Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarkoittaa stressitilanteessa ilmenevä epäluuloinen, paranoidinen reagointi?

Vierailija
04.10.2012 |

Käytännössä?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin inhottavassa, stressaavassa työssä, josta irtisanouduin koeajalla, joten olisin periaatteessa voinut lopettaa hommat saman tien. Sanoin kuitenkin lähteväni viikon kuluttua, ja sen viikon jälkeen tuntui, että hermot oli ihan lopussa enkä olisi kestänyt kyllä yhtään enempää. Mua pyydettiin jäämään vielä seuraajani ensimmäiseksi päiväksi kouluttamaan häntä, ja suostuin, mutta seuraajaa ei tullutkaan, ja sain jatkaa hommia yksin. Sama juttu seuraavana päivänä toisen uuden työntekijän kanssa.

Siinä viimeisten päivien aikana olin niin ahdistunut ja halusin niin kovaa pois sieltä duunista, että rupesin oikeasti kuvittelemaan, että kyseessä on joku salaliitto, mitään uusia työntekijöitä ei oikeasti ole ollut olemassakaan, vaan mut on tarkoitus pitää siellä ikuisesti kärsimässä ja hyväksikäytettynä. Panikoin, kieltäydyin tekemästä enää päivääkään työtä ja lähdin sillat palaen, jätin pomot ja työkaverit pienoiseen pulaan, mikä myöhemmin on hävettänyt hirveästi.

Paranoidisten kuvitelmieni puolustukseksi täytyy kyllä sanoa, että vasta myöhemmin kuulin, että on ihan tavallista käytöstä ensin ottaa työpaikka vastaan ja sitten ensimmäisenä työpäivänä jättää kylmästi tulematta, ilmoittamatta ja vastaamatta puhelimeen. Silloin en voinut kuvitella, miksi joku tekisi niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla