Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika koomista..

Vierailija
03.10.2012 |

Kollegani joutui kuukauden mittaiselle sairaslomalle.

Minä teen siis kuukauden ajan kahden ihmisen työt.

On huvittavaa, että tämä kollega ei tee mitään muuta kuin valittaa jatkuvasti, että työt kaatuu päälle, aika ei riitä, hänellä on liikaa töitä. Tekee työt hosuen ja paljon ylitöitä, ja käyttäytyy aggressiivisesti muita kohtaan vedoten järjettömään työtaakkaansa jonka hoitaminen on kuulemma mahdotonta.

Olen nyt viikon ajan siis tehnyt kahden ihmisen työt. Kollegani työtehtävät hoidan puolessa päivässä, erittäin paljon yksinkertaistaen. Tämä rouva kun tekee kaiken vaikeimman kautta, esim. matkoja varatessa kysyy vaihtoehtoja 6 eri paikasta ja hotellista ja hyväksyttää vaihtoehtoja osallistujilla loputtomiin. Minä otan max 3 paikasta tarjouksen, yleensä kehdesta ja parempi voittaa. Osallistujilta en kysele, vaan kerron että valitsin tämän ja sillä hyvä. Kukaan ei valita, vaan ovat tyytyväisiä hillittömän s-postirumban vähenemiseen.

Mutta, tämä kollegani soittelee jatkuvasti töihin kauhistellen miten kestän tämän sietämättömän työtaakan alla. Kerroin että kestän hyvin, yksinkertaistan roimasti ja lopetan hössötyksen. Kollegani protestoi: hän kun on suunnilleen pyyhkinyt muiden perseetkin ihmisten puolesta, ei hyväksy että jatkossa ihmiset tekevät hommista osan itsekin.

Pomoni kiitti kädestä pitäen, sanoi että oli epäillytkin että kiire on itseaiheutettua ja työtapoja muuttamalla voitaisiin helpottaa tilannetta.

Kollegani ei suostu muuttamaan työtapojaan eikä varsinkaan yksinkertaistamaan asioita, vaan protestoi nyt sairaslomalla ollessaan että jäljiltäni häntä odottaa katastrofi.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi