Mitä teidän taaperot syövät iltapalaksi?
Olisi kiva saada vähän ideoita johonkin muuhun iltapalaan kuin erilaisiin puuroihin tai leipiin jotka alkavat tuota 1vuotiasta jo vähän tökkiä..:)
Kommentit (8)
Leivän ja hedelmiä tai jogurttia. Joskus vispipuuroa tai ruispuolukkapuuroa.
samaa kuin isoveljensä (yritäpä laittaa yksivuotiaalle nenän eteen puuroa kun veljellä on paljon parempaa :P)
Eli
- tavallista weetabixia tai miniweetabixia eri makuisena
- muroja
- jogurttia
- munakasta tai keitettyä kananmunaa
- raejuustoa tai rahkaa
- hedelmiä
- pannukakkua silloin tällöin
Puuroja syödään iltapalaksi pari kertaa viikossa, mutta ne vaan ei useammin maistu kummallekaan.
täällä 1,5v ja ei kelpaa mikään muu aamu- tai iltapalaksi kun muksu moniviljavelli.. ja tuttipullosta tietenkin..
eli hyviä ehdotuksia otettaisiin vastaan täälläkin mitä voisi tarjota lapselle, että päästäisiin pullosta eroon (osaa juoda itsenäisesti jo lasista mutta velli kelpaa vaan pullosta) !
aamu- tai iltapalaksi ei kelpaa (vaikka näitä kaikkia muuten syökin) : leipä, jogurtti, rahkat, hedelmät, hedelmäsose, lämmin ruoka, pelkkä maito, murot, mysli.. puuroa ei ole koskaan suostunut syömään vaikka sitä silloin 5-9kk iässä yritin päivittäin tarjota kaikkia merkkejä ja makuja.
täällä 1,5v ja ei kelpaa mikään muu aamu- tai iltapalaksi kun muksu moniviljavelli.. ja tuttipullosta tietenkin..
eli hyviä ehdotuksia otettaisiin vastaan täälläkin mitä voisi tarjota lapselle, että päästäisiin pullosta eroon (osaa juoda itsenäisesti jo lasista mutta velli kelpaa vaan pullosta) !
aamu- tai iltapalaksi ei kelpaa (vaikka näitä kaikkia muuten syökin) : leipä, jogurtti, rahkat, hedelmät, hedelmäsose, lämmin ruoka, pelkkä maito, murot, mysli.. puuroa ei ole koskaan suostunut syömään vaikka sitä silloin 5-9kk iässä yritin päivittäin tarjota kaikkia merkkejä ja makuja.
Meillä ei kelpaa mikään muun kuin oma tekemä puuro iltapalaksi. hirveä huuto jos ei ole puuroa. Ja aina laitetaan ripaus sokeria ja itse tehtyä hilloa, meillä tykätään omenahillosta. Sitten puolikas pala paahdettua ruisleipää ja itse tehtyä puolukkamehua lasi. Meillä e muu kelpaa, ei syö mitään jos ei ole puuroa.
Meillä on poika aina vaatinut puuron iltapalaksi ja puolikaan palan paahdettua ruisleipään. Puuron päälle laitetaan ripaus sokeria ja itse tehtyä hilloa, juomana itse tehty mehu. Muuta ei suostu syömään iltapalaksi, hirveä huuto jos puuroa ei ole.Isosiskot syövät aivan mitä vaan iltapalaksi, mutta tämä iltatähti ei.
Meillä parhaiten maistuu Wetabix maidon kanssa, joskus leipä ja jogurtti. Puurot, pannari tms. ei tee kauppaansa, vaikka vanhemmat sisarukset pitävät niitä herkkuina!
ajattelin, jos kokeilis välillä vaikka jotain muroja tai mysliä tms.