Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanoutuminen ja työttömyys

Vierailija
03.10.2012 |

Menin töihin kuopuksen ollessa 4kk, mieheni jäi kotiin vanhempainvapaalle.

Olen ollut töissä nyt reilun vuoden, pidän mahdottomasti työstäni ja asiakkaista...silti...

Työpaikka muuten on ihan takapuolesta, lapseni eivät saa sairastua tai en itse saa olla kipeänä, kun ei ole tuuraajia. Olen ollut töissä 39kuumeessakin tämän takia. Ahdistavaa...jos tulee köhä tai muuta näen painajaisia, että nousee kuume ja joudun töihin.

Jos haluan lomaa, pitää työkaverini tuurata, jos hän ei pääse töihin, en minä pääse lomille :(

Nyt meinaan irtisanoa itseni ja jäädä kotiin kuopuksen kanssa (1,5v) päivärahalle ja kotihoidontuelle, samalla katselen samankaltaista työtä mitä teen nyttenkin.

Mammat auttakaa, onko päätökseni suoraan hanurista? Työpaikka on kuitenkin vakituinen joita tuntuu nykyään olevan harvassa. Plussia ja miinuksia en ole laskenut..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää tulikin tuplana tänne,kele AP

Vierailija
2/7 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä olla huonossa työpaikassa. Se vie lopulta terveyden. Jos ei fyysistä, niin sitten psyykkisen.

Et muuten saa päivärahaa tuossa tilanteessa, vain kotihoidon tukea.

Minä jäisin kotiin ja etsisin uutta työpaikkaa esim. ensi syksyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai miten ajattelit? Samaan aikaanhan rahoja ei saa, tai siis käteen jäävä summa on joka tapauksessa vakio.

Entä jos saat työtarjouksen?

Vierailija
4/7 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös työttömyyspäivärahaa saa ja kotihoidontuki vähennetään siitä. Näin olen käsittänyt.

Tarkoitus ON katsoa samalla muita työpaikkoja, ei vain istua persiillään ja pyöritellä peukaloita :)

Jos tulee hyvä työtarjous niin tartun siihen. Nykyisessä työpaikassa katsottiin muuten pahalla, kun liityin liittoon...ja jotenkin vittuiltiin, että he maksavat korotuksia PAM:in jonkun alajärjestön mukaisesti...en tajunnu, mutta silti tällainen asenne tuolla.

Ap

Vierailija
5/7 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi työkaveri yritettiin irtisanoa 3päivän saikun jälkeen, kyseinen työkaveri myös raskaana.

Ottivat takaisin, kun uhattiin liitolla...oikeesti, miten voin olla tuollaisessa duunissa..

Vierailija
6/7 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos irtisanoudut sulla on edessä karenssi päivärahojen suhteen, muistaakseni 3kk. Mutta kun lapsi on alle 3 vuotta on sulla mahdollisuus jäädä hoitovapaalle työnantajasta riippumatta.

Mutta jos työ/työpaikka ahistaa ja syö voimavaroja niin ettei iloa riitä omaan arkeen niin sitten ratkaisu on varmasti oikea!

Sairastaahan saat ja sillekään et voi mitään jos lapsi on sairas, mutta sun asemassa hakisin joka kerta lääkärintodistuksen poissaolosta!

Tsemppiä! Työ on vain työ, perhe on paras! :)

Vierailija
7/7 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! Työnantaja palkkaa sinut huomattavasti helpommin, kun sinä et ole työtön. Tämä on fakta.

Tarkoitus ON katsoa samalla muita työpaikkoja, ei

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme