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja fb:ssä möisin omalla naamalla, ei kiinnosta.

Plus niissä fb:n myyntijutuissa ylläpitäjät on kuulemma aika natseja..

Vierailija
17/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 tuotetta vuodessa.

Minä tein toiset tunnukset äitini nimellä.

Käytin niitä jonkun aikaa.

Sitten annoin vaan omien tunnusten mennä tehomyyjä-rajan yli ja ei sitä maksua kauheesti per kk tule. Otan komissiomaksun sitten huomioon lähtöhinnoissa, pistän hiukan korkeammiksi.

Tunnistauduin vasta keväällä ja otin kuukaudeksi huutoplussan. Nyt listakuvat on automaattiset, kun jouduin tehomyyjäksi, mutta pakko sanoa, että kauppa käy paremmin kuin aiemmin.

Vierailija
18/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodessa.

Vierailija
19/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli tiedote, että kun nyt tehomyyjäksi jouduit, niin pysyt tehomyyjänä tekemällä 50 kauppaa vuodessa.

Vierailija
20/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajan halutaan jostain rahaa...

Musta tuntuu että tyypit ei osta tehomyyjiltä niin hyvin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän