Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi apua mikä elatusriita :o(( Antakaa hyviä neuvoja

Vierailija
02.10.2012 |

Exäni on saanut kanteen elatuksista oikeudesta. Hän oli raivosta soikeana. Elatusta vaaditaan maaliskuusta alkaen, eli lapsen syntymästä. Emme tehneet lastenvalvojalla elatus- tai tapaamissopimusta, koska puhe oli että mies muuttaa kanssamme asumaan ja näin ollen nuo asiat järjestyvät. Mies kuitenkin perui puheensa, eikä muuttanut meille, vaan vuokrayksiöön. Mies kävi alusta alkaen luonamme vain kyläilemässä. Joskus oli yötä, mutta ei hän osallistunut arkeemme/vauvanhoitoon/taloudenhoitoon tms. Hän vain yksinäisenä ihmisenä kulutti meillä aikaansa. Kertaakaan ei laittanut esim. ruokaa tai siivonnut.

Taloudellisesti hän ei osallistunut kuin satunnaisesti. Hän osti vauvalle käytetyt vaunut, 150 e, mulle 2 kpl pyykkitelinettä ja vaunuhin sisaruslaudan. Silloin tällöin toi maitoa tms. pientä. Isot hankinnat/ostokset tein minä, kustansin täällä miehen elämisen asumiskuluineen ja ruokineen ja jopa etelänmatkan, koska miestä ahdisti ettei ole päässyt tänä vuonna etelään - siitä mökötti pitkään. Mies istui sohvalla ja viihtyi. En tiedä miksi en vaatinut enempää, pelkäsin kai että mies lähtee. Muutaman kuukauden tätä siis katsoin, ja sitten kyllästyin siihen ettei meillä ollut kuin viihdearvoa. Silloin kun oli kivaa ja mukavaa, oli sapuskaa ja seksiä, niin täällä viihdyttiin. Kun aamu tuli ja arki alkoi, lähti mieskin omaan kämppäänsä. Kerroin reilu kuukausi sitten että tämä oli tässä, koska enempää ei löydy mieheltä panostusta. Hänen käytöksensä oli muuttunut entistä välinpitämättömämmäksi. Samalla sanoin että elarit ja tapaamiset pitää laittaa järjestykseen.

Mies suuttui rajojen asettamisesta ja siitä tämä show alkoi. Olen muistutellut miestä tasaisin väliajoin että jos ei elarit järjesty, niin laitan ne kärikseen. Meillä on lastenvalvojalle aika vasta marraskuun lopussa, ja sanoin miehelle että kohtuullisen elatuksen pitää hoitua jotenkin siihen asti. Mies ei tehnyt asian eteen mitään, eikä välirikkomme jälkeen kustantanut sitä yhtä ainuttakaan vaippapakettia. Nyt hän väittää etten ole halunnut sopia asiasta mitenkään hänen kanssaan!!?? Haistatteli vittua, haukkui asianajajan lehmäksi ja kertoi tappavansa itsensä (toivottavasti tämä oli vitsi) että saisin lapselle hyvät vakuutusrahat, ja ettei lapsi tarvitse isäänsä kun sillä on niiiiin hyvä äiti. Sanoin että lapsi tarvitsee molemmat vanhemmat, ja että olen varoittanut asiasta, muistuttanut monta kertaa. Näin ei ole kuulemma tapahtunut, vaan mies ITSE on mukamas halunnut sopia kanssani elareista ja etten ole suostunut!!

Vaikka tiesin ettei asia näin ole, mulle tuli kuitenkin tosi syyllinen ja paha olo, rupesin epäilemään omia sanojani, vaikka mulla on tekstareitakin tallessa asiasta. Miehellä ei ole ollut mitään huolta huomisesta tähän asti, vaan on varaillut ja maksellut itselleen matkoja, ja lapsi ei ole saanut mitään. Eilen mies haistatteli ja haukkui mut maanrakoon ja kertoi hakevansa lapsenvaunut ja seisomalaudan itselleen. Tänään mies laittoi viestin, jossa "vihoviimeisen kerran" kehotti MUA sopimaan elareista, kun eihän nyt oikeuslaitosta viitsi tällaisella rasittaa. Taas toi ylimielinen ja valheellinen asenne, jossa muka mä olen ollut joku jukuripää hoitamaan asiaa!!! Nyt mies oli niin sitä mieltä, että olisihan se kiva kun lapsen vanhemmat olisi yksimielisiä asioista, ja kuinka välimme vaan tulehtuisivat enemmän oikeuden päätöksen takia. Että jos vain vedän kanteen pois, niin hän maksaa heinäkuulta asti sen vaaditun 149 euroa, ja siitä eteenpäin, kunnes mennään lastenvalvojalle marrakuussa tekemään virallinen sopimus.

Itse olen sitä mieltä, että välimme ovat jo niin tulehtuneet, ettei näitä tällä asialla paremmaksi saa. Koko tämän erossaoloajan mies on haukkunut hulluksi, uhannut lastenviemisellä, mustamaalannut mua Internetissä ja vaikka mitä. Tästä huolimatta olen tarjonnut lasta miehelle, oikein tuputtanut, ollut rauhallinen enkä ole räjähtänyt tai haukkunut miestä KERTAAKAAN. Mutta mitä jos nyt vedän kanteen pois, voiko miehen sanaan luottaa ollenkaan? Kun tähänkin asti ollut välinpitämätön. Ja entä jos pidän pääni tässä, niin pilaanko lopullisesti jotain? Ahdistaa niin kovasti, mies tulee huomenna hakemaan vauvan ja tiedän että tästä tulee iso riita taas.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä niitä eroamisia tapahtuu monenälyisissä ja -tuloisissa perheissä, eikä nuo kerro lainkaan sitä kuinka lasten tapaamisista ja elatuksesta huolehtii se muualla asuva vanhempi!

Vierailija
22/22 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, saat elarit takautuvasti, mitä joku aikaisemmin epäili. Käräjille vasn, usko asianajajaasi.

Tunnen useammankin tapauksen, ihan ylemmistäkin sos.luokista, jotka ei maksa elareita, oma ex-mieheni yhtenä. Antaa Kelan mielummin maksaa elatustukea ja maksaa tuet sitten ulosotolla. Noh, tapahan se on tuokin, mulle ihan sama. Minä en tarvisi exältä senttiäkään lasten elatukseen, mutta tietenkin ne vaadin, koska ne lapsille kuuluu!

Tsemppiä ap. Älä ole miehen kanssa mitenkään muuten tekemisissä, kuin lapsen asioissa! Ja anna tavata lasta, jos haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi