Minulla on kainalon imusolmukkeissa pieni muljahteleva pallo. Mitä teen sille?
Syöpää se ei toivottavasti ole (kop kop), ja rintasyöpä olisikin melko epätodennäköinen, koska olen vasta 22-vuotias. Se ei kuitenkaan jätä minua rauhaan, muljauttelen sitä jatkuvasti ja mietin, olisiko se pelkkä tulehtunut rauhanen vai mikä ihme. Tekisi mieli tökätä neula ja katsoa, mitä tulee ulos.
Tai sitten varaan ajan terkkarilta ja pääsen eroon näistä mietteistä.
Kommentit (17)
itse olen noiden kanssa tosin odotellut vaan ettäj os menisi itsestään pois ja aina on ajan kanssa mennyt. Mutta jos niin tekee niin pitäisi malttaa olla muljauttelematta, koska se ärsyttää sitä imusolmuketta vaan lisää eikä turvotus oikein laske.
Saat kuitenkin mielenrauhan helpoiten kun käyt tutkituttamassa asian.
Minulla on kainalon imusolmukkeissa pieni muljahteleva pallo. Mitä teen sille?
Mulla oli kerran joku ihme patti kainalossa, paljastui maailman valtavimmaksi ihonalaiseksi finniksi.
Jos alle herneen kokoinen ja vapaasti muljuva niin tuskinpa julkisella alkavat sitä tutkia. Noin pieni pitää sitä paitsi leikata koska ultra tai neulanäytettä ei ole luotettava. Mullakin ollut kainalossa tuollainen 7-8 vuotta, ja ihan "normaalia" kuulemma on.
Tutkitutin 18vuotiaana, ei ollu mitään vakavaa mutta ei oo lähteny patti mihinkään vieläkään.
Mulla oli kerran joku ihme patti kainalossa, paljastui maailman valtavimmaksi ihonalaiseksi finniksi.
Ei kannata edes kosketella ettei ärry. Onko kipeä, siis varovasti kokeillessa? Jos puristat niin on varmasti kipeä, se on todennäköisesti rauhanen.
vuosia sitten löysin myös patin kainalosta.Ei kun lääkäriin, joka poisti sen ja näyte patologille.Ei onneksi ollut mitään vaarallista, mutta kaikkea ehdin kyllä jo miettiä!
Todellakin julkisella puolella tutkitaan, jos on jotain patteja. Mutta siis todnäk mammografiassa ja tarpeen mukaan ultrassa.
Ei se varmaan ole mitään kamalaa, mutta älä nyt sitä itseksesi haudo vaan hop hop lääkärille!
sen lisäksi on lymfoomaa, imusolmukesyöpää..ja ties mitä.. ei ole siis leikin aika olleskaan.
Oletko ajanut kainalokarvojasi ? voi olla tulehtunut karvatuppi. Mulla oli sellainen nuorena, oli koteloitunut nahan alle, eikä siis kiepä, eikä punaienen tms
kävin mammografiassa, ja uä :ssä , ja patti lähtikin myöhemmin ihan itekseen
mut mene nyt lääkäriin, varmistat asian.
Kiitos kaikille vastauksista. Pallo on siis ehkä aavistuksen verran hernettä pienempi, aivan tuossa kainalon sisäsyrjällä ja liikkuu helposti edestakaisin. Ei ole arka. Taidan kuitenkin soittaa huomenna terkalle ja pyytää päästä kopeloitavaksi. Pitää nyt vielä käyttää hyväksi edullisia terveydenhoitopalveluita opiskeluaikana.
lähettää sinut tarkempiin tutkimuksiin asiantuntijalle.
Ohut- tai paksuneulanäytteeseen. Rintasyöpää onmyös nuorilla.
Ja voihanse pattisi olla myös jotain muuta.Tutkituttaa kannattaa kuitenkin heti!
Kun monet eivät pääse tutkimuksiin vaikka miten yrittää. Jopa päivystyksestä käännytetään ihmisiä pois. Monesti jopa Ambulanssi kieltäytyy ottamasta mukaan. Joten ei sinne niin vain mennä
Ja voihanse pattisi olla myös jotain muuta.Tutkituttaa kannattaa kuitenkin heti!
Kun monet eivät pääse tutkimuksiin vaikka miten yrittää. Jopa päivystyksestä käännytetään ihmisiä pois. Monesti jopa Ambulanssi kieltäytyy ottamasta mukaan. Joten ei sinne niin vain mennä
Päivystyksestä käännytetään ihmisiä pois, jos heillä ei ole päivystyksellistä hoitoa vaativaa vaivaa. Ambulanssi ei ota kyytiin, jos ei ole ambulanssikyytiä vaativa ongelma. Ajan saa varmasti, tosin tuskin samalle päivälle, vaan normaalille ajanvarausvastaanotolle (esim. kolmen viikon päästä on ihan riittävän lähellä.).
Kiitos kaikille vastauksista. Pallo on siis ehkä aavistuksen verran hernettä pienempi, aivan tuossa kainalon sisäsyrjällä ja liikkuu helposti edestakaisin. Ei ole arka.
Näytin lääkärille ja sanoi ettei ole vaarallinen, koska on pieni ja irtonaisen tuntuinen. Hävisi aikanaan. Mutta parempi aina tarkistaa ettei jää vaivaamaan.
Ja vaarattomia. Itse loysin sellaisen selastani pari vuotta sitten ja naytin laakarille, han sanoi etta jos ihminen kuvattaisiin tarkkaan paasta varpaisiin niin rasvapatteja, kystia sun muita loytyisi jokaiselta. Ne eivat muutu pahanlaatuisiksi joten niista ei kannata huolestua.
"Syö se."
Siis mistä näitä idiootteja oikein sikiää??? Vanha topic, itselle eli vaimolle ajankohtainen, ikävä kyllä
Ja voihanse pattisi olla myös jotain muuta.
Tutkituttaa kannattaa kuitenkin heti!