Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko pyytää lääkkeiden lopetusta? Sairastanut masennusta

Vierailija
03.10.2012 |

Kun täällä kaikki sanoo vaan huonoa lääkkeistä. Syön myös psykoosinesto lääkitystä. Koko ajan väsyttää ja töissä käytävä. Paino nousee ja ärtyinen olo. Mitään ei jaksa töiden jälkeen tehdä. Milloin tämä loppuu? Haluan eroon näistä sivuvaikutuksista.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää saada lupa? Jos et ole pakkohoidossa niin mikään laki ei määrää taikka pakota sinua syömään lääkkeitä,siis jos et ole itselle tai ympäristölle vaarallinen.

Kuitenkin, mt-lääkkeiden purku tulisi tapahtua hallitusti ettet joutuisi psykoosiin tai masennuksesi syvene, sitä varten neuvottelet oman lääkärisi kanssa purkamisesta. Muista olla vaan lujana.

Voihan se olla että juuri sinulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin syödä lääkkeitä. Kerro ajatuksistasi lääkärille ja pyydä ainakin vaihtamaan erilaiseen, jotta sivarit vähenevät.

Vierailija
2/10 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni lopetti psykoosinestolääkkeet kun pääsi sairaalasta kotiin. Eikä mennyt kuin muutama kuukausi, niin joutui uudestaan hoitoon. Keskustele asiasta hoitavan lääkärin kanssa, ja lääkkeiden määrää voidaan vähitellen pienentää. Lääkkeiden käytön lopettaminen nopeasti siis vain pitkittää tilannetta, ei paranna sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en aikanaan saantu lupaa, psykiatri oli sitä mieltä että minun pitää syödä masennuslääkkeitä loppuikä, mutta niinpä vaan lopetin itse. Kamalat vieroitusoireet tuli aluksi, vaikka asteittain vähensin, mutta sitten kun ne oli kestetty, olo oli parempi kuin lääkityksen aikana koskaan! Tuntui kuin olisi nuortunut 10 vuotta kun väsymykset ja epämääräinen tukkoinen olo lähti pois, ja tunne-elämäkin palasi normaalin värikkääksi siitä lääkitystä tilasta jossa tunneskaalassani oli 2 tunnetta: ok olo tai ahdistaa.

Tuo psykoosinestolääkitys tietysti on sellainen jos syöt sitä ihan oikeasti psykoosin estoon etkä pelkkään masennukseen (niitä nykyään määrätään aika helposti masennukseenkin pieninä annoksina) niin siitä olisi ehkä hyvä keskustella sen lääkärin kanssa mitkä on riskit. Masennuslääkkeen kyllä voi lopettaa omin päinkin.

Vierailija
4/10 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla takana 2 pitkää masennusjaksoa jolloin jouduin psykoosiin

Ap

Vierailija
5/10 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana merkkaa yleensä sitä että lääkäri suosittelee jopa vuosia kestävää lääkitystä. Samoin on psykoosin kanssa. Kannattaa keskustella lääkärin kanssa ja painottaa noita sivuvaikutuksia, sillä on täysin mahdollista että lääkkeitä vaihtamalla pääset noista sivuoireista eroon, tai ainakin ne voivat vähentyä.

Psykoosin kanssa ei ole leikkiminen ja kannattaa oikeasti kuunnella lääkäriä. Masennus taas ei välttämättä parane pelkällä lääkityksellä ja toivottavasti sinulla on myös terapiahoitoa. Terapeutin kanssa voi myös miettiä lääkityksen mielekkyyttä, ainakin masennuksen osalta.

Olen itse lopettanut kaiken lääkityksen oma-aloitteisesti, mutta erittäin hitaalla tahdilla. Enkä aio enää myöskään aloittaa sellaista, sillä jos vaikka masennus hieman helpottui (aika auttoi?) niin sivuvaikutukset olivat niin pahoja, että todella kärsin niistä. Niin ja lääkäri sanoi aikoinaan tarvitsevani lääkkeitä lopun elämän ajan...

Vierailija
6/10 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalta ja ei ole varaa yksityiseen terapiaan. Käyn kerran kk juttelemassa hoitajan kanssa lääkityksestä ym. Se siitä hoidosta

Ap

Vierailija
7/10 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lopeta omin päin, pahimmassa tapauksessa saat uuden psykoosin. Tilaa aika lääkärille.

Joskus painonnousuun voi kokeilla sokeritautipotilaiden lääkitystä (metformiini)mutta se on toki reseptin takana sekin eikä auta kaikkia. Psykoosi on vakava tila, vakavampi kuin väsymys. On kurjaa, että sivuvaikutuksia on, mutta mieti, mikä on vaihtoehto.

Vierailija
8/10 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalta ja ei ole varaa yksityiseen terapiaan. Käyn kerran kk juttelemassa hoitajan kanssa lääkityksestä ym. Se siitä hoidosta

Ap

Minä lopetin lääkkeet juurikin siitä syystä että en saanut muuta hoitoa. Ajattelin että mua ei huvita syödä niitä loppuelämäni ajan, ja kerta kukaan ei halua auttaa ni ei sitten. Vaikka omiin muroihinihan mä siinä kusinkin.

Vierailija
9/10 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö siis saa B-lausuntoa kuntoutusta varten? Vaikka on ollut psykoosijaksoja? Kela korvaa siitä vajaa puolet, oletko kysellyt korvaisiko sossu loput tai edes osan?

Jos tämä ei onnistu, olisiko mahdollista käydä mtt:ssä useammin, vaikka viikottain?

Vierailija
10/10 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä ja miehen tulot vaikuttaisivat. Lisäksi meillä lapsia ja asuntolaina joten sossu vaatisi varmaan asunnon myymistä? Olisipa hyvä alku terapialle!

Ap