Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä mielestäsi normaali/vähäinen/suuri määrä liikuntaa 7v:lle päivässä?

Vierailija
02.10.2012 |

- koulumatkan kävelyä yhteensä 2 km (1 km/suunta)

- pihalla futista, hippaa, leikkiä yht noin 2 h

- 2h ohjattua liikuntaa (tunti ip-kerhossa ja tunti harrastuksessa)

Määrät vaihtelee, mutta tää on keskivertopäivä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehtiminen riippuu mielestäni hyvin paljon perheestä ja lapsesta. Toisilla lapsilla (ja perheillä) menee esimerkiksi uloslähtöönkin jo puoli tunti aikaa, kun toisilla vain 5 minuuttia.

Itse ehdein ala-asteella harrastaa talvisin urheilukerhoa 1h/vko, koripalloa 2 h/vko ja hiihtoa/maastojuoksua 1-3 h/vko tai kesällä yleisurheilua 1-3 h/vko.

Ja silti ehdin laiskotella kotona ja leikkiä kavereiden kanssa ja vaikka mitä. Meillä koko perhe on aina ollut "nopea" menoissaan, eli kun mennään pihalle, niin vaatteet päälle ja ulos.

Kun taas huomaan sen toisen puolen esimerkiksi miehessäni: päätetään lähteä ulos, niin itse käyn vessassa ja sen jälkeen laitan vaatteet päälle,kesto n. 5 min.

Mutta mieheni hieman haahuilee, juo vettä, käy vessassa, päättääkin vaihtaa vielä vaatteita, keksii vielä jotain muuta haahuilua ja sitten laittaa vaatteet päälle.

Ja siinä ajassa minä jo kihisen kiukkua :)

Eli ihmiset ehtivät eri asioita eri ajassa!

Vierailija
2/8 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten edes ehtii? Eikö tule läksyjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten edes ehtii? Eikö tule läksyjä?

Jos pääsee koulusta vaikka yhdeltä niin läksyt on tehtynä kahdelta. On siinä aika hemmetin monta tuntia aikaa vielä hypellä...

Ja minusta kuulostaa siis normaalilta määrältä.

Vierailija
4/8 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minustakin

Vierailija
5/8 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalia määrä liikuntaa, mutta ihan EPÄNORMAALI määrä ohjattua liikuntaa. Ei ole lapselle hyväksi harrastaa joka päivä. Ja kyllä epäilen, että ipessä liikkuisivat joka päivä tunnin...

Vierailija
6/8 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyselin tosta ehtimisestä. Mulla on kaksi urheilevaa lasta ja eivät kyllä ehdi liikkua noin paljon arkena. Tosin ovat vanhempia eli koulu päättyy usein kahdelta ja läksyjä enempi.

Meillä menee usein näin:

klo 14.15 kotona, välipala

klo 14.45 läksyt

klo 15.45 läksyt tehty ( voi kyllä olla jo aiemminkin)

klo 15.45 vapaata aikaa olla vaikka ulkona

klo 17 ruoka

klo 18 lähtö treeneihin

klo 20 kotiin ja iltapala

klo 21 nukkumaan

Eli ei meillä vaan lapset kerkiä liikkumaan arkena niin montaa tuntia. Viikonloppuisin eri asia.

Vierailija
7/8 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli IP on liikunta-iltapäiväkerho. Siellä on usein kaksikin tuntia ohjattua liikuntaa per iltapäivä. Liikuntaosuus on klo: 14-16 välillä. Joskus vain se tunti, joskus jopa vain puoli tuntia.

Harrastuskaan ei ole joka päivä, vaan käymme perheen kanssa yhdessä lauantaisin perhesuunnistuksessa (noin 2h/kerta) ja käy 2 krt viikossa ohjatussa yleisurheilukoulussa 1h/kerta.

Mutta niinä päivinä kun on vähemmän ohjattua liikuntaa, on taas enemmän vapaata liikuntaa ;)

Ja kyllä vaan. Kun haen sieltä LIIKUNTAiltapäiväkerhosta, niin sitten tekee läksyt. Sen jälkeen puhisee jo innosta päästä pihalle liikkumaan...

Minustakin määrä on reilu, mutta ip-kerhokaverin äiti kommentoi mulle että hänen mielestään meillä nyt ei kovin paljoa liikuta =O

Vierailija
8/8 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi ei valitettavasti edes ehtisi liikkua noin paljon.