Yritän pitää raskausajan painonnousun nollassa,nyt tullut painoa +1,5kg
Viikkoja on tasan 18. Onko tuo vielä kohtuullinen nousu?
Kommentit (28)
nautiskelin elämästä, niin kuin nautuskelin ennen raskauttakin. Söin mitä halusin ja kun halusin. Syön edelleen. Kolem lasta olen synnyttänyt, paino on reilusti joka kerta noussut...en ede tiedä kuinka paljon, kun en muista. Mutta yli 20 kiloa. Nopeasti itsekseen kaikki myös pois lähtenyt.
Tasan ei käy onnenlahjat. On se sääli, että joku joutuu vahtaamaan kilojaan ja varsinkin raskaana ollessaan! Harmi, että joudut elämään noin kuivaa elämää!
T. 170cm, 50kg kolmen lapsen äiti
noin 300-350 g/viikko.
Kaloreita ei tarvitse tietoisesti tankata raskauden aikana. Lisäkalorien tarve on suunnilleen yksi banaani päivässä kertaa raskauskolmannes. Eli ekalla kolmanneksella yksi banaani, tokalla kaksi ja kolmannella kolme. Eli ei juuri mitään. Tärkeämpää kuin mättää kaloreita on huolehtia, että ruoka on terveellistä ja ravinnerikasta.
normaalipainossa-ei kuitenkaan laiha- niin tuo painonnousu on hyvä. Normaalipainoisen tai laihan ei kannata yrittää pysytellä ihan nollapainossa, mutta se että painon pitäisi nousta yli 10kg on täysin huuhaata.
Itse en ole vieläkään samoissa lukemissa kuin ennen ekan raskautta ja siitä on kulunut jo yli 22 vuotta. Todella tiukassa on.Mutta paino on kuiteskin alhaisempi kuin tokan ja kolmannen lähtöpaino. Eli silloin nuorena tyttönä painoin 53kg kun aloin ekaa odottamaan ja nyt 58.En sitten tiedä voiko näitä enää raskaus kiloiksi sanoa,ehkä enemmän elintasokiloiksi,pituutta 160. Olen enemmän lihonut imetysaikana kuin raskausaikana. Mutta joo, en kuitenkaan saa enää sitä nuoruuden vartaloa takaisin,mennyt mikä mennyt joten olkoot.
Mutta te muut: on paljon helpompi päästä takaisin entisiin mittoihin ja tulee todennäköisemmin vähemmän raskausarpia ja muuta venymistä kun ei liho raskausaikana tarpeettomasti, en kuitenkaan kannata tietenkään näännyttämistäkään.
16
Ensimmäisessä raskaudessa painoni nousi melkein 20kg ja en anna sen todellakaan tapahtua uudestaan.ap
mutta sitten, kun on jo tankin mitoissa, niin ei niitä kiloja sitten tule myöhemmissä raskauksissa, jos muuten touhuaa arjessa normaalisti eikä mässäile.
Ap:ta varmaan oikeen kehutaan neuvolassa kun paino ei nouse. Itellä painoa tuli ekan 35 viikon aikana 12 kg, ja kommmentti oli että "olet varmaankin syönyt aika reippaasti. Painoa on liikaa", lähtöpainoindeksini oli alipainoinen. Alunperin samankokoisella kaverilla tuli vain 5 kg, ja kovasti kehuja sai tästä... eipä tainnut mainita terkalle että paino pysyi kurissa tupakalla ja syömättömyydellä.
Minä ainakin yritän välttää painonnousua itseni takia enkä jonkun neuvolan terkan! ap
Minä ainakin yritän välttää painonnousua itseni takia enkä jonkun neuvolan terkan! ap
Sanoitpa juuri osuvasti ;) ITSESI takia... loukkaannuin sanoista, koska tiedän VAUVAN voivan hyvin koska syön normaalisti ja monipuolisesti, en liikaa.
ap on täysin normaalipainoinen (mitään tyyliin kahden kilon ylipainoa en edes laske). Kun ei minusta ole muuta maininnut.
Jostakin syystä olen itse kerännyt kaikissa kolmessa raskaudessa painoa 17-20 kiloa ja silti olen alle kuukaudessa (tekemättä mitään ja imettämättä) ollut omissa mitoissani. Lienee hyvät geenit tai helkutisti hyvää tuuria...