Yritän pitää raskausajan painonnousun nollassa,nyt tullut painoa +1,5kg
Viikkoja on tasan 18. Onko tuo vielä kohtuullinen nousu?
Kommentit (28)
ja mulla oli tullu noilla vkolla 600g..
Ensimmäisessä raskaudessa painoni nousi melkein 20kg ja en anna sen todellakaan tapahtua uudestaan.ap
Miten se on mahdollista, koska painaahan se vauvakin jossain vaiheessa enemmän kuin muutaman gramman. Oma painoni nousi 11 kiloa 37:ssä viikossa, ekan 20 viikkoa oli laskusuunnassa. Mutta kuukausi synnytyksen jälkeen olin lähtöpainossa ennen raskautta.
jos olet jo valmiiksi ylipainoinen, kannattaa huolehtia, että paino ei ala tuosta kovin paljon nousemaan.
Mulla oli ekassa raskaudessa nolla- tai miinuspainolla rv 19 asti, silloin olin normaalipainoinen. Nyt olen BMI 25 ja tarkempi saa olla tuon painonnousun kanssa.
Ravintoaineet lapsen kasvamiseen otetaan sitten sinun luustostasi, hiuksista, aivoista ja lihaksista. Olet vanhemmiten todella raihnainen ja ulkonäöltäsi rupsahtanut, ellet huolehdi riittävästä ravintoaineiden saannista raskausaikoina.
Kai niiden ravintoaineiden saannista voi huolehtia lihomatta kilotolkulla.
Komppaan ap:ta, pidä kiinni vaan tavastasi.
myös istukka, lapsivesi ja kasvanut verimäärä painavat jo n. 8kg... Siihen päälle vielä lapsen paino. Minulla on joka raskaudessa tullut ihan hirveästi painoa n. 20kg vaikka olen hoikka nainen (54kg 171cm), minulle tulee ilmeisesti aina paljon lapsivettä, vauvat ollut n. 3,5 kg. Puolessa vuodessa synnytyksen jälkeen olen ollut taas omissa mitoissani. Syö terveellisesti ja liikkuu kuten ennenkin eikä stressaa, niin silloin suurin osa tulleesta painosta on ihan normaalia vaikka olisikin aivan eri kuin jollain toisella.
Mutta miksi läskiä pitäisi kerätä kun sitä on jo ennestään? ap
Painoa tuli raskausaikana 2kg ja nekin parilla vikalla viikolla. Eli toisin sanoen laihduin raskausaikana, synnytyksen jälkeen olin -7kg lähtöpainoon. Nyt -20kg :) (vauva 6kk)
Viikkoja on tasan 18. Onko tuo vielä kohtuullinen nousu?
On kohtuullinen, riippuen paljon sulla oli BMI lähtiessä. Mulla se oli 30 joten ei saiskaan tulla kun se 5-7kg, puoleen väliin mulle suositeltiin että ei tulis yhtään. Hyvin on mulla mennyt neuvolan ja omien suunnitelmien mukaan, apuna neuvolasta saatu raskausdiabetesruokavalio.
Ravintoaineet lapsen kasvamiseen otetaan sitten sinun luustostasi, hiuksista, aivoista ja lihaksista. Olet vanhemmiten todella raihnainen ja ulkonäöltäsi rupsahtanut, ellet huolehdi riittävästä ravintoaineiden saannista raskausaikoina.
Valitettavasti maailma ja lisääntyminen ei ole pelkästään missinmitoissa pyöriviä varten.
mutta todellakin huolehdi siitä että sikiö saa ne tärkeät vitamiinit,kivennäis-ja hivenaineet.
Kannattaisiko ottaa jotain odottaville tarkoitettua vitamiinilisää?
Mitäpä jos lisäisit hieman liikuntaa, niin voisit sitten syödäkin tarpeeksi tai joskus herkutellakin. Lisää kävelylenkkejä tms kevyttä liikuntaa.
Minusta tämä on positiivinen ajatus, monet lihoo liikaa. Joillakin tietenkin painoa tulee muuten kuin syömällä mutta jos pystyy ravinnolla vaikuttamaan niin ettei paino nouse liikaa(mikä se liikaa sitten kullekin on) niin se on mielestäni hyvä asia. on nimittäin paljon helpompi olla ison mahan kanssa kun ei ole mässännyt itseänsä turvoksiin.
Mielestäni painonnoususi on erittäin kohtuullinen. loppuakohti, viimeisillä viikoilla syöminen vähenee luonnollisesti kun kohtu painaa mahalaukkua,ainakin minulla meni viimeiset viikolla tosi vähällä ruualla eikä painoa tullut juurikaan lisää muuta kuin vauvan paino. Mässäilin kyllä alussa, pahoinvoinnin loputtua.
Omat painonnousuni olivat 14kg,10,5 ja viimeisellä 4,5(35+1)
ja lisäksi kalaöljyä ja d-vitamiinia otan. ap
Normaali painonnousu raskauden aikana on noin 13 kg, ja se sisältää vauvaa, istukkaa, lapsivettä ja turvotusta.
Turhaa itsensä ja vauvan näännyttämistä yrittää muuta. Vauva imee kaiken tarvitsemansa ja kuppaa sitten vaikka sun luustosta ja elimistöstä kaiken mitä irti lähtee.. Tuolla taktiikalla olet itse huonokuntoinen äiti haurailla luilla ja elottomilla hiuksilla ja näivettyneellä iholla.
sehän tarkoittaa sitä ettei sitä ylimäärää ole käyttänyt vauva enkä minä! Ei normaali ihminenkään kuihdu jos paino pysyy samassa. ap
Normaali painonnousu raskauden aikana on noin 13 kg, ja se sisältää vauvaa, istukkaa, lapsivettä ja turvotusta.
Turhaa itsensä ja vauvan näännyttämistä yrittää muuta. Vauva imee kaiken tarvitsemansa ja kuppaa sitten vaikka sun luustosta ja elimistöstä kaiken mitä irti lähtee.. Tuolla taktiikalla olet itse huonokuntoinen äiti haurailla luilla ja elottomilla hiuksilla ja näivettyneellä iholla.
ja siltikin on vaarana ettei vauva saa tarpeeksi kaikkea tarvitsemaansa.
Ensimmäisessä raskaudessa painoni nousi melkein 20kg ja en anna sen todellakaan tapahtua uudestaan.ap
Jos et oikeasti provoa vaan sinulla oli se 20 kg ylipainoa raskaaksi tullessasi, olet toivottamampi tapaus kuin tiedätkään.
Normaali painonnousu raskauden aikana on noin 13 kg, ja se sisältää vauvaa, istukkaa, lapsivettä ja turvotusta. Turhaa itsensä ja vauvan näännyttämistä yrittää muuta. Vauva imee kaiken tarvitsemansa ja kuppaa sitten vaikka sun luustosta ja elimistöstä kaiken mitä irti lähtee.. Tuolla taktiikalla olet itse huonokuntoinen äiti haurailla luilla ja elottomilla hiuksilla ja näivettyneellä iholla.
ja siltikin on vaarana ettei vauva saa tarpeeksi kaikkea tarvitsemaansa.
Minkälainen kuvitelma teillä on sikiön energian ja ravinnontarpeesta? Jos neuvolan täti komppaa ja ohjaa ap:tä tai muuta pulleaa odottajaa niin kaippa silloin kaikki on hyvin, vai mitä?
Ei kai ylipainoisen tarvitse lihoa raskausaikana, vai tarvitseeko?
16
Jos haluaa pitää painon koko raskauden samana kuin lähtöpainon eli käytännössä laihduttaa, niin eikö noita paino/laihdutusasioita kannattaisi jo miettiä ennen raskautta eikä sitten jo raskaana ruveta laihduttaan ja samalla vaarantaa vauvan kehitystä ja riittävien ravintoaineiden saantia?
Itse olen vielä lapseton ja ylipainoa on jonkun verran, mutta tähtään siihen, että mahdolliset laihdutukset hoidetaan pois alta ennen kuin yritän raskautta.
Viisi provoa yhden hinnalla