Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa tyhmää! Miten hoitovapaalta äitiyslomalle?!?

Vierailija
03.10.2012 |

Eli olen raskaana, ja la on 26.5. Esikoisesta 1,5v olen sopinut työnantajan kanssa, että olen hoitovapaalla 31.12 asti. Nyt raskauden takia ajattelin jatkaa hoitovapaata äitiysloman alkuun saakka. Onnistuuko? Mihin asti hoitovapaa kannattaisi ottaa? Olen ymmärtänyt ettei sitä voi kesken muuttaa??

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen muuttanut.

Vierailija
2/5 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoita työnantajalle 2kk ennen sitä joulukuun loppua, että jatkat hoitovapaata. Niin saa tehdä. Ja samalla sitten voit ilmoittaa uuden äitiysloman alkamisajankohdan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jatkaa kerran. kaksi kuukautta ennen ekan jakson päättymistä täytyy ilmoittaa työnantajalle.

Vierailija
4/5 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lain mukaan hoitovapaana voidaan pitää enintään kaksi vähintään kuukauden pituista jaksoa, jolleivät työnantaja ja työntekijä sovi kahta useammasta tai kuukautta lyhyemmästä jaksosta.

Jatkat tietysti hoitovapaata uuden äitiysloman alkuun, muistat vaan että ilmoitus pitää tehdä 2 kk aikaisemmin. Kelan sivuilla on laskuri mistä näkee milloin äitiysloma alkaa.

Vierailija
5/5 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä varmaan pyytäisin saada pitää vuosilomat siinä välissä, sitten jatkaisin hoitovapaata äitiysloman alkuun saakka. Eli äippälomaltahan kertyy vuosilomaa, nin sulla voi olla jopa neljä viikkoakin jemmassa. Saisit palkan tuolta loma-ajalta (esim. tammikuu) ja sitten hoitovapailisit siihen huhtikuun loppupuolelle kun äippäloma alkaa.