Pitääkö perhepäivähoitajalle maksaa myös niistä päivistä kun lapsi ei ole hoidossa?
Mulla todella epäsäännölliset työajat ja max.20 päivää lapsi hoidossa kuukaudessa, todella harvoin kuitenkaan on niin montaa päivää. Hoitaja veloittaa kuitenkin niiltäkin päiviltä kun olen itse lapseni kanssa kotona.
Kommentit (5)
hankala tarkkaa hoitopäivien lukumäärää/kk tietää, joten arviolta laitoimme 10 pv/kk. Jos menee sen ali, maksamme silti 10ltä pvältä. Jos menee yli, maksamme 9 euroa/päivä lisää.
Meillä kokopäivä hoitopaikka, joten maksamme täyden maksun, vaikka lapsi nytkin kotona seuraavat 1½vko. Minua se ei harmita, hoitaja on superihana ja maksan mielelläni!
pph:ssa olevan lapsen äiti
mutta 20 hoitopäivää on jo täysi kuukausi, eli sinuna en purnaisi. (kuukauteenhan mahtuu vaihdellen 20-22 työpäivää) Kokopäivähoidossa olevan lapsen hoitomaksuosuus puolittuu paikkakunnasta riippuen suurin piirtein hoitopäivien puolittuessa.
Toiseltakin kannalta, kuka hoitaja haluaisi hoitoon lasta, joka veisi kokopäivälapsen paikan mutta josta saisi vajaan palkan? PPH:n palkka kun ei muutenkaan päätä huimaa.
Jos kunnallisella, niin muistaakseni 15 pvä/kk puolittaa hoitomaksun. Tai en tiedä puolittaako, mutta on kuitenkin pienempi kuin koko kuukauden maksu. Lapsi olisi siis ns. puolipäiväinen.